Natarcie 2022: Mechanika rozgrywki

World of Tanks ma nowy tryb nastawiony na współzawodnictwo!

Przygotujcie się do Natarcia, oferującego wciągające mecze 7 na 7 w pojazdach X poziomu przeciwko graczom z podobnymi stopniami. Pierwszy sezon, „Sezon Gryfa”, potrwa od 12 października od 10:00 CEST (UTC+2) do 20 listopada o 23:00 CET (UTC+1).

Ten nowiutki tryb oferuje mnóstwo fascynujących możliwości, a wśród nich umiejętności pojazdu oraz taktyczne, system punktów prestiżu i nie tylko. Pora przyjrzeć się z bliska i dać nura w tryb Natarcia. Poznajmy niektóre mechaniki rozgrywki w nowym trybie.

Uwaga: Natarcie jest aktualnie częścią testu publicznego aktualizacji 1.18.1. Niektóre parametry trybu mogą się zmienić przed jego oficjalnym wydaniem.

Podstawy trybu

  • Bitwy 7 na 7
  • Tylko pojazdy X poziomu: do zbadania i kolekcjonerskie
  • Brak obostrzeń na klasę pojazdu
  • MM bazuje na wewnętrznym dla trybu rankingu graczy
  • Przygotowania przed bitwą z opcją zmiany pojazdu tuż przed bitwą
  • Tylko dla graczy solo, plutonów dwuosobowych i siedmioosobowych super plutonów
  • Mapy specjalnie dla trybu: Himmelsdorf, Ensk, Urwisko, Westfied, Piaszczysta Rzeka, El Halluf, Redshire, Miasto duchów i Pilzno.
  • Unikalne umiejętności roli bazujące na roli bojowej
  • Punkty docelowe z umiejętnościami taktycznymi dla każdej mapy
  • Włączona mgła wojny
  • Punkty prestiżu zdobywane za akcje bojowe
  • Postępy w trybie oparte o punkty rankingowe

Okna czasowe (serwer EU 2)

Dni tygodnia

Przed 30 października:
14:00–02:00 CEST (UTC+2)

Od 30 października:
14:00–02:00 CET (UTC+1)

Weekendy

Przed 30 października:
12:00–02:00 CEST (UTC+2)

Od 30 października:
12:00–02:00 CET (UTC+1)

Przygotowanie przed bitwą

Po wybraniu trybu Natarcie, zostaniecie przeniesieni na ekran przygotowań przed bitwą. To Wasza okazja, by zmienić swój pojazd X poziomu, wybrać alternatywne wyposażenie, pociski i materiały eksploatacyjne oraz zaplanować działania z drużyną przed końcem odliczania.

Pamiętajcie, że w tym trybie można wykorzystywać tylko naprawione pojazdy z pełną załogą i załadowaną amunicją.

Mgła wojny

Mgła wojny ukrywa skład drużyny przeciwnej na początku rozgrywki. Dopóki sojusznicy nie wykryją pojazdów przeciwnika, nie będziecie wiedzieli nic o sile i rozmieszczeniu drużyny przeciwnika.

Punkty prestiżu

Zdobywajcie punkty prestiżu w Natarciu, by poprawiać swój ranking i postępy, a także doładowywać swoje specjalne umiejętności roli podczas bitwy.

Działania bojowe

Punkty prestiżu są przyznawane za podstawowe działania bojowe, takie jak:

  • zadawanie uszkodzeń,
  • asysty wykrywaniem,
  • niszczenie gąsienic,
  • trafienia krytyczne,
  • niszczenie pojazdów przeciwnika,
  • wykrywanie pojazdów przeciwnika,
  • blokowanie uszkodzeń pancerzem,
  • zdobywanie bazy,
  • obrona bazy,
  • utrata PW,
  • asystowanie ogłuszaniem,
  • zadawanie uszkodzeń ostrzałem artyleryjskim lub osłoną ogniową,
  • poprawianie skuteczności sojuszników Inspiracją,
  • przywracanie punktów wytrzymałości sojusznikom,
  • zdobywanie punktów docelowych,
  • wykorzystywanie umiejętności taktycznej
    Dane wywiadowcze.
  • Pasywne zdobycze w bitwie

Role bojowe

W World of Tanks każdy pojazd z poziomów VI–X ma konkretną rolę, zależną od jego klasy. Łącznie istnieje 15 ról, każda reprezentuje charakterystyki pojazdu i jego cel w bitwie.

Szturmowe czołgi ciężkie

Szturmowe czołgi ciężkie:

Mocno opancerzone pojazdy, które mogą skutecznie wymieniać punkty wytrzymałości i powstrzymać natarcia przeciwnika, pozostając na granicy linii ofensywy.

Typowi przedstawiciele:

Czołgi ciężkie przełamania

Czołgi ciężkie przełamania:

Pojazdy te posiadają dobrą mobilność i solidny pancerz, co czyni je równie skutecznymi zarówno w pierwszej linii ataku podczas walki pozycyjnej na małym dystansie, jak i podczas manewrów oskrzydlających.

Typowi przedstawiciele:

Wszechstronne czołgi ciężkie

Wszechstronne czołgi ciężkie:

Czołgi wielozadaniowe, które potrafią z łatwością dostosować się do każdej sytuacji bojowej.

Typowi przedstawiciele:

Czołgi ciężkie wsparcia

Czołgi ciężkie wsparcia:

Pojazdy ze świetnymi działami, najbardziej skuteczne przy grze w specyficznych warunkach. W krótkim czasie mogą spowodować znaczne uszkodzenia.

Typowi przedstawiciele:

Szturmowe czołgi średnie

Szturmowe czołgi średnie:

Pojazdy z przyzwoitym pancerzem, który sprawia, że ​​najlepiej nadają się do walki w zwarciu i z ciężkimi czołgami przeciwnika.

Typowi przedstawiciele:

Wszechstronne czołgi średnie

Wszechstronne czołgi średnie:

Zbalansowane pojazdy zdolne do wykonywania szerokiej gamy zadań bojowych. Z łatwością dostosowują się do większości map i sytuacji taktycznych.

Typowi przedstawiciele:

Snajperskie czołgi średnie

Snajperskie czołgi średnie:

Pojazdy z doskonałymi działami i słabym pancerzem, które wykazują skuteczność na dużych dystansach.

Typowi przedstawiciele:

Czołgi średnie wsparcia

Czołgi średnie wsparcia:

Pojazdy ze świetnymi działami, najbardziej skuteczne przy grze w specyficznych warunkach. W krótkim czasie mogą spowodować znaczne uszkodzenia.

Typowi przedstawiciele:

Szturmowe niszczyciele czołgów

Szturmowe niszczyciele czołgów:

Pojazdy o niskiej mobilności, ale solidnym przednim pancerzu. Wykazują się wysoką wydajnością, walcząc na liniach frontu.

Typowi przedstawiciele:

Wszechstronne niszczyciele czołgów

Wszechstronne niszczyciele czołgów:

Niszczyciele czołgów o uniwersalnych parametrach, które są tak samo skuteczne na każdym dystansie.

Typowi przedstawiciele:

Snajperskie niszczyciele czołgów

Snajperskie niszczyciele czołgów:

Pojazdy ze słabym pancerzem, ale z przyzwoitymi działami, najlepiej nadające się do taktyki zasadzek w większości sytuacji bojowych.

Typowi przedstawiciele:

Niszczyciele czołgów wsparcia

Niszczyciele czołgów wsparcia:

Pojazdy ze świetnymi działami, najbardziej skuteczne przy grze w specyficznych warunkach. W krótkim czasie mogą spowodować znaczne uszkodzenia.

Typowi przedstawiciele:

Wszechstronne czołgi lekkie

Wszechstronne czołgi lekkie:

Szybkie i zwrotne pojazdy, które mogą zarówno dokonywać zwiadu, jak i zadawać uszkodzenia, wykonując manewry oskrzydlające.

Typowi przedstawiciele:

Kołowe czołgi lekkie

Kołowe czołgi lekkie:

Niezwykle dynamiczne pojazdy, które można skutecznie wykorzystywać na różne sposoby w zależności od mapy i sytuacji taktycznej.

Typowi przedstawiciele:

Działa samobieżne

Działa samobieżne:

Wsparcie ataków sojuszników z dużego dystansu. Pojazdy pomocnicze o rożnej skuteczności, zależnej od sytuacji bojowej i efektywności drużyny.

Typowi przedstawiciele:

Umiejętności roli pojazdów

Każda z 15 ról bojowych ma unikalną umiejętność roli, która może przechylić szalę bitwy na Waszą stronę. Na przykład w szturmowym czołgu ciężkim możecie używać Naprawy polowej, by stworzyć strefę, która stopniowo przywraca PW Waszemu pojazdowi i znajdującym się w pobliżu kolegom z drużyny. Szturmowe czołgi średnie mogą wykorzystać umiejętność Furia, by skrócić czas przeładowania o kilka sekund. Aby aktywować swoją umiejętność, naciśnijcie (domyślny) klawisz 7.

Umiejętności roli mogą mieć trzy poziomy naładowania. Im wyższy poziom naładowania przy aktywacji umiejętności, tym mocniejszy jej efekt.

  • Poziom naładowania można podnieść, wykonując skutecznie działania bojowe, by zebrać punkty prestiżu.
  • Umiejętność roli można aktywować, gdy wypełniony zostanie pierwszy jej poziom.
  • Aktywowanie umiejętności zużyje cały zakumulowany ładunek.
  • Licznik punktów prestiżu nie będzie resetowany po aktywacji, ale trzeba będzie od nowa zbierać ładunek.
  • Po okresie przygotowania umiejętności można ponownie użyć, gdy osiągnie pierwszy poziom naładowania.
  • Pojazdy o tej samej roli bojowej mają te same umiejętności.

Przegląd umiejętności

Czołgi lekkie

Lot zwiadowczy

Samolot zwiadowczy w przeciągu 2 sekund przeleci nad wyznaczonym obszarem. Pojazdy przeciwnika wykryte w promieniu 40/50/60 metrów pozostaną wykryte przez 10/12/14 sekund.

Wszechstronne czołgi lekkie

Aktywny zwiad

Zasięg widzenia wzrośnie na 15 sekund o 5/7,5/10%. Licznik zresetuje się, gdy pojazd przeciwnika zostanie zniszczony po Waszym wykryciu.

Kołowe czołgi lekkie

Czołgi średnie

Furia

Czas przeładowania działa przez 15 sekund będzie krótszy o 15/20/25%.

Licznik zresetuje się, gdy zadacie uszkodzenia taranowaniem lub strzelając z dystansu mniejszego niż 300 metrów.

Szturmowe czołgi średnie

Inspirujący

Przez 20 sekund wokół Waszego pojazdu pojawi się obszar o promieniu 40 metrów dający 10/20/30% premii do poziomu głównej kwalifikacji oraz wszystkich umiejętności Waszych załóg i załóg sojuszniczych.

Pojazdy mogą mieć aktywowany maksymalnie jeden efekt Inspirujący jednocześnie. Nie dotyczy to pojazdów sojuszniczych będących pod wpływem ich własnych umiejętności roli.

Wszechstronne czołgi średnie

Osłona ogniowa

Wskazany obszar w przeciągu 5 sekund zostanie zaatakowany ogniem artyleryjskim. Cele trafione w promieniu 15/20/25 metrów otrzymają 100/200/300 PW uszkodzeń i będą ogłuszone przez 8/16/24 sekundy.

Sojusznicy w obszarze działania zostaną ogłuszeni, ale nie odniosą uszkodzeń.

Snajperskie czołgi średnie

Zręczne ręce

Dla magazynkowego systemu ładowania: pozostały czas przeładowania magazynku zostanie skrócony o 12/24/36%.

Dla systemu automatycznego przeładowania: wszystkie wystrzelone pociski w bieżącym cyklu zostaną przeładowane 12/24/36% szybciej.

Tę umiejętność można aktywować tylko podczas przeładowania.

Czołgi średnie wsparcia

Czołgi ciężkie

Naprawy polowe

Przez 10 sekund wokół Waszego pojazdu pojawi się obszar o promieniu 25 metrów przywracający 200/300/400 punktów wytrzymałości Waszemu pojazdowi i pojazdom sojuszniczym.

Po pierwszym użyciu tej umiejętności liczba przywracanych punktów wytrzymałości zmniejszy się o 50%.

Szturmowe czołgi ciężkie

Jeden za wszystkich

Przez 20 sekund Wasza załoga otrzyma 3/5/7% premii do poziomu głównej kwalifikacji i umiejętności za każdy pojazd sojuszniczy w zasięgu widzenia 250 metrów.

Wasz pojazd będzie zawsze wliczał się do limitu tej premii.

Czołgi ciężkie przełamania

Łowca nagród

Stan pasywny:

  • Czas przeładowania działa będzie skrócony o 4% za każdy pojazd przeciwnika uszkodzony ostrzałem.

Aktywacja:

  • Resetuje liczbę pojazdów przeciwnika uszkodzonych ostrzałem.
  • Przez 5 sekund Wasz pojazd odzyska 75/95/115 punktów wytrzymałości za każdy pojazd przeciwnika uszkodzony ostrzałem w momencie aktywacji.

Wszechstronne czołgi ciężkie

Skupienie na celu

Przez 15 sekund rozrzut działa po strzale, w ruchu oraz podczas obrotu kadłuba i wieży będzie zmniejszony o 10/20/30%.

Gdy umiejętność jest aktywna, czas przeładowania między strzałami jest krótszy o 0,2/0,4/0,6 sekundy.

Czołgi ciężkie wsparcia

Niszczyciele czołgów

Śmiało naprzód

Przez 12/18/24 sekundy moc silnika Waszego pojazdu będzie większa o 10%, szybkość naprawy zniszczonych modułów zwiększy się o 10%, a czas ogłuszenia będzie krótszy o 25%.

Gdy umiejętność jest aktywna, każdy pocisk przeciwnika, który trafi Wasz pojazd, skraca pozostały czas przeładowania o 2 sekundy.

Czołgi średnie wsparcia

Czysty strzał

Przez 25 sekund rozrzut działa po strzale, w ruchu oraz podczas obrotu kadłuba i wieży będzie zmniejszony o 10/20/30%.

Gdy umiejętność jest aktywna, uszkodzenia ostrzałem skracają czas przeładowania działa o 60/80/95% odsetka, o który zmniejszyły się punkty wytrzymałości pojazdu przeciwnika.

Zniszczenie pojazdu przeciwnika skraca czas przeładowania działa o 60/80/95%.

Wszechstronne niszczyciele czołgów

Strzał w dziesiątkę

Przez 10/15/20 sekund rozrzut na 100 m będzie równy 0,01 m. Licznik zresetuje się przy uszkodzeniach zadanych ostrzałem z odległości ponad 300 metrów.

Snajperskie niszczyciele czołgów

Drugi oddech

Przyspieszenie: przez 10 sekund moc silnika wzrośnie o 10%, maksymalna prędkość jazdy w przód o 10 km/h, a maksymalna prędkość jazdy wstecz o 5 km/h.

Odzyskiwanie: przez 10 sekund Wasz pojazd odzyska 125 punktów wytrzymałości + 25/50/75% punktów wytrzymałości utraconych, gdy Przyspieszenie jest aktywne.

Niszczyciele czołgów wsparcia

Działa samobieżne

Forsowny marsz

Przez 15/25/35 sekund moc silnika Waszego pojazdu wzrośnie o 40%, maksymalna prędkość jazdy w przód o 10 km/h, a wartości maskowania o 30%.

Działa samobieżne

Punkty docelowe

Mimo że potyczki w Natarciu będą się odbywać na znajomych polach bitew, takich jak Himmelsdorf czy Ensk, specjalnie dla tego trybu wprowadziliśmy pewne zmiany. Elementy takie jak schronienia, przejścia, budynki i obiekty zostały dodane lub usunięte, by zapewnić więcej współzawodnictwa mapom z bitew losowych.

Dodatkowo na polach bitew pojawiły się specjalne punkty docelowe. Te punkty można zdobywać, by odblokować umiejętności taktyczne. W odróżnieniu od umiejętności roli, związanych z pojazdami, ten nowy element jest taki sam dla każdej rozgrywki i jest dostępny dla każdego.

Każda mapa Natarcia ma dwa do czterech punktów docelowych i dwie odpowiadające im umiejętności taktyczne. Zdobywanie punktu docelowego jest podobne do zdobywania bazy, ale czasy zdobycia i dodatkowe obostrzenia są inne.

Umiejętności taktyczne

Umiejętność Sztab artylerii

Zdobycie Sztabu artylerii odblokowuje Ostrzał artyleryjski. Ta umiejętność taktyczna pozwala graczowi nakazać atak, który ogłuszy przeciwników i sojuszników na 20 sekund, zadając pojazdom przeciwnika po 400 PW uszkodzeń każdym trafieniem. W ciągu 2 sekund od wywołania artyleria ostrzela kolisty obszar 30 metrów. Aby aktywować tę umiejętność i wybrać obszar ataku, naciśnijcie (domyślny) klawisz 8.

  • Zdobycie Sztabu artylerii zabiera 15 sekund.
  • Tylko jeden pojazd na raz może zająć dany punkt docelowy.
  • Zadanie uszkodzeń PW lub uszkodzeń krytycznych zdobywającemu pojazdowi zresetuje postęp zdobywania.
  • Odniesienie uszkodzeń przy zdobywaniu uniemożliwi ponowne zdobywanie punktu przez 5 sekund.
  • Sojusznicy i przeciwnicy mogą od razu rozpocząć zdobywanie, bez obostrzeń.
  • Dany gracz może mieć zdobyty tylko jeden Ostrzał artyleryjski.
  • Możliwe jest zdobycie Centrum komunikacji bez względu na status Ostrzału artyleryjskiego.
  • Gdy Sztab artylerii został zdobyty, potrzebuje 120 sekund na zresetowanie.

Umiejętność Centrum komunikacji

Zdobycie Centrum komunikacji odblokowuje umiejętność Dane wywiadowcze. Aktywowanie tej umiejętności usunie mgłę wojny i ujawni skład drużyny przeciwnika. Wszyscy członkowie drużyny przeciwnej pozostaną wykryci przez 3 sekundy. Aby aktywować swoją umiejętność, naciśnijcie (domyślny) klawisz 9.

  • Zdobycie Centrum komunikacji zabiera 7 sekund.
  • Tylko jeden pojazd na raz może zająć dany punkt docelowy.
  • Zadanie uszkodzeń PW lub uszkodzeń krytycznych zdobywającemu pojazdowi zresetuje postęp zdobywania.
  • Odniesienie uszkodzeń przy zdobywaniu uniemożliwi ponowne zdobywanie punktu przez 5 sekund.
  • Sojusznicy i przeciwnicy mogą od razu rozpocząć zdobywanie, bez obostrzeń.
  • Dany gracz może mieć zdobyte tylko jedne Dane wywiadowcze.
  • Możliwe jest zdobycie Sztabu artylerii bez względu na status Danych wywiadowczych.
  • Gdy Centrum komunikacji zostanie zdobyte, potrzebuje 120 sekund na zresetowanie.
Mapy i punkty docelowe

16

Zmiany na mapach

W odróżnieniu od bitew losowych, tryb Natarcie przeznaczony jest tylko do meczy pojazdami X poziomu z 7 dowódcami w każdej drużynie. Aby dostosować się do tej znaczącej różnicy i podnieść współzawodnictwo w trybie, pięć z dziewięciu map zostało przerobionych.

Himmelsdorf

Obszar torów kolejowych w zachodniej części mapy ma teraz dodatkowe wagony towarowe i budynki dające osłonę. Struktury i budynki zostały usunięte, by odsłonić przejścia. Fontanna w centrum mapy (F5) została przerobiona.

 

Ensk

Obszar torów kolejowych we wschodniej części mapy został przerobiony. Niektóre budynki i wagony towarowe zostały usunięte, by otworzyć dodatkowe przejścia. Dodano obiekty zapewniające dodatkową osłonę.

 

Piaszczysta rzeka

W centrum mapy dodano zniszczalne budynki i roślinność, by dać więcej osłony dla Sztabu artylerii na tej pozycji. 

 

El Haluf

Skalisty stok góry na C3 został przerobiony, by otworzyć dodatkowe przejścia w kierunku strefy zdobywania bazy.

 

Pilzno

Centralny obszar wokół E4/F4 otrzymał dodatkowy obiekt dający osłonę i będący ważnym punktem konfliktowym wokół Sztabu artylerii.

 

To tylko pierwszy z dokładniejszych opisów nowego, nastawionego na współzawodnictwo trybu gry, ale zostało jeszcze dużo do poznania! Zajrzyjcie do ogłoszenia i wyglądajcie części 2., gdzie przyjrzymy się systemowi rankingowemu, nagrodom i nie tylko! 

ź: WoT

0 0 votes
Oceń wpis:
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze