Mapa Globalna: 14 sezon

Ponownie będziecie mogli walczyć o władzę nad światem na mapie globalnej w 14. sezonie, w którym zobaczycie kilka zmian w porównaniu do poprzednich sezonów.

Za późno na zawieranie przymierzy, pancerne pociągi wytaczają się na tory, a w specjalnych obszarach szykują się nowe bitwy. Czytajcie dalej, by dowiedzieć się więcej o nowym sezonie.

Cechy główne

W tym sezonie będziemy się trzymać tradycyjnego formatu 15 na 15 dla X poziomu i 10 na 10 dla poziomu VIII.

Prowincje Firefly:

Poziom VIII:

Prowincje Firefly będą się składać z małej grupy 3 przylegających prowincji na strefę czasową i będą zmieniać pozycję w poniedziałek każdego tygodnia.

Poziom X:

Nowy koncept — pociągi i stacje kolejowe, zaproponowane przez czeskiego gracza Svitmana.
Pociąg: Pociąg o długości 4 prowincji będzie poruszał się między większymi miastami na mapie globalnej. Prowincje, w których znajdować się będzie pociąg otrzymywać będą zwiększone dochody.
Stacje kolejowe: W każdy weekend pociąg zatrzyma się na stacji. W rezultacie prowincje wokół stacji otrzymają dodatkowy dochód.

Pomysł zaproponowany przez niemieckiego gracza Anostra:

  • W specjalnych prowincjach gra odbywać się będzie na rzadko wykorzystywanych mapach
  • Gracze będą toczyć walki w lokacji (na mapie), o którą walczą, np. na mapie Studzianki, aby zdobyć prowincję Studzianki, na mapie Lakeville, aby zdobyć prowincję Zurych, będą też musieli wygrać operację Overlord, aby przejąć prowincję Le Havre itd.
  • Lista specjalnych prowincji: Studzianki, Charków, Paryż, Pilzno, Zurych, Mińsk, Madryt, Le Havre

Zasady ogólne

PRZEWODNIK PO MAPIE GLOBALNEJ

Ramy czasowe sezonu i dni wolne od starć

14. sezon trwać będzie od 25 marca, 09:00 CET (UTC+1) do 15 czerwca 10:00 CEST (UTC+2).

29 marca czas zmienia się na CEST, ale bez obaw, okna czasowe zostaną dostosowane do tej tranzycji, więc nie będziecie musieli sami niczego zmieniać .
Przedtem: 18:00–21:00 UTC (19:00–22:00 CET)
Od 29 marca: 17:00–20:00 UTC (19:00–22:00 CEST)

Pole bitwy

  • Na mapie globalnej będą dostępne prowincje zwykłe, aukcyjne i inwazyjne.
  • Pole bitwy jest podzielone na strefy o zróżnicowanych poziomach dochodów, w tym takie pozbawione wpływów.
  • Na mapie znajdzie się łącznie 675 prowincji (375 dla poziomu X i 300 dla poziomu VIII), przy czym ok. 15% z nich będą stanowić prowincje startowe, a ok. 5% aukcyjne dla poziomu X. W przypadku poziomu VIII ok. 25% z nich będzie prowincjami startowymi, a ok 5% aukcyjnymi.

Mapy

POZIOM X

POZIOM VIII

  • Klasztor
  • Lotnisko
  • Urwisko
  • El Halluf
  • Granica imperium
  • Ensk
  • Zatoka rybacka
  • Autostrada
  • Himmelsdorf
  • Karelia
  • Charków
  • Lakeville
  • Dębina
  • Malinowka
  • Linia Mannerheima
  • Kopalnie
  • Przełęcz
  • Murowanka
  • Pilzno
  • Prochorowka
  • Redshire
  • Ruinberg
  • Piaszczysta rzeka
  • Cichy Brzeg
  • Linia Zygfryda
  • Step
  • Studzianki
  • Westfield
  • Klasztor
  • Urwisko
  • El Halluf
  • Ensk
  • Zatoka rybacka
  • Autostrada
  • Himmelsdorf
  • Karelia
  • Lakeville
  • Dębina
  • Malinowka
  • Kopalnie
  • Przełęcz
  • Murowanka
  • Prochorowka
  • Redshire
  • Ruinberg
  • Piaszczysta rzeka
  • Cichy Brzeg
  • Linia Zygfryda
  • Step
  • Studzianki
  • Westfield

Turnieje inwazyjne i aukcje

  • Liczba zgłoszeń do turniejów inwazyjnych: 32
  • Maksymalna liczba aktywnych zgłoszeń do inwazji, które mogą być wysłane przez jeden klan: 6 (jeśli klan ma przynajmniej 90 członków dysponujących pojazdami X poziomu)
  • Klany posiadające prowincje nie mogą przeprowadzać inwazji na mapie globalnej.
  • Klany mogą atakować prowincje startowe na lądzie
  • Właściciel prowincji nie może brać udziału w turniejach o prowincje startowe, bitwach w turniejach poprzez aukcje ani w atakach lądowych na własne prowincje

Dzień pierwszy, ponowny podział świata

  • W pierwszym dniu sezonu wszystkie prowincje mapy globalnej będą prowincjami startowymi. Na koniec okresu aktywności prowincje przestawią się na tryb standardowy, zgodnie z ogólnymi zasadami sezonu
  • Liczba aplikacji na turnieje inwazyjne pierwszego dnia sezonu: 16
  • Jeżeli bitwa o prowincję startową zakończy się remisem, zostanie ona zaliczona jako porażka dla obu pretendentów

Wpływy i dywizje

  • Koszt dywizji: 0 wpływów
  • Utrzymanie dywizji jest darmowe
  • Moduły dywizji są włączone dla efektu strategicznego

Zasady ogólne

  • Kary są włączone
  • „Mgła wojny” i blokada pojazdów są włączone
  • Przymierza są wyłączone
  • Operacje klanowe są włączone
  • Bunty są włączone

Nagrody

W 14. sezonie klany mogą wygrać nowe zestawy nagród za swoją pozycję w Alei Sław.

  • Gracz: Tak jak dotychczas, punkty zwycięstwa przyznawane są za złoto zdobywane na mapie globalnej. W zależności od pozycji klanu, jego członkowie mogą uzyskać style, emblematy za uczestnictwo oraz medale.
  • Klan: Obligacje i skarbiec klanu, w zależności od pozycji klanu.

Aleja Sław

  • Front VIII poziomu

MIEJSCE

MEDAL

STYL

EMBLEMATY

NAKLEJKA

1 Zmierzch

2
3
4 – najlepsze 10% nd.
Najlepsze 10% – 50% nd.
  • Front X poziomu

MIEJSCE

MEDAL

STYL

EMBLEMATY

NAKLEJKA

NAKLEJKA PIN-UP

1 Cyfrowy, zaadaptowany i Zmierzch

2
3
4 – najlepsze 10%
Najlepsze 10% – 50% Zmierzch nd.
Pierwsze 50% – 75% nd. nd. nd.

Przydział obligacji dla poziomu X

MIEJSCE

OBLIGACJE W SKARBCU

1 90 000
2 75 000
3 60 000
4–10 52 500
11–20 45 000
21–30 37 500
31–40 30 000
41–50 20 000
51–65 10 000
66–100 5 000
101–200 2 250

Zmierzch i Cyfrowy, zaadaptowany

WAŻNE:

  • Na jedno konto przyznawana jest jedna (1) sztuka stylu.
  • Na jedno konto przyznawanych jest sześć (6) sztuk emblematów za uczestnictwo, naklejek oraz odznak.
  • Należy rozegrać przynajmniej 5 bitew na mapie globalnej podczas 14. sezonu