Kronika pojazdów: Poznaj klasę z 2023 roku!

Rok 2023 przyniósł do World of Tanks trochę nowych pojazdów.

Są to pojazdy premium, pojazdy-nagrody, nowe klasy czołgów niektórych nacji oraz maszyny z nową mechaniką gry – żeby wspomnieć tylko kilka. Przyglądamy się jeszcze raz prawie 50 członkom klasy 2023 roku i sprawdzamy, kiedy dokładnie pojawiły się w grze!

Poznajcie klasę z 2023 roku!

Styczeń | Luty | Marzec | Kwiecień | Maj | Czerwiec | Lipiec | Sierpień | Wrzesień | Październik | Listopad | Grudzień
STYCZEŃ 2023
POJAZD: DATA: PODSUMOWANIE:
VIIBZ-58 09/01 Gracze po raz pierwszy zasmakowali chińskich czołgów ciężkich z unikalną mechaniką dopalaczy odrzutowych, gdy odkryli BZ-176 w dużych pudełkach Operacji świątecznych 2023. Wraz z aktualizacją 1.19.1 do gry dodano cztery modele z drzewa technologicznego, począwszy od BZ-58 z poziomu VII. Pojazd ten łączy wszystkie cechy kluczowe nowej gałęzi: niską sylwetkę, solidny i odpowiednio nachylony pancerz przedni, wytrzymałą wieżę i wygodne 10 stopni pochylenia lufy – wraz z kiepską celnością i długim czasem przeładowania. Mechanikę dopalaczy odrzutowych można aktywować do trzech razy na bitwę.
VIIIBZ-166 BZ-166 to kontynuacja ewolucji rozpoczętej przez BZ-58. Jego potężne działo 122 mm zadaje 420 PW uszkodzeń na strzał standardowym pociskiem PP. Czas przeładowania wynosi 15,5 sekundy, więc dopilnujcie, by każdy strzał trafiał w cel. Mając przeciętną celność (0,44 m), ten pojazd z trudem można nazwać długodystansowym snajperem. Mechanikę dopalaczy odrzutowych można aktywować do trzech razy na bitwę.
IXBZ-68 Poziom wyżej w drzewie technologicznym jest BZ-68 ze swoim działem kal. 130 mm, które może zadać 530 PW uszkodzeń na strzał. Mechanikę dopalaczy odrzutowych można aktywować do trzech razy na bitwę.
XBZ-75 BZ-75 to klasyczny czołg ciężki przeznaczony do zadawania uszkodzeń i wymiany swoich PW z przeciwnikiem na linii frontu, ale ma przewagę w postaci dopalacza odrzutowego, który można aktywować do sześciu razy na bitwę. Jego działo kal. 152 mm zadaje 650 PW uszkodzeń na strzał i ma dobre, jak na swój kaliber, uszkodzenia na minutę.
VIIIT-832 12/01 Nasza Przepustka bitewna: Dzień sądu dała graczom szansę zdobycia T-832, wersji amerykańskiego T32, ale z nieco innymi charakterystykami i permanentnym stylem 3D inspirowanym jednym z najbardziej popularnych czarnych charakterów science-fiction, jaki kiedykolwiek gościł na srebrnym ekranie.
LUTY 2023
POJAZD: DATA: PODSUMOWANIE:
XLion 02/02 Ten specjalny pojazd historyczny jest ograniczony do 15 000 sztuk, a pierwsze ~5000 z nich otrzymało styl 3D Oznaczony z indywidualnym numerem. Ten czołg średni X poziomu to włoska wersja sławnego niemieckiego Leopard 1. Lion ma działo kal. 105 mm z niezwykłym, zmodyfikowanym system automatycznego przeładowania na cztery pociski, z czasem przeładowania pocisku 20,1/7,7/9,6/12,5 s oraz czasem przeładowania między strzałami 4,5 s. Pojazd był dostępny wyłącznie w Warsztacie.
X116-F3 13/02 116-F3 był pojazdem-nagrodą w wydarzeniu „Bogowie wojny” na mapie globalnej. Ten chiński czołg ciężki to połączenie cech, które wyróżniają go z tłumu: ma niesamowity przedni pancerz, działo kal. 130 mm z automatem ładującym na trzy pociski i prędkością jazdy wstecz 20 km/h, która pomoże zostawić przeciwnika w chmurze kurzu.
XMałpi Król 15.02 Aukcja wróciła z pięcioma zestawami, niektóre z nich zawierały nowe pojazdy. Pierwszym z nich był Małpi Król, chiński 121B z permanentnym stylem 3D inspirowanym Sun Wukongiem, legendarnym bohaterem mitologii chińskiej.
VIIIK-2 16/02 Drugim przedmiotem na aukcji był nowiutki K-2. Ten odziany w bardzo twardy pancerz pojazd jest uzbrojony w potężne (choć niecelne) działo typowe dla tego poziomu i typu maszyn z tego kraju. Fani innych czołgów ciężkich o sporych działach – takich jak Object 703 Version IIIS-3IS-5 (Object 730) czy Kirovets-1 – grając K-2 poczują się jak u siebie.
VIIIMars 17/02 Progetto M35 Mod. 46 to prawdziwy czempion dzięki swojej mobilności i automatycznie przeładowującemu działu. Jako trzeci element aukcji Mars otula czołg w fantastyczny styl 3D z wyraźnymi inspiracjami z obszaru Morza Śródziemnego, kolebki klasycznej cywilizacji rzymskiej. Tarcza jak mur przyozdabia kadłub czołgu a wieża przypomina hełm boga wojny, od którego pochodzi nazwa stylu. Nie jest fajnie?
IXT54 Heavy Tank 19/02 Finałowym przedmiotem aukcji był nowiutki T54 Heavy Tank, stworzony do rozgrywki w oparciu o ukształtowanie terenu. Jego dobrze opancerzona, klinowata wieża o grubości pancerza 254 mm, nachylony (i odbijający pociski) górny glacis (również 254 mm) i możliwość opuszczenia lufy o 12 stopni dają niesamowite możliwości obronne. A jeśli chodzi o atak, to działo kal. 120 mm jednym strzałem zadaje cios na 450 PW uszkodzeń.
IXBZ-58-2 28/02 Sezon X Przepustki bitewnej rozpoczął kolejny rok niesamowitych starć 30 na 30. Jedną z nowych nagród dostępnych za 24 żetony przepustki bitewnej był BZ-58-2, przełamujący czołg ciężki zdolny zadać ponad 2000 punktów uszkodzeń na minutę działem kal. 130 mm.
MARZEC 2023
POJAZD: DATA: PODSUMOWANIE:
VIIIType 5 Ka-Ri 16/03 Nasze święto na Dzień Świętego Patryka, Dni Trójlistnej Koniczyny, oferowało szmaragdowe skrzynie (podobne do dużych pudełek Operacji świątecznych), mogące zawierać dwa nowe pojazdy premium. Jednym z nich był Type 5 Ka-Ri, pierwszy japoński niszczyciel czołgów w grze. Dysponując powalającą siłą ognia, w tym 252 mm penetracji standardowymi pociskami i uszkodzeniami na minutę powyżej 2200 PW, Type 5 Ka-Ri to prawdziwy pan zniszczenia. Ponieważ nie jest to szturmowy niszczyciel czołgów z pierwszej linii, trzeba wykorzystywać jego zwinność – prędkość maksymalną 40 km/h i niezłą prędkość jazdy wstecz, by szybko zmieniać miejsce po oddaniu strzału.
VIIIForest Spirit Drugim nowym pojazdem do trafienia w szmaragdowych skrzyniach był Forest Spirit, niszczyciel czołgów identyczny jak radziecki SU-130PM, lecz z unikalnym, permanentnym stylem 3D. Pojazd wygląda, jakby przejechał przez ogród magiczny!
MAJ 2023
POJAZD: DATA: PODSUMOWANIE:
VIIITS-54 02/05 Jedną z korzyści programu WoT Plus jest dostęp do TS-54. Mechanika tego pojazdu jest podobna do innych czołgów z podwójną lufą. Można strzelać z każdego działa niezależnie lub z obu jednocześnie. W odróżnieniu jednak do innych dwulufowców VIII poziomu, TS-54 potrzebuje zaledwie 2 sekund, by złapać cel i 2 sekund, by wystrzelić z obu luf. Pojazd może też przyjąć dowolnego amerykańskiego załoganta, bez względu na klasę czołgu. Na przykład w tym czołgu można wyszkolić załogę M44 – i to bez żadnych kar!
VType 3 Ho-Ni III 02/05 Aktualizacja 1.21.1 wprowadziła do gry drzewo technologiczne sześciu japońskich niszczycieli czołgów, a gracze mogli je wypróbować w wydarzeniu Droga ninja. Mimo że rozgrywkę tymi nowymi pojazdami z trudem można nazwać unikalną, różnią się one znacząco zarówno od ciężko opancerzonych szturmowych niszczycieli, jak i snajperskich „dział ze szkła”. Są to wszechstronne jednostki z optymalną równowagą przedniego pancerza, niezłej siły ognia i odpowiedniej mobilności, z potężnymi działami dużego kalibru o dobrej celności i krótkim czasie celowania. Pierwszym czołgiem w tej linii jest Ho-Ni III. Jeśli podobał się Wam niemiecki StuG III Ausf. G V poziomu, to poczujecie się jak w domu, grając Type 3 Ho-Ni III – z tym, że ten ostatni ma nawet potężniejsze i celniejsze działo.
VIType 95 Ji-Ro Rozgrywka Type 95 Ji-Ro jest podobna do tej z Type 3 Ho-Ni III. Ma wysokie parametry maskowania i zasięg widzenia 350 m, ale ze względu na prawie całkowity brak pancerza, powinien spędzać większość czasu, czając się w ukryciu na przeciwnika. Najbliższym odpowiednikiem tej maszyny jest radziecki SU-100.
VIIChi-To SP Począwszy od VII poziomu i Chi-To SP, koncept rozgrywki tymi japońskimi niszczycielami czołgów ulega zmianie – otrzymują mocny pancerz przedni i dysponują jeszcze większym współczynnikiem uszkodzeń na strzał! Pojazd ten ma wrażliwe strefy w przedniej części – duże wieżyczki dowódcy, dolna płyta pancerza – ale potrafi już radzić sobie ze standardowymi pociskami wystrzelonymi przez przeciwników tego samego poziomu. Spróbujcie wykorzystać ukształtowanie terenu i obrócić kadłub pojazdu, aby zmniejszyć kąt uderzenia pocisków, w ten sposób zwiększając efektywność pancerza i szanse na rykoszet. Jest zwrotny i może bez przeszkód dotrzymywać kroku czołgom ciężkim. Wyposażony jest działo kal. 75 mm lub 105 mm, które charakteryzują się solidną wartością uszkodzeń na strzał.
VIIIHo-Ri 2 W Ho-Ri 2 można ruszyć na pojazdy wyższych poziomów, bo jest to maszyna łącząca w sobie najlepsze cechy japońskich niszczycieli czołgów, z wyważonym przednim pancerzem i solidnym działem zadającym 400 PW uszkodzeń na strzał. Ma dwie wieżyczki, jedna z nich jest nachylona pod ostrym kątem w kierunku do nacierającego z przodu przeciwnika, więc przebić ją nie jest łatwo. Na dolnej i górnej płycie pancerza znajdują się wrażliwe strefy, lecz jedynie najlepsze działa VIII poziomu są w stanie je przebić.
IXHo-Ri 1 Ho-Ri 1 to wyjątkowy pojazd wsparcia zdolny zadać poważne uszkodzenia, uzbrojony w budzące strach działo kal. 149 mm z 650 PW uszkodzeń na strzał, jednak z długim czasem przeładowania 15,5 s. Ma dużą płytę dolnego pancerza, którą trzeba ukryć, lecz przeciwnicy będą mieć nie lada kłopot z przebiciem górnej części kabiny. Ho-Ri 1 dzięki doskonałej penetracji i dostatecznej mobilności ma wszystko, czego potrzeba, by stać się prawdziwym postrachem pola bitwy.
XHo-Ri 3 Wszystkie świetne cechy japońskich niszczycieli czołgów łączą się w Ho-Ri 3 z jego skutecznym przednim pancerzem sięgającym 300 mm grubości i pulą 2000 PW. Jedyny naprawdę słaby punkt umieszczony z przodu tego mastodonta to dolna płyta pancerza. Przeciętne uszkodzenia na strzał wynoszą 700 PW, a standardowe pociski PP mają 305 mm penetracji, która wystarcza do powalenia czołgów X poziomu zaledwie kilkoma strzałami.
IXTL-7 11/05 Wydarzenie Misja na Marsa oferowało marsjańskie kontenery (coś jak duże pudełka Operacji świątecznych, ale z kosmosu), w których można było znaleźć TL-7. Pierwszy w grze amerykański niszczyciel czołgów z automatem ładującym, który skupia się na prowadzeniu ognia seriami na średnim i bliskim dystansie. Działo kalibru 120 mm z czteropociskowym magazynkiem może zadać 360 PW na strzał, a z czasem przeładowania 2,3 s między strzałami zadaje potencjalnie 1440 punktów uszkodzeń na minutę. Z drugiej strony 0,4 m rozrzutu to dużo jak na niszczyciel czołgów, a 252 mm penetracji to przeciętna wartość wśród podobnych mu pojazdów IX poziomu. Trochę lepiej jest z prędkością wylotową pocisku: 1060 m/s dla pocisków PP i 1492 m/s dla pocisków APCR.
IXKPz 3 Projekt 07 HK 30/05 Mimo że pojawił się w X sezonie Przepustki bitewnej, KPz 3 Projekt 07 HK był niedostępny dla graczy (bo wymagał 27 żetonów przepustki bitewnej, by go kupić) aż do sezonu XI. To bardzo złożony niszczyciel czołgów z dwoma trybami o całkowicie różnych zaletach i wadach. Przypomina szwedzkiego niszczyciela czołgów i podczas bitwy może przełączać się między trybami przemieszczania i ostrzału, ale więcej wspólnego ma z Kunze Panzer, pojazdem-nagrodą z IV sezonu.
LIPIEC 2023
POJAZD: DATA: PODSUMOWANIE:
VIII56TP 21/07 56TP był nagrodą za ukończenie ścieżki nagród podstawowych w ograniczonym czasowo rozdziale XI sezonu Przepustki bitewnej „Pieśń o żubrze”. Ogólnie dobry czołg ze świetną osłoną wieży, dobrym prowadzeniem działa i odpowiednią mobilnością. Jego pociski przebijają pancerz niczym dobrze wymierzone uderzenie ostrymi rogami żubra. Maksymalne opuszczenie lufy wynoszące –9° oraz wytrzymała wieża z niewystającymi włazami sprawiają, że 56TP niezwykle skutecznie wykorzystuje nierówności terenu.
SIERPIEŃ 2023
POJAZD: DATA: PODSUMOWANIE:
XKampfpanzer 07 P(E) 03/08 Warsztat powrócił z kolejnym nowym czołgiem X poziomu! Oto Kampfpanzer 07 P(E). Historycznie jest to prototyp. Wyposażony w lemiesz pługa i ma mniejszą ramę i masę – w odróżnieniu od „klasycznych” niemieckich czołgów ciężkich wysokich poziomów. Kampfpanzer 07 P(E) rozwija prędkość maksymalną 50 km/h, co pozwala mu dotrzymać kroku atakującym czołgom średnim lub zająć dobrą pozycję, uprzedzając w tym maszyny przeciwnika tego samego typu.
VAMX 13 (FL 11) 10/08 W naszym wydarzeniu z okazji 13. jubileuszu za wypełnienie ośmiu misji specjalnych gracze mogli zdobyć nowy pojazd. AMX 13 (FL 11) to pojazd hybrydowy, który łączy kadłub AMX 13 z wieżą kołowego pojazdu opancerzonego Panhard EBR i z działem kalibru 75 mm – podobnym do tych z innych francuskich czołgów lekkich. Mniejszy ciężar sprawia, że AMX 13 (FL 11) jest bardzo mobilny – oprócz wysokiej maksymalnej prędkości do przodu i cofania pojazd posiada również dobre parametry kamuflażu. Można śmigać po mapach, onieśmielając przeciwnika!
VIIIGSOR 1010 FB Nasz 13. jubileusz wprowadził do gry pierwszy kołowy czołg średni premium: GSOR 1010 FB. Ma doskonałą zwinność, ale zamiast na kołach, raczej polega na swoim dziale kal. 105 mm. Służył też jako zwiastun nadchodzącej linii pojazdów w drzewie technologicznym: ogólnie większy profil niż ich francuscy kuzyni, ale z mniejszą prędkością. Różne tryby jazdy zamieniono na nową mechanikę, która umożliwia skręcanie w miejscu, dzięki czemu łatwiej nimi kierować. Ich rola na polu bitwy to szybkie zapewnianie wsparcia ogniowego i pomoc drużynie w natarciu przy wykorzystaniu dużej mocy na tonę, dobrej celności działa, solidnego zasięgu widzenia i przyzwoitych uszkodzeń na strzał.
WRZESIEŃ 2023
POJAZD: DATA: PODSUMOWANIE:
VAEC Armoured Car 06/09 Aktualizacja 1.22 przyniosła nową gałąź w brytyjskim drzewie technologicznym: sześć nowych kołowych pojazdów średnich z AEC Armoured Car rozpoczynającymi linię na poziomie V. Pojazd ma działo 40 mm, ale można go ulepszyć o szybkostrzelne działo kal. 57 mm zadające 1928 punktów uszkodzeń na minutę. Prędkość maksymalna 60 km/h stawia go mocno powyżej średniej wśród pojazdów średnich i lekkich. Dobrze sprawdza się jako zwiadowca, mimo lekkiego pancerza kadłuba i wieży oraz dość dużej sylwetki.
VIStaghound Mk. III W ślad za swoim poprzednikiem podąża Staghound Mk. III. Ten czterokołowiec zachowuje wiele z atrybutów AEC – jak choćby jego maksymalne prędkości jazdy do przodu oraz w tył – ale wnosi więcej siły ognia z drugim działem 75 mm, odrobinę grubszy pancerz oraz 360 m zasięgu widzenia. Wykorzystuje tę samą wieżę, jaką można znaleźć na brytyjskim Crusader.
VIIFSV Scheme A FSV Scheme A to pierwszy sześciokołowiec w drzewie technologicznym. Przy masie około 9 ton jest najlżejszy spośród sześciu brytyjskich pojazdów kołowych, więc mimo że ma mniej mocy niż jego poprzednicy, osiąga prędkość 60 km/h. Może wybrać pomiędzy dwoma działami: 75 mm oraz 76 mm.
VIIIFV601 Saladin Dobra mobilność FV601 Saladin w połączeniu z 380 m zasięgu widzenia pozwala mu na zajęcie kluczowych pozycji bojowych, z których może wspierać członków drużyny, dając zajęcie przeciwnikom jednym z jego trzech dostępnych dział – 75 mm, 76 mm oraz 90 mm.
IXGSOR 1006 Scheme 7 GSOR 1006 Scheme 7 jest przedostatnim pojazdem kołowym w brytyjskim drzewie technologicznym. Jego silnik o mocy 535 KM rozpędza pojazd do 65 km/h, będąc chronionym przez 60 mm przedniego pancerza kadłuba i 85 mm przedniego pancerza wieży. Najbardziej godnym uwag ulepszeniem jest opcjonalne działo 105 mm o prędkości pocisków 1080/1240/1080 m/s, które zada 390/390/480 PW uszkodzeń o penetracji 248/315/53 mm.
XConcept No. 5 24-tonowy Concept No.5 znajduje się na wierzchołku drzewa technologicznego pojazdów kołowych. Jest w nim więcej wszystkiego – 1800 PW, 70/40/35 mm pancerza kadłuba, silnik o mocy 580 KM – ale tylko jedno działo: pukawka 110 mm, która przebije 260/318/55 mm oraz zada 430/430/515 PW uszkodzeń. W sumie jest w stanie zadać 2205 uszkodzeń na minutę, co starczy, by posłać niektóre czołgi ciężkie do ich garaży. Wykorzystajcie 65 km/h prędkości maksymalnej oraz 400 m zasięgu widzenia, by rozpoznać pozycje przeciwnika. 8 stopni opuszczenia lufy wystarczy do zaglądania zza nierównego terenu w celu wykrycia i oddania strzałów w kierunku niczego niepodejrzewających przeciwników, dobrze wykorzystując dużą prędkość pocisków.
IXKJPZ TIII Jäger 25/09 Ermelinda Jung powróciła, by dalej siać zamęt w Waffenträger: Projekt Hyperion. W najnowszym rozdziale sagi o Waffenträgerach mieliśmy dwa nowe pojazdy-nagrody, które losowo mogły pojawić się w portalu Inżyniera. Pierwszym z nich był KJPZ TIII Jäger, zwinny, mobilny snajper ze świetnym prowadzeniem działa i celnością. Jest podobny w wyglądzie i rozplanowaniu do Waffenträger auf Pz. IV oraz Grille 15, ale Jäger nie ma żadnego znaczącego pancerza, bo jego projekt koncentrował się na strzelaniu i mobilności.
VIIIJagdtiger Prototype Drugim nowym pojazdem-nagrodą Hyperiona był Jagdtiger Prototype, szturmowy niszczyciel czołgów z potężnym działem 128 mm. Jest to modyfikacja Jagdtiger wyposażona w działo 12.8 cm Pak 44/1 L/55, opiera się na tym samym ogólnym założeniu jak jego potężniejsza wersja: niczym niepowstrzymana zdolność niszczenia pojazdów przeciwnika z pomocą doskonałego działa.
LISTOPAD 2023
POJAZD: DATA: PODSUMOWANIE:
VIIIMittlerer Kpz. Pr. 68 (P) 09/11 Za wypełnienie specjalnego rozdziału Przepustki bitewnej, Odległe przyszłości z 40 misjami, gracze mogli zdobyć Mittlerer Kpz. Pr. 68 (P) w ramach ulepszonej nagrody. System pneumatycznego zawieszenia w tym pojeździe, dający lepsze możliwości opuszczenia lufy, był wystarczającą nowością, ale prawdziwą atrakcją był jego ekskluzywny styl 3D. Jest pełny wbudowanych efektów specjalnych, takich jak poświata pojawiająca się przy uderzeniu pocisku, smukłe linie, podświetlone tylne światła i reflektor na wieży, a także inne szczegóły: wszystko to sprowadzało powiew przyszłości na pole bitwy!
VPz.Kpfw. IV Ausf. F2 30/11 Listopadowa Zasłużona nagroda dała każdemu, kto założył swoje konto przez 1 stycznia 2020 r.: Pz.Kpfw. IV Ausf. F2. Historycznie to jeden z najliczniej produkowanych czołgów Drugiej Wojny Światowej. F2 ma permanentny żółty kamuflaż bazowy (typowy dla czołgów walczących w Afryce Północnej), a także numer pojazdu, emblematy nacji i szczegóły 3D w stylu zapasowych gąsienic na kadłubie i wieży, kanistrów, hełmów i innych. Sugestia: pojazd dalej można personalizować dodatkowymi przedmiotami, w tym stylami 2D!
GRUDZIEŃ 2023
POJAZD: DATA: PODSUMOWANIE:
IIIPanzerwagen 39 01/12
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Graczy powitał Panzerwagen 39 jako darmowy prezent przy logowaniu do gry podczas Operacji świątecznych 2024. To bardzo mały i podstępny zwiadowca, idealny w aktywnym i pasywnym zwiadzie – i w drażnieniu przeciwnika strzałami z jego pukawki kal. 24 mm.
IXTiger-Maus Duże pudełka Operacji świątecznych 2024 mogły zawierać dziewięć nowych pojazdów premium poziomów II–IX. Tiger-Maus to typowy pojazd superciężki z wieżą umieszczoną z tyłu: jest masywny, świetnie chroniony, ma „klasyczne” niemieckie działo i został stworzony do wwalcowywania się w przeciwnika. Jeśli nie znacie stylu gry czołgów z gałęzi Maus, to możecie go posmakować za sterami Tiger-Maus.
IXObject 752 To inna potencjalna nagroda z dużego pudełka. Wyraźnie nietypowy radziecki czołg ciężki Object 752 ma automat ładujący na trzy pociski i wieżę oscylacyjną. Gdy wystrzeli swoje pociski w szybkiej serii, jego kompaktowe rozmiary i złożona konfiguracja pancerza dają mu szansę uniku lub zniwelowania nadlatujących pocisków.
VIIIType 63 Do znalezienia w dużych pudełkach Type 63 daje graczom przedsmak tego, jaka jest nadchodząca japońska gałąź czołgów ciężkich z nową mechaniką. Jego działo musi się ochłodzić po strzale, więc trzeba poczekać z oddaniem kolejnego, bo inaczej spada celność. Czołg ten wyposażony jest również w zawieszenie hydropneumatyczne, co sprawia, że bryluje w rozgrywkach opartych na terenie.
VIIIXM66F MX66F to szturmowy niszczyciel czołgów idealny do rozgrywki z ukrywaniem kadłuba. Jego niszczycielskie działo ma dobre maksymalne kąty opuszczenia lufy i jest chronione przez gruby przedni pancerz wieży. Obrót wieży jest ograniczony, więc lepiej nie oddalać się podczas bitwy od sojuszników. Ten niszczyciel czołgów to kolejna nagroda z dużego pudełka.
VARMT Duże pudełka mogły również zawierać to dziwadło! ARMT wyróżnia się ze względu na wieżę o kształcie pudełka i działo chowające się w wyżłobieniu. Ale ma też kilka zaskakujących statystyk, które przewyższają pojazdy tego samego poziomu i klasy. Świetnie sprawdzi się do wspierania i oskrzydlania, wykorzystując doskonałe opuszczenie i uniesienie lufy, aby wyprzeć upartych przeciwników z dobrze chronionych pozycji.
VM24 Chaffee No. 594 M24 Chaffee No. 594 to wersja premium odpowiednika z amerykańskiego drzewa technologicznego. Wygląda bardziej opływowo, ma większe koła, więcej siły ognia – ale rozwija mniejszą prędkość maksymalną. Do znalezienia w dużych pudełkach, pojazd ten pełni rolę zwiadowcy i dobrze przysłuży się drużynie.
IVIT-3 Kontyngent dużych pudełek z nowymi pojazdami premium zawierał też IT-3. W rzeczywistości pomyślany jako samobieżny pojazd do zwalczania czołgów z potężnym, krótkim działem kal. 76 mm, w grze stał się szybkim, zawziętym i wiernym flankerem.
IIIA7E3 Duże pudełka Operacji świątecznych 2024 mogły też zawierać A7E3, dość duży czołg lekki. Prototypowe komponenty tego pojazdu znalazły zastosowanie w innych pojazdach, takich jak czołgi Matilda i Churchill. Kluczem do sukcesu w przypadku A7E3 jest gra jak niszczycielem czołgów i wykorzystywanie jego celnego działa i szybkiego przeładowania.
IIVickers 6 ton Ostatnim nowym pojazdem premium, który można było znaleźć w dużych pudełkach Operacjach świątecznych 2024, był Vickers 6 ton. Pojazd porusza się pewnie i ma celne działo, co pozwala mu skutecznie wspierać swoją drużynę i czyścić „ostatki” na polu bitwy.
IXPatton the Tank 22/12 Gracze, którzy zalogowali się do gry między 22 a 31 grudnia, znaleźli specjalny prezent: Patton the Tank! Amerykański czołg średni miał specjalny styl 2D idealny na zimowe święta.

To ci dopiero zakończenie 2023 roku! Dziękujemy, że z nami graliście i, na wypadek jak byście go przegapili, rzućcie okiem na spis nadchodzących wydarzeń w 2024 roku!

ź: WoT

3.7 3 votes
Oceń wpis:
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze