Armored Warfare: Harimau

Drugim pojazdem progresywnym, który wprowadzimy w aktualizacji 0.31 (po zapowiedzianym już Type 16), będzie czołg lekki Harimau.

W rzeczywistości Harimau (słowo to znaczy „tygrys” po indonezyjski) to wspólny projekt opracowany przez FNSS (Turcja) i PT Pindad (Indonezja). Znany jest on również pod turecką nazwą Kaplan. Celem tego projektu było opracowanie pojazdu analogicznego do czołgu lekkiego (jednak z tych bardziej ciężkich), który jednocześnie poradziłby sobie na indonezyjskich mokradłach lepiej niż klasyczne czołgi podstawowe. Do roku 2019 Indonezja dysponowała 18 takimi pojazdami, a kolejne miały się pojawić w przyszłości.

scr1

Harimau

W Armored Warfare Harimau będzie progresywnym czołgiem lekkim 8. poziomu, który będzie można odblokować z użyciem niszczyciela czołgów poziomu 7. Type 16 MCV. Oba pojazdy (wraz z pozostałymi pojazdami z sezonu Spirithaven) zostaną dodane do puli pojazdów Francine De Laroche, w której już znajdują się francuskie pojazdy. Właściciele C13 TUA będą mieli więc okazję odblokować pojazdy: Type 16 MCV na 7. poziomie lub Leclerc Prototype również na 7. poziomie.

scr5

Type 16 MCV to archetyp kołowego niszczyciela czołgów, natomiast Harimau to idealny przykład czołgu lekkiego. Jest szybki, bardzo zwrotny, dysponuje dużą siłą ognia i doskonale sprawdza się w akcjach flankujących podczas agresywnych rozgrywek.

Jego stalowy pancerz podstawowy nie jest zbyt gruby i powstrzyma co najwyżej ostrzał z działa automatycznego. Pojazd jest natomiast wyposażony w dodatkowe systemy uzbrojenia:

  • Twardy SOA Pulat
  • Wzmocniony moduł zestawu naprawczego zwiększający poziom ochrony i prędkość naprawy modułów wewnętrznych
  • Automatyczna gaśnica robi dokładnie to, co wskazuje jej nazwa – gasi pożary i pozwala oszczędzić materiały eksploatacyjne

Harimau jest delikatnym pojazdem i zaleca się zachowanie ostrożności podczas korzystania z niego. OK, to teraz dobre wieści.

Pojazd jest bardzo zwrotny. Waży on 32,5 tony, a silnik wysokoprężny o mocy 520 KM można zmodyfikować, osiągając moc 711 KM. Maksymalna prędkość po modyfikacji będzie wynosić 78 km/h. Ponadto pojazd jest wyposażony w zawieszenie hydrauliczne.

Jednak jego najważniejszą cechą jest siła ognia, a raczej możliwość zadania potężnych obrażeń w krótkim czasie. Jak prawdziwy tygrys rzuca się na ofiarę i demoluje ją potężnymi ciosami.

scr6

Najpierw działo: automatycznie ładowane działo 105 mm Cockerill osadzono na wieży CT-CV zapewniającej wartości depresji i elewacji wynoszące odpowiednio -10 do +42 stopni. Nawet w podstawowej wersji pojazd jest wyposażony w mechanizm Ready Rack obsługujący cztery pociski, które można wystrzelić błyskawicznie jeden po drugim (3 s między strzałami). Działo obsługuje pociski penetrujące HEP 315 mm lub APFSDS 530 mm. Można również odblokować następujące modyfikacje:

  • Ulepszona amunicja APFSDS zapewniająca penetrację 600 mm
  • Ulepszony automat ładujący zwiększający szybkostrzelność o 5 procent
  • Ulepszony FCS redukujący czas celowania o 20 procent
  • Ulepszony celownik dowódcy zwiększający zasięg widzenia o 25 m

Po odblokowaniu tych ulepszeń należy wybrać ostateczne ulepszenie siły ognia. Dostępne opcje to:

  • Zwiększenie pojemności mechanizmu Ready Rack do 6 pocisków
  • Skrócenie czasu przeładowania mechanizmu Ready Rack o 80 procent

Na tym nie koniec. Sugerowany styl gry pojazdem Harimau jest podkreślany dodatkowo przez jego zdolności aktywne:

  • Szybki ostrzał (wyższa szybkostrzelność kosztem celności)
  • Przeciążenie (zwiększenie przyspieszenia, maks. prędkości i obrotu kadłuba)

scr7

Najlepsza strategia dla tego pojazdu polega na przyczajeniu się i zaatakowaniu przeciwnika we właściwym momencie, zadając mu potężne „tygrysie” obrażenia. Inny styl gry może polegać na połączeniu wypatrywania wroga i ostrzeliwaniu go, licząc na łut szczęścia; jednak bezwzględnie ten pojazd najlepiej spisuje się w walce „oko w oko”.

Mamy nadzieję, że Wam się spodoba!

ź: AW

0 0 votes
Oceń wpis:
6 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Wild_Butter

podobno martwa gra a cały czas rozwijana

Czolg E100

Bo w sumie jest prawie, wszystko spowodowane brakiem autobana, ale od następnego patcha auto-ban wraca do gry i będzie miodzio, Modele pojazdów też mają zostać podkręcone i wiele innych rzeczy ma być dodanych, ale auto-ban najbardziej pożądany przez ludzi

BananaMedi

Bo ta gra to taki Kot Schodingera wśród gier 😀

Czolg E100

W sumie powiem że pasuje xD

Plum73

Przepraszam za off topic ale wyłynąl oficjalny film Wargamingu z Hype 59 wydanie drugie: poszerzone i ulepszone
Link
https://youtu.be/_KAu2wVmvIc

Kuban666

Masz zamiar spomowac tym w kazdym mozliwym temacie? i nie wyplynal tylko zostal opublikowany