9.17.1 – przegląd patcha

Aktualizacja 9.17.1 przechodząca w fazę supertestu wnosi zmiany w wiele elementów rozgrywki, które z pewnością zwiększą wrażenia z gry. Z radością rozpoczynamy przedstawienie wszystkiego, co przygotowaliśmy. Ta aktualizacja wprowadzi sporo nowych funkcjonalności: rozszerzoną reprezentację cech technicznych, ulepszony panel dziennika uszkodzeń, poprawione dźwięki i rozszerzenie porównywania pojazdów, a do tego duże zmiany w drzewach technologicznych. W trybie Twierdz również wprowadzimy kilka usprawnień.

Przeczytajcie szczegółową rozpiskę zmian poniżej, aby dowiedzieć się, co nas czeka w najbliższej przyszłości.

Supertest ma miejsce we wczesnych etapach rozwoju projektu – zazwyczaj półtora miesiąca przed premierą – i obejmuje sprawdzenie zmian wprowadzanych przez nową aktualizację i wyszukanie najbardziej krytycznych problemów przed testem otwartym. Supertesty w World of Tanks są podzielone na testy produkcyjne (nowe mapy, balansowanie pojazdów itp.) i testy wersji (całość aktualizacji).

Po zakończeniu supertestów rozpoczną się testy wspólne, które będą dostępne dla wszystkich graczy zainteresowanych wypróbowaniem nowych funkcjonalności.


Zmiany w drzewach technologicznych

Jak niedawno wspominaliśmy, zwiększamy nasze starania wyrównania tempa rozwoju drzew technologicznych z obecnym tempem rozwoju gry. W aktualizacji 9.17.1 oznacza to wygładzenie postępów do najwyższych poziomów drzewa szczególnie w liniach niemieckich, japońskich i amerykańskich, oraz rozwiązanie pewnych problemów z balansowaniem i wprowadzenie kilku całkiem nowych czołgów.

Niemcy

Fin Big De New

W celu uspójnienia struktury niemieckie drzewo technologiczne zyska dwa zupełnie nowe czołgi ciężkie: VK 100.01 (P) (poziom VIII) oraz Mäuschen (poziom IX). Są ogromne i ciężko opancerzone, łączą silne działa i dość dobrą osłonę z kiepską mobilnością. Z punktu widzenia gry będą bardziej podobne do Mausa, niż do jego aktualnych poprzedników VK 45.02 (P) Ausf. A oraz VK 45.02 (P) Ausf. B. Dlatego też Maus zostanie umieszczony za Mäuschen. Otrzyma również krótszy czas przeładowania, lepszą obsługę działa i grubszy pancerz przedni.

Z drugiej strony, VK 45.02 (P) Ausf. A oraz VK 45.02 (P) Ausf. B bardzo przypominają VK 72.01(K). Dlatego też stworzymy bardzo podobny czołg i umieścimy go na poziomie X w ich gałęzi. Jeśli zdobyłeś VK 72.01(K) na mapie globalnej, pozostanie on w Twoim garażu jako pojazd-nagroda. Będziecie mogli za darmo i bez przeszkolenia przenieść jego załogę do innego pojazdu. VK 72.01(K) otrzyma również unikalny kamuflaż i wyposażenie.

W związku z przeróbkami w drzewie technologicznym nastąpią zmiany niektórych parametrów niemieckich czołgów ciężkich. Kilka zmian nastąpi również w pojazdach średnich tego kraju. Niedługo podamy pełną listę poprawek balansujących, więc bądźcie czujni.

Japonia

Ja 703 Upd1

Trudno jest teraz spotkać japońskie Type 4 i Type 5 Heavy na polu bitwy: są nieco za słabe jak swoje poziomy pod względem mobilności i nie sprawdzają się w boju. Ale nie będzie to trwało długo. Jak wiecie, znakiem firmowym japońskich czołgów ciężkich poziomów V–VIII są działa i pociski odłamkowo-burzące. Mamy zamiar wyposażyć w nie również Type 4 i Type 5 Heavy.

USA

Usa 703

Styl gry wyraźnie zmienił się od czasu, gdy T28, T28 Prototype i T95 pojawiły się na poziomach VIII i IX. Dzisiaj brak im mobilności i zamierzamy znacząco zwiększyć im prędkość, przygotowując je do bardziej dynamicznej walki.

Poprawki w balansowaniu

Bacznie obserwujemy statystyki bitew i wprowadzimy serię poprawek zwiększających sprawność pojazdów aktualnie pozostających w tyle, a z drugiej strony zapobiegających zbytniemu wyrwaniu się do przodu przez ich potężniejszych odpowiedników:

T110E5
Pociski standardowe mogą przebić właz dowódcy czołgu T110E5 praktycznie tylko w jednym małym miejscu. Wyrównamy grubość pancerza włazu na całej jego powierzchni. Wciąż będzie dobrze chroniony, ale celny strzał regularnym pociskiem załatwi sprawę.

• Zmniejszono grubość pancerza włazu dowódcy.
• Grubość pancerza bocznego za rolkami podtrzymującymi zmniejszono z 254 mm do 76,2 mm.

Grille 15
Zmiany mocy silnika, prędkości jazdy wstecz i opuszczenia działa mają na celu uczynić z Grille wyraźniejszy niszczyciel czołgów, podczas gdy zmniejszenie uszkodzeń na minutę zrówna efektywność bojową tego pojazdu z innymi pojazdami tego poziomu.

• Zmniejszono moc silnika z 900 km do 850 km.
• Zmniejszono maksymalną prędkość jazdy wstecz z 20 km/h do 15 km/h.
• Zwiększono czas przeładowania działa 15 cm PaK L/63 z 16,5 s do 18 s.
• Zmniejszono kąt opuszczenia działa z -8° do -7°.
• Zmniejszono prędkość lotu pocisku Pzgr. shell dla działa 15 cm PaK L/63 z 1350 m/s do 1200 m/s.

Т-34-85М
Zmieniono penetrację i inne parametry działa czołgu 34-85M, aby je usprawnić. Po zmianach balansujących czołg jest mniej mobilną, ale lepiej opancerzoną wersją czołgu Т-34-85.

• Zamieniono pociski na te z czołgu T-34-85 Rudy:
– UBR-365K (160/126) zamieniono na UBR-365KBM (180/144).
– UBR-365P (160/167) zamieniono na UBR-365PBM (180/194).
– UOF-365K (280/43) zamieniono na UOF-365BM (300/44).
• Zwiększono zasięg widzenia z 350 m do 360 m.
• Zmniejszono rozrzut przy obrocie kadłuba i podczas ruchu z 0,24 m do 0,22 m.
• Zmniejszono rozrzut z 0,42 m do 0,37 m.
• Zmniejszono czas celowania z 2,5 s do 2,2 s.

Centurion Mk. I / Centurion Mk. 7/1
Oba czołgi Centurion uzyskają lepszą mobilność i lepsze parametry działa, aby ugruntować ich rolę wśród czołgów średnich.

• Zwiększono maksymalną prędkość jazdy naprzód z 40 km/h do 50 km/h.
• Zmniejszono czas przeładowania działa OQF 20-pdr Gun Type A Barrel dla wieży Centurion Mk. III z 8 s do 7,5 s.
• Zmniejszono czas przeładowania działa 105 mm Royal Ordnance L7A1 dla wieży Centurion Mk. 9 z 12 s do 11,2 s.

FV4202
Zwiększono prędkość maksymalną czołgu FV 4202, aby mógł on dotrzymać pola czołgom Centurion.

• Zwiększono maksymalną prędkość jazdy naprzód z 40 km/h do 50 km/h.

Usprawnienia dziennika uszkodzeń

Kontynuujemy wprowadzanie użytecznych elementów z Waszych ulubionych nieoficjalnych modyfikacji stworzonych przez osoby trzecie. Tym razem interfejs bitwy zostanie wyposażony w szczegółowy dziennik „otrzymane uszkodzenia”. Obejmuje to wstęgi dla liczby uszkodzeń, typu pocisku, uszkodzeń krytycznych oraz nazwy i typu pojazdu, który Was trafił. Usuniemy natomiast wstęgi, które okazały się mniej użyteczne: wstęgi dla karabinów maszynowych i szczegółowe komunikaty dziennika będą wyświetlać tylko łączne uszkodzenia zadane przez całą serię strzałów.

Na koniec, wersja 9.17.1 wprowadzi nowe ustawienia dostosowujące szerokość dynamicznych wskaźników uszkodzeń, pokazujących, ile uszkodzeń otrzymano lub zablokowano. Te dodatki ułatwią ocenę zmieniających się warunków bojowych i szybkie dostosowanie Waszego planu bitwy.

Porównywanie pojazdów

Miło nam poinformować, że na Waszą prośbę w aktualizacji 9.17.1 rozszerzamy listę statystyk dostępnych w porównywaniu pojazdów. Wkrótce będziecie mogli porównywać pojazdy pod względem zamontowanego wyposażenia, umiejętności i atutów załogi, materiałów eksploatacyjnych i kamuflażu.

Poprawki w „uproszczonych” charakterystykach technicznych

Kiedy ma się do wyboru ponad 500 pojazdów, bardzo ważna jest jak najdokładniejsza informacja o każdym z nich, zarówno w przypadku, kiedy już znajduje się w Waszym garażu i chce się zobaczyć pełną specyfikację, jak i w przypadku, kiedy zastanawiacie się nad jego zbadaniem lub kupnem. W wersji 9.17.1 rozszerzymy uproszczone charakterystyki techniczne tak, aby wyświetlały jeszcze więcej informacji. Wyposażenie mające wpływ na skuteczność bojową (np. lorneta polowa i siatka maskująca) będzie wyświetlane za pomocą znajomych ikonek. Oprócz tego będzie można zobaczyć w formie konkretnych wartości, jaki bonus daje to wyposażenie.

Również na Waszą prośbę zamienimy zakresy „penetracji pociskiem standardowym” i „uszkodzeń pociskiem standardowym” na ich średnie wartości pokazywane w garażu i w trybie podglądu pojazdu. Jeśli wolicie obecnie wyświetlane zakresy, pozostaną one dostępne w podpowiedzi.

Na koniec, będzie dostępne więcej szczegółów podczas wyboru typu amunicji. Typ domyślny będzie zaznaczany w opisie na pocisku. Będzie go można zobaczyć w porównaniu z innymi w tym samym opisie, co znacznie ułatwi wybór typu pocisku najlepszego w danej sytuacji.

Twierdze

Bitwy o Twierdze zostaną zastąpione przez całkiem nowy format „Ofensywy”. Różni się on od starego formatu pod kilkoma względami:
• Porażka nie będzie się kończyć splądrowaniem struktur. Zdobycze strony wygranej będą zależeć bezpośrednio od poziomu jej Twierdzy.
• Nie musicie bronić swojej Twierdzy każdego dnia. Od klanu zależy, czy będzie chciał wziąć udział w „Ofensywie”, czy nie.
• Dobieranie przeciwników jest zautomatyzowane, więc niemożliwe jest wybranie konkretnego klanu do zaatakowania.

Po usunięciu plądrowania i obowiązkowych codziennych bitew byłoby zbyt łatwo osiągnąć najwyższe poziomy rozwoju Twierdzy. W wyniku tego, Departamenty wojny używane obecnie głównie przez najwyżej klasyfikowane klany, które zdobyły swoje szlify w walce, stałyby się dostępne dla większej liczby graczy. Wszystkie klany starałyby się szybko zwiększyć swój poziom, aby otrzymać zadania z cennymi nagrodami, co zaburzyłoby nasze środowisko fair play. Aby temu zapobiec, zastąpimy Departamenty wojny wyzwaniami nazywanymi „Grami wojennymi”, w których klany uczestniczące w potyczkach i Ofensywach będą rywalizować w klasyfikacjach w różnych kategoriach. Ci, którzy ukończą na szczycie, otrzymają złoto, zaawansowane rezerwy i inne nagrody.

WAŻNE: Ta zmiana zostanie zaimplementowana po wprowadzeniu aktualizacji 9.17.1.

Zauważycie również nową możliwość w potyczkach. Tworząc oddział, możecie go pozostawić otwartym, aby pozwolić dołączyć innym graczom, podobnie jak w bitwach drużynowych i bitwach kompanii czołgów. Niezależnie od tego, czy jesteście nowi w potyczkach i chcecie ich spróbować, czy walczyliście jako najemnicy lub ochotnicy, możecie po prostu obejrzeć listę dostępnych oddziałów na specjalnym ekranie i wybrać jeden z nich.

Dźwięki

Jeśli uwielbiacie niekonwencjonalne dźwięki w grze, to ucieszy Was ta wiadomość! Począwszy od wersji 9.17.1, pliki dźwiękowe będą dostępne dla moderów, a gracze używający nagrań lub paczek dźwiękowych stworzonych przez osoby trzecie będą mogli spersonalizować swoje wrażenia z gry, zmieniając niemal każdy występujący w grze dźwięk.

Głębiej pod maską wersja 9.17.1 oznacza również przejście na Wwise 2016.2.

Przerobione minimapy

Ostatnia wiadomość – kilka map otrzymuje nowe, dopracowane minimapy: Poligon, Overlord, Stalingrad, Święta dolina i Łuk ognia.

Training Area

Stalingrad

Sacred Valley

Overlord

Fiery Salient

54 Odpowiedzi do “9.17.1 – przegląd patcha

    1. Prawdopodobnie nic. Jak masz Musa to nadal go będziesz miał… i będziesz (w teorii) mógł wyekspić „wstecznie” poprzednie tiery 9 – 8.

      No i jak ktoś ma VK 45 .02 B i chciał odblokować Mausa.. to no cóż… pewnie trzeba będzie od Tiger (P) jechać… :O

  1. nerf dla grille, taki papier który schodzi na hita i nie ma w ogóle camo i jedynym atutem było działo i jako taka mobilność.
    A już prawie go popełniłem w swoim garażu.

    „Zmiany mocy silnika, prędkości jazdy wstecz i opuszczenia działa mają na celu uczynić z Grille wyraźniejszy niszczyciel czołgów”
    ??? XDDD
    Wyraźną to on teraz będzie ale kupą.

    1. Żarty sobie stroisz. To obecnie najbardziej przegięty czołg w grze, dlatego jest tak kochany przez skilozordów i statpaderów. „Jako taka mobilność”, przecież on zapieprza jak wyścigówka i to zarówno do przodu jak i do tyłu. „Nie ma w ogóle camo i schodzi na hita” – to on zwykle zdejmuje na hita, najwyżej dwa, z drugiego końca mapy i nawet nie widać, kto strzela. Ciekaw jestem, ile tysięcy negatywnych komentarzy musiało dostać WG, że wreszcie zdecydowało się na ten oczywisty nerf.
      Spróbuj pograć Turtusiem lub Foszkiem, wtedy zobaczysz, co to znaczy TD-kupa.

  2. Ojejku Teraz wszyscy się spuszczają nad nerfem dla Grille i E5, który im się należał. WG oczywiście zrobiło to w zły sposób, ale nie wymagajmy od Białorusinów wiele.
    Dużo ciekawszą rzeczą jest usunięcie Departamentu Wojny i zastąpienie tego takim drugim CW. SERIO?
    Znając życie nagrody będą jak zwykle beznadziejne. O ile teraz spokojnie można liczyć na co najmniej 1k golda/tydzień i tydzień premki, tak nie sądzę żeby litościwe WG dało nam taki piniondz.
    Sorry, ale granie bez premki w obecnych warunkach przy znerfionych zarobkach premek mnie nie interesuje, a wręcz demotywuje.
    Co złego było w twierdzy? To że paziordy płakały, że im farmią twierdze na X? Nie pasuje to zostać na VIII. Rozj*by, no rozj*by…
    Pomysł z przechodzeniem w stronę WoWs widzę, że jest coraz lepszy…

      1. Jesteś najlepszy – masz z tego profity. Nie jesteś? Trudno, graj, ucz się, aby takim być. Ja też miałem kiedyś 1k WN8, a po około 10k bitwach jestem w TOP3 polskich klanów z niebieskim kolorkiem na XVM’owej wyroczni. Można?
        Ale oczywiście lepiej płakać i być socjalistycznym/komunistycznym pasożytem, „BO MI SIĘ NALEŻY”. Januszowe i Grażynowe myślenie… Lepszych, którzy sobie coś wypracowali dojechać, bo ja nie mogę tego mieć.
        Gratulacje. Odpowiedni dla siebie order znajdziesz tu: Google -> Grafika -> Virtuti Cebulari czy jakoś tak ;)

        1. W tym wypadku masz 100% rację dobijające jest to ciągłe komunistyczne równanie w dół. Niestety większość Polaków nawet młodych ma dalej głęboko w sobie małego komunistę.

        2. Jak już ktoś napisał niżej… ból dupy, że farmy surowców znikną… olaboga…
          Stereotyp, że fiolety to totalne dupki się potwierdza.
          Akurat takie cebulistyczne myślenie Ty reprezentujesz… bo jak niebieski lub fiolet to się należy. Pieprzony pies ogrodnika.
          Nie rozumiesz koleżko jednego… to jest gra… ma sprawiać przyjemność. Według sposobu Twoich wypowiedzi traktujesz grę jak pracę. „Jestem naj to liżcie mi stopy… buraki”
          PS: Twój dziadek to Stalin czy Hitler?

    1. E5 to dokładnie, nerf należy się jak psu buda. Tego garnka nie idzie z 250 mm peny przebić, jak się nie przyceluje w punkt to i 400 mm peny nie pomoże. A przecież to jego jedyny weakspot nie licząc wanny, którą każdy żółty+ gracz umie schować. Grille może aż tak OP nie był, ale z drugiej strony poza prędkością cofania nerf też nie będzie jakoś strasznie bolesny.

      1. trime o czym mówisz? Zobacz sobie ile topowe klany mają bitew na twierdzy? Ja mam 800 paczek na tydzień (2-3 dni grania na X po 1,5 godziny). Do tego ataki o 3 w nocy. Na obecne bonusy cały klan potrzebuje około 150 000 paczek na tydzień. 2-3 bitwy hm?
        No ale jest jeden problem dla niektórych. Trzeba wygrywać.

        1. Emmm widze nie wyczułeś ironii. Płaczesz, że coś usuwają co Tobie dawało bonusy. Śmiejesz się z tych co płaczą, że ich na twierdzy się niszczy. Trochę śmieszne to. Popatrz na to z innej strony. Nie było tego budynku, a teraz WG coś dało. Fajnie prawda?
          Nie wiem w jakim klanie jesteś ale pamiętaj, że zawsze znajdzie się ktoś kto pokona was. Fajnie było by jak by atakowały was same topowe klany i zawsze was pokonywały? No popatrz odechciewa się grać…

        2. Smutne jest twoje pieprzenie, top 3 polskich klanow? dawaj nazwe, chociaz w sumie nie musisz znam jeden klan ktory cisnie paczki i dziennie odpala duzo bonusow, chociaz do top 3 to mu sporo brakuje.

          800 paczek na tydzien to cale nic, ale skoro ty potrzebujesz 2-3 dni grania (po 1,5h) + ataki o 3 w nocy zeby wyrobic 800 paczek tygodniowo to rzeklbym ze winrate musi oscylowac w okolicy 50% – troche niebardzo 3 polski klan :(

          Osobiscie wole porownywac klany nie na zasadzie „najlepszy polski” tylko ogolnie do wszystkich, wrzucanie siebie do worka w ktorym wygladamy lepiej zeby podniesc samo ocene jest smutne, nie sadzisz?

          Moze zrobcie ranking „najlepszego gimnazjalnego” klanu, albo „najlepszego warszawskiego” (a wiem ze u Was duza grupa jest z Warszawy) klanu to bedzie i 1sze miejsce!

        3. Biorąc pod uwagę wyniki ostatnich kampanii zawsze TOP3-5 Polska. Nazwy nie podaję, bo nie chcę, żeby ktoś wyrobił sobie opinię na podstawie durnego postu zamieszczonego gdzieś. Cyferkowo może szału nie ma (w porównaniu np. z takim G100), ale nie do końca o to chodzi. Nawet ludzie pod wodzą Krula Pułnocy czasami potrafili coś zagrać.
          Zgoda 800 paczek to całe nic. 1 dzień jak idzie dobrze to w 2 godziny na X potrafiłem na luzie to wyrobić, ale z tym różnie bywa, bo potrzeba kogoś kto rozstawi w miarę agresywnie i ludzi którzy ogarną. Za najlepszych czasów bitwy na twierdzy X wygrywało się w 3-4 minuty przy WR 80%+.
          1 atak = 800-1100 paczek zależnie od poziomu przeciwnika i odpalonych przez niego rezerw, więc…
          Faktem jest to, że twierdza w obecnej formie była ciekawa i całkiem dobrze zbalansowana. Płacz o to, że topowe klany z serwera kogoś atakują jest śmieszny, bo jednocześnie ten ktoś przyznaje się do tego, że jest zbyt słaby aby z nimi wygrać. Swego czasu NOXUSy się na nas uwzięły i postanowili szarpnąć nam parę klocków. Jak się okazało, że nic nie wygrali tylko dostali rape 3:0, to się skończyło. Jak ktoś jest za słaby, żeby utrzymać twierdzę X, to WG pozwala zredukować jej poziom do IX, VIII i tak dalej. W życiu też weźmiesz na S-klasę, kiedy nie będzie cię stać na ubezpieczenie i opony do takiego wozidełka? Trzeba mierzyć swoje siły na zamiary.

        4. To prawie taj jak z ligami w Starcrafcie. Do platynowej nie awansujesz jeśli jesteś za słaby, i nie ma płaczy jeśli pokonują cię silniejsi to znaczy że jak na razie za wysokie progi, ale dalej mali komuniści pragną równania w dół.

        5. 1) Nie każdy nie ma życia żeby brać udział w codziennych nocnych atakach, nawet kiedy rozstawiałem twoje „gwiazdki” nie miałem jak brać udziału.

          2) TOP 3-5 polska? Nie przez poziom ale aktywność graczy, to tak jak byś powiedział że w 30 fiatów 126p jesteście tak szybcy jak ferrari. Argument głupi i śmieszny. „Gwiazdki” nie pójdą wyżej dopóki nie zmienią podejścia w klanie. Pakowanie średnich graczy + średni polowi (tutaj zawsze były braki) powoduje że masz „sufit”, i tak np na ostatniej kampanii za misje ilość punktów była mizerna a wyrobiona jedynie aktywnością. Nic nie mam do klanu, wspominam go fajnie, ale jednak zdecydowanie przesadzasz.

          3) Twierdza nie była zbalansowana, a że topowe klany miały ograniczone pole do farmienia słabszych i nie było to nagminne to jest fakt, topowe klany nie atakują praktycznie wcale twierdz bo mają problem ze składem o tej porze.
          Co do problemów że były atakowane to wystarczy spojrzeć choćby na polskie klany pakujące sobie „covery”, czy też ustawiając czas obrony na czas klanu który nam przeszkadzał, pomijam już fakt że większość czasów obrony była w środku nocy kompletnie z dupy na zasadzie ryzyka że atakujący klan nie będzie miał składu.

          P.S. Nie widziałem też „gwiazdek” atakujących w nocy dobre klany…

          4) Oceniasz rozwiązanie nie mając bladego pojęcia o tym jak będzie funkcjonowało ostatecznie co samo w sobie jest typowo polskie ale jednak smutne. Dobieranie klanów na zasadzie poziomów ma większy sens, gra z paziami żeby farmić na nich pudełka jest smutna (a i tak ogromny szacunek dla słabszych klanów które taką walkę – chociaż z różnym skutkiem – próbują nawiązać)

          5) Skoro jesteście tacy TOP to w sumie chyba nie macie się co bać, wystarczy walczyć o pierwsze miejsce i nagrody mogą być nawet lepsze!

  3. po prostu zajebi…. :{

    dostane 2 ciężkie kloce które będę musiał expić
    mimo że JUŻ mam wszystkie 9 i 10t w garażu :{

    e5 i grile nerf :{

    i teraz najlepsze

    85M buf do penetracji do 180

    penetracja typa59 ?
    181

    a to tier 8 :{
    czyli będziemy mieli typa tylko że niżej, bo przypominam, że on teraz też nie jeździ, skupia wieki, no ale on na bufa nie zasługuje, prawda ? :{

    FV4202 buf do prędkości, tu akurat dobrze, bo oprócz działa to ten czołg nic w sobie nie posiada :{

    1. Człowieku, czyś ty się z koniem na łby pozamieniał?
      1. E5 jest obecnie w dobrych rękach jakieś 2x lepszy od każdego innego HT X tieru. Po nerfie będzie jakieś 1,5 raza lepszy.
      2. Skoro masz WSZYSTKIE IX i X niemieckie, to na 100%:
      a) X pozostaną w garażu
      b) E-75 pozostanie w garażu
      c) VK B podmienią na Mauschena – chcąc go z powrotem zdobyć, będziesz zmuszony przejść jeszcze raz Tigera P i VK A.
      3. 85M buff do ALFY, a nie penetracji. Dostanie TO SAMO DZIAŁO, które ma zwykły T-34-85.

      1. UBR-365K (160/126) zamieniono na UBR-365KBM (180/144).
        – UBR-365P (160/167) zamieniono na UBR-365PBM (180/194).
        – UOF-365K (280/43) zamieniono na UOF-365BM (300/44).
        Nie wiem nak Ty ale Ja tam widzę buff penetracji .
        M ka może być ciekawą alternatywą dla rudego . Przy odpowiednim kàtowaniu pancerz kadłuba to około 151 mm . Jedyny weeks pot to brzuszek.

        1. Ten buff T-34-85M jest całkiem ciekawy bo dotyczy przede wszystkim PENY – działo to same ale pociski podmienione na większą penę (alfa też ale to z peną był przede wszystkim problem).
          Generalnie rzeczywiście robi się ciekawa alternatywa dla Rudego – pewnie mniej mobilna, ale przynajmniej działo ma lepsze staty, na cuda związane z pancerzem bym jednak nie liczył.

          Niemniej nerfy u Grilla i T110E5 – jak najwłaściwsze. Ciekaw jednak jestem jak w to wszystko się wpisują LT na X i przesunięcia istniejących LT – choć pewnie wybiegam za daleko w przyszłość…

          A co do płaczu dotyczącego Typa 59, że ma penę na poziomie T-34-85M…
          Hmmm – od wieków nie jest w sprzedaży, jak go wrzucą w ramach konkursu to idzie jak świeże bułeczki, jakby go wrzucili na dzień do sklepu premium to by się sprzedawał i po 500zł za sztukę. Czyżby ktoś sugerował że jest słaby i nie ma popytu, nikt nie chce tego biednego słabego Typa 59?

        2. Mam T-34-85M. NIE jest bardzo mobilny ale dla mnie ok ( ale na granicy).Ten buff to super sprawa,ruszy dupsko z garażu !
          Ale nawet niezły pancerz jak na meda.
          Odbije czasami.

          Polecam ( po tym buffie :D )

  4. Ciekawe czy razem z tymi zmianami w drzewku niemieckim, wprowadzą również zmiany, które zapowiadali na rok 2017, czyli dla VK A lepszą depresję i lepszy pancerz przedni, VK B buff wieży, obsługi działa i nerf dolnej płyty, E-100 obsługa działa, penetracja 250 zamiast 235, E-75 lepsza obsługa działa, Indien Pz. lepsza obsługa działa, Pantera 2 działo 8,8 L100. Jeszcze jakieś zmiany miały być, ale ich już nie pamiętam.

  5. Grubszy pancerz przedni Mausa? Ich już do reszty pojebało na cypryjskim słońcu xD
    Rozumiem, że pancerz Mausa który stoi w Kubince też pogrubią, żeby się cyferki zgadzały? Już nawet Gaździny mają rozum i godność człowieka jak szafują Sekrit Dokumints ™ (chociaż do dzisiaj na oczy nikt nie widział rozprawy Burdy o M60A1 xD)

  6. Nareszcie E5 będzie przebijalna w garnek na zwykłym ammo bez potrzeby pakowania golda :)
    Buff dla FV4202P zasłużony z tym, że te 50km/h to powinno być już rok temu ale lepiej późno niż….
    Ciekawe czy poprawią jeszcze is-6 bo tego ominęły ostatnie buffy dla premek- chciałbym żeby miał z 200 peny a nie te syfiaste 175, które się od LT odbija :v

    1. NO akurat nerf Grille 15 to była TYLKO kwestia czasu. TD popierniczający 60km/h walący gongi po ponad 900 do tego z iście snajperską armatą – czego ty się spodziewałeś? Że jeszcze go buffną?

      Ogólnie zmiany są i dobre i złe:

      – nerf włazu w E5. Ciekawe czy znowu powtórzy się sytuacja sprzed ogólnego buffa, gdzie E5 siekało wszystko jak leci w ten garnek. Jeżeli tak to znowu E5 pójdzie w odstawkę.

      – nerf Grille jak wyżej. To było kwestią czasu. I w sumie bardzo dobrze bo irytowały mecze gdzie po każdej stronie były po 3 sztuki.

      -Centuriony oraz FV4202 – nareszcie oprzytomnieli, że ta linia MT to bajoro i grinduje się to z udręką? Na duży plus poprawki do mobilności i do armat. Jakby jeszcze poprawili ammorack, który notorycznie zdycha pomimo bezpiecznego magazynowania to już byłby miód. Mobilność FV4202 dostaje drugiego buffa i bardzo dobrze. W końcu przestanie wlec się za resztą MT z teamu.

    1. Prawdopodobnie nic nowego nie dostaniesz. Jak masz mausa odblokowanego to pewnie będziesz mógł „wstecznie” wyekspić nowy tier 9 i 8 (Mauschen i VK.100.01 P). A co do VK45B to pewnie nadal będzie odblokowany (tylko przesunięty w drzewku) i po zakupie będzie można od razu ekspić i odblokować nowy
      tier 10 ( VK 72. )

    1. Poligon to pierwsza „mapa” jaką zobaczysz po raz pierwszy włączając wot (ta na której uczysz się sterowania). Jest to pierwszy element gry jaki widzi nowy gracz więc się nie dziwie że ją poprawili.
      Jak słusznie napisał przedmówca – tutorial.

        1. Ja pierwsze co też miałem taki zonk – co to za mapa ten „poligon” :)
          Przecież nic nie zapowiadali…
          Niemniej fajnie byłoby gdyby wrzucili możliwość pobawienia się na poligonie inaczej niż tylko w Tutorialu – na zasadzie Albino w AW – dla sprawdzenia gdzie mamy weakspoty i gdzie czołgi są przebijalne (wiem że są skórki z weakspotami, sam korzystam… ale czy aby na pewno tak to powinno wyglądać?).
          Wiem że można uruchomić bitwę treningową, ale trzeba mieć kogoś kto się podłoży (i ma na to czas).

  7. Nieee why e5… Czołg nie jest OP jest jednym z niewielu grywalnych HT, jak dla mnie to parę HT powinno buffa dostać, żeby dorównać e5.
    Poza tym FV 42… fajnie buff, ale jak zawsze w ten głupi sposób. Choć jednak długo wytrzymali z TAK WOLNYM MEDEM. Lol przecież med to powinien popylać tysiąc na godzinę i wgl. … Czołg był unikalny bo był wolny, a miał sympatyczne działo. A teraz upodobnaja go do centa. Mogliby buffa do działa dać.

Dodaj komentarz