1.9: mikro patch

Jutro, 4 Maja 2020, w ramach prac konserwacyjnych, serwery europejskie World of Tanks zostaną wyłączone w godzinach od 07:00 do 10:45 CEST, aby wprowadzić micropatch dla aktualizacji 1.9.

Gra oraz portal klanowy nie będą dostępne przez ten czas.

Lista zmian

  • Pewne problemy techniczne zostały naprawione,
  • Nowy serwer EU3 zostanie udostępniony graczom, posiadającym europejskie konta, na czas wydarzenia Droga na Berlin.

ź: Dział wsparcia WoT

15 Odpowiedzi do “1.9: mikro patch

  1. Zwracam uwagę na zapis „na czas wydarzenia Droga na Berlin.”. Czyli co – serwer EU3 na 14 dni???

  2. Sami z siebie robicie idiotów. Graczy nie ma tak dużo, aby potrzebne były dodatkowe serwery na stałe. Od lat różnej maści jasnowidze wieszczą rychły koniec WoTa. Skoro graczy nie ma dużo, to rozdzielenie ich na 3 serwery spowoduje ich większe rozproszenie. Będzie się jeszcze dłużej czekało na bitwę, bo skompletowanie graczy będzie trwać znacznie dłużej. Dodatkowo jak macie problemy z netem to i tak niczego to nie zmieni. Pomiędzy waszymi komputerami i serwerami WG jest kilka punktów pośrednich. Choćby było i 20 serwerów, to jeśli coś po drodze szwankuje – uruchomienie kolejnego serwera nic nie da.

    1. to skąd są co chwila crashe serwera?skąd są lagi i pingi z kosmosu?nie kurła eu3 nie potrzebne jasne….dobrze ze rex spec od architektury przyszedł i zdiagnozował ze problemem wugie są gracze którzy coś chcą no dziekuje bardzo panie szpecu za opinie opłate za usługe uiści bezdomny zanim umrze

      1. Popieram rexa i powiem tak.. Sam wcześniej mialem częste lagi, wywalo mnie z bitwy i ping robił co chciał.. Też myslalem sobie o tych ebanych serwerach EU wszystko co najgorsze. Ale jakiś rok temu kupiłem nowe mieszkanie i podpisałem umowę z inny dostawca internetu(wcześniej korzystałem z super szybkiego lte od znanego celebryty 😉 Teraz nie mam problemu z żadnym pingiem i lagami.. Pomimo podłączonych do WiFi 6 urządzeń na raz.. Gdzie szybciej musiałem wszystko rozłączać byleby w wota pograć…

      2. SansV13 musiałem dwa razy to przeczytać, bo nie mogłem zrozumieć o co Tobie chodziło xD Co to za chaos xD

    2. ja mam dobry net i mam tez pingi jak sie nie znasz to sie nie udzielaj i to nie wina iternetu

      1. Oj coś mi mówi, że znam się na temacie jednak nieco bardziej niż ty. Zawodowo dosyć często spotykam się z tym problemem – czyli ze złą identyfikacją źródła problemu, wynikającą z braku znajomości technologii. Dla przeciętnego zjadacza chleba takie połączenie to punkt-punkt. Do tego dochodzi psychologiczne zamiłowanie do szukania winnych. Skoro w świadomości jest „ja użytkownik” i „wg” to wynik jest prosty. Odpowiada za to WG. I tak – zdarza się, że faktycznie problem jest po ich stronie. Ale znacznie rzadziej niż przypuszczacie.
        Trzeba jeszcze brać pod uwagę specyfikę gry. Chcecie jak najszybciej wbić do bitwy i do tego z jak najlepiej zbalansowanym składem. Aby to było możliwe no nie ma siły – trzeba mieć odpowiednią pulę, z której można to dobierać. Jeśli podzielicie pulę będzie to miało swoje konsekwencje – gorszy balans w składach.
        Jeśli zaś chodzi o zarzut ze strony oko … aż żal komentować. Równie dobrze możesz napisać, że jestem z PO. No chyba, że ty jesteś z PO, to napisz, że jestem z PiS. Szufladkowanie innych w ten sposób na podstawie opinii jest domeną ludzi mocno ograniczonych.

      2. RexScul – jest sporo racji w tym co piszesz. Nie zawsze problemy są winą WG, nie zawsze lagi są z winy WG.
        ALE raz na jakiś czas, średnio raz na miesiąc, pada jeden z dwóch serwerów EU. Wtedy wszystko sypie się lawinowo, bo drugi z serwerów samodzielnie nie wyrabia się z obsługą całej puli graczy, mało tego, powstaje kolejka od której wielu graczy się odbija, wreszcie bywa i tak, że ten drugi serwer też pada.
        A teraz pomyślmy – czy taka sytuacja nie zostałaby szybko uratowana, gdyby w takim momencie włączył się rezerwowy serwer EU3?
        Inna sprawa, że mógłby funkcjonować osobny serwer przeznaczony na obsługę szczególnych nie-randomowych trybów, bo pula graczy zaangażowanych w takie zabawy i tak nie bierze udziału w selekcji MM do bitew.
        Pomijając numerację, to system dwa serwery plus jeden rezerwowy rozwiązywał by wiele problemów.

    3. Rex – wystarczy pooglądać co się dzieje z grami. Widać wyraźnie że granicą ilości graczy obsługowanych przez jeden serwer jest 100 000. Potem serwer zwalnia. Tak było pół roku temu na Święta, półtorej roku temu na Święta, tak jest też od półtorej miesiąca teraz od godziny 19ej do 23iej. Pewnie problem architektury i skalowalności a nie netu. Tyle że wynajem serwera na tym samym łączu mocno je obciąży – więc lepiej znaleźć inną serwerownię.
      Obecnie – czego może nie zauważyłeś – mimo dobrego pingu od 19ej są opóźnienia w odpowiedzi serwera do klienta. Czyli ping jest OK – bo to opóźnienie na drodze między klientem a serwerem – ale dane z gry są podawane z innym opóźnieniem, zależnym od tego kiedy serwer je PRZELICZY! I w tym tkwi problem ARCHITEKTURY – czyli tak naprawdę maksymalnej ilości jednoczesnych bitew którą serwer jest w stanie obsłużyć płynnie.
      Uff … mam nadzieję że jasno się wyraziłem 🙂

  3. Mam do Was pytanko. Od kilku dni przed wejściem na serwer mam informację że „serwer działa ale jest obciążony ” Tez tak macie?

    1. ja regularnie mam ze serwer zdechł i mam se wjesc pozniej i po 3 próbach mnie wpuszcza a pingu na serwerach nie idze zmierzyć a lagi są gigantyczne ale co tam nowe eu nie potrzebne

      1. Ja gram ciągle na EU2. Od może dwóch dni przy oknie logowania jest jakieś szare kółeczko przy wybieraniu serwera, ale nie interesowałem się co to jest. Sans jaki masz Internet? Ja mam chujowy, ale nie muszę wchodzić po 3 zary, żeby do gry wejść xD ping też mam duży, tak mniej wiecej do 70 w godzinach wieczornych, ale za dnia okolice 40 jest. Co do lagów to czasami są, ale to też nie jest jakieś nagminne. Aaa jak ktoś coś pobiera, albo ogląda to też rośnie trochę ping, ale to raczej nie wina wugie, że KTOŚ z mojego Internetu korzysta, chyba

  4. Nie jestem specem od serwerów, ale wyobrażam sobie, że udostępnienie EU3 dla Drogi na Berlin to po prostu test tego serwera. Jak przeżyje, to będzie na stałe. Ale potem spodziewam się też wyłączenia EU1 lub EU2 w celu „konserwacji” albo zezłomowania grata.
    Nielogiczne byłoby spodziewać się trzeciego serwera na stałe, skoro 2 w zupełności wystarczają. Nawet nie wspominam o tym, że gdyby miały być 3, to dostalibyśmy obwieszczenie typu: „Z przyjemnością zawiadamiamy o uruchomieniu EU3, żeby się Wam wszystki fajniej grało”.

Wyłączono możliwość dodawania komentarzy.