1.7: anonymizer, kim jesteś?

Anonymizer ukrywa nickname gracza w grze. To znaczy, że co bitwę losowo generuje nowy nickname. Cierpisz z tego powodu, że jesteś dobrym graczem i wrogowie ciągle Cię fokusują? Dręczy Cię obraźliwe “pomidor”? Czy po prostu masz tak znaną ksywkę, że przyciąga ona uwagę i wrogie pociski? Skorzystaj z Anonymizera, by czuć się swobodnie na polu bitwy i czerpać przyjemność z gry.


Anonymizer to ogólna nazwa narzędzia ukrywającego informacje o komputerze, jego adres IP lub użytkownika w sieci na zdalnym serwerze. Pierwotnie gra została opublikowana z otwartym klientem. Pozwoliło to naszym graczom na tworzenie modów, które sprawiły, że gra stała się jeszcze lepsza. Mody są świetne. Zegar przeładowania działa, kręgi na mapie, statystyki sesji i wiele innych rzeczy. Kiedyś były tylko modami, a teraz są już częścią gry. Mody dają nam informacje. Mogą również pokazać statystyki naszych wrogów i sojuszników w bitwie. Stosunek zwycięstw w panelu drużyn podczas bitwy pozwala lepiej ocenić oba zespoły i motywuje naszych graczy do rywalizacji, ale może też być źródłem toksycznego zachowania.

Cierpią przez nie zwykli gracze i ci najlepsi, ponieważ wrogowie mogą skupić się na obu. Zwykle najpierw próbują zniszczyć graczy z dobrymi wynikami jako tych najgroźniejszych. Blogerzy, streamerzy, gracze ze słynnymi ksywkami mogą regularnie trafiać na tzw. łowców trofeów. Rezultat jest taki sam dla wszystkich: nie da się po prostu grać.

Dlatego wprowadzamy anonymizer w World of Tanks, czyli funkcję zmieniającą pseudonimy w bitwie i ukrywającą dodatkowe informacje. Aby go użyć, zaznacz opcję „Włącz anonimowość podczas bitwy” w zakładce Gra w oknie ustawień. Domyślnie jest ona wyłączona. To Ty decydujesz, czy jej użyć.

Anonymizer zamienia prawdziwy pseudonim gracza na wygenerowany losowo na ekranie ładowania bitwy, w panelach drużyn oraz w wiadomościach systemowych. Wygenerowany pseudonim nie pochodzi z szablonu i nie można domyślić się, że nie jest prawdziwy. Wszystko wygląda naturalnie i normalnie.

Co do win ratio, gracze z włączonym anonymizerem wyświetleni są inaczej w modach. Na przykład nowi gracze, którzy rozegrali za mało bitew, aby widoczny był ich procent zwycięstw lub gracze bez żadnych informacji. Istnieją też inne opcje, ale ich prawdziwe pseudonimy pojawią się w statystykach po bitwie. Warto zapamiętać, że anonimowość działa tylko w bitwie. Służy nam do walki z „trolowaniem”, dręczeniem i śledzeniem na polu bitwy.
Anonymizer pomoże nam pozbyć się tych zachowań. Program działa we wszystkichtypach bitew losowych, rankingowych, w „Linii frontu”, w trybach okresowych i w wydarzeniach, ale będzie wyłączony
w bitwach turniejowych, pokoju szkoleniowym, podczas szkolenia, na mapie globalnej i w trybie twierdzy. Grając w plutonie, a zwłaszcza w dynamicznym plutonie stworzonym w bitwie z nieznanymi graczami, trzeba pamiętać o jednej rzeczy: członkowie plutonu zobaczą swoje prawdziwe ksywki.

Jeżeli anonimowość jest dla Ciebie bardzo ważna, zalecamy ostrożny wybór przyszłych towarzyszy broni. Anonymizer zmienia Twoją ksywkę w bitwie. Ukrywa Cię przed znajomymi, wrogami i może zachęcić cię do złamania zasad, ale nie uchroni Cię przed konsekwencjami.
Serwer będzie wiedział. Nie zapominaj o tym. Anonymizer nie będzie walczyć za Ciebie i nie poprawi Twojej gry, ale w niektórych przypadkach uprzyjemni rozgrywkę, uchroni Cię przed niepożądaną uwagą i pozwoli skupić się na grze, a nie na czyjejś opinii.


System anonimizujący

System anonimizujący to narzędzie pozwalające na ukrycie nazwy gracza w bitwie. Ogłosiliśmy jego wprowadzenie w zeszłorocznym WG Fest i okazał się bardzo ważny dla naszych graczy. Jego głównym zadaniem jest optymalna ochrona prywatności w grze; obecnie pracujemy nad rozwiązaniem koncentrującym się na z tej sferze.

Mamy kilka pomysłów na to, jak w World of Tanks powinien działać system anonimizujący, ale dla graczy najefektywniejszym rozwiązaniem będzie zachowanie anonimowości jedynie podczas bitew.

Jak to działa? W ustawieniach gry należy wybrać opcję anonimizacji i uruchomić tę funkcję. W efekcie w każdej bitwie użytkownikowi zostanie nadana losowa nazwa. Nie będzie to ciąg niepowiązanych znaków, ale słowo, które wygląda mniej więcej logicznie, co sprawi, iż inni gracze nie zorientują się, że zastosowano funkcję anonimizacji. Stanie się to dla nich jasne dopiero po skończonej walce, kiedy sprawdzać będą statystyki po bitwie.

System anonimizujący pozwoli wielu użytkownikom poczuć się bardziej komfortowo podczas gry. Zmniejszy on odczuwalną „presję społeczną” i sprawi, że będziecie mogli grać w swoją ulubioną grę w spokoju.

18 Odpowiedzi do “1.7: anonymizer, kim jesteś?

    1. “Boty” jak boty, im to nie zrobi różnicy, mają na grę wyhasane bo przecież grają “for fun”, zresztą i tak im WG ustawia mecze więc nic od nich nie zależy.

      Za to teraz bezmózgie małpy, które do tej pory kierowały się wróżką zębuszką (xvm) w skupianiu się na przeciwnikach, będą musiały ruszyć szarą komórką. Z korzyścią dla wszystkich, nawet małp.

      I to jest świetna wiadomość. Koniec z nachalnie walącymi gruzomiotami na przeciwnika bo lepszy, czy yolo gracze którzy są gotowi przehandlować topową maszynę za paździerza tylko dlatego, że był w nim ładny kolorek.

      1. Skąd pomysł, że gracze kierują się w wyborze celu kolorem z xvm’a (nie licząc arty) ???
        Jesli ma się wybór celu, wybiera się dobicie lufy, ewentualnie pewniejszą penetrację, ostatecznie pojazd, który może tobie zrobić więcej kuku. Najczęściej jest tak, że fiolet wie, jak się zachować i jest trudniejszym celem (bo się schowa, bo się skątuje itd), zazwyczaj wyjeżdża z nieoczywistego miejsca. “Bezmózgie małpy” walą we wszystko, co się rusza w celowniku nawet nie rozglądając się na boki. Im często nawet nie chce się instalować xvma.

        1. @pikawka
          Widzę, że nie wyszedłeś z formy, jako nieliczny tutaj kumasz baze ;)

          @Sanchezir
          Sam sobie zaprzeczasz. Jak bezmózgie małpy mają ruszyć szarą komórką?

          Ja się uczyłem grać po kolorach, podglądałem po prostu co robią lepsi,
          to chyba normalne, dziś mimo że mam “tylko” 2100 wn8 (i mam to w dupie)
          dalej podglądam fiolety, nie mam tyle czasu na grę żeby rozkminiać wszystkie niuanse – i zapamiętaj – małpa to małpa ;)

        1. Odznaka “13” jest, moim zdaniem, jedną z najgorszych odznak. Nie trzeba było mieć jakichkolwiek umiejętności żeby ją zdobyć, jedynie zasobny portfel. Owszem, można było ją “zdobyć”, ale powiedzmy sobie to szczerze, żaden gracz o zdrowym umyśle nie grał by w ten beznadziejny tryb tyle czasu

    1. @Jisaburo Ozawa – Ostatnio zwiałeś z dyskusji o betatesterach więc wkleję tutaj mój komentarz na który nie raczyłeś odpowiedzieć. Może wyhodujesz sobie jaja i odważysz sie mi odpowiedzieć: ”Tak poza tym to jak to jest że taki ”mongoł” jak ja ma dwa razy więcej eMek w przeliczeniu na ilość bitew niż powinien mieć gdyby grał na twoim poziomie? Tobie się zdarzyła eMka raz na 660 bitew a mi raz na 358 bitew.”

        1. A ty kim jesteś dupo w majtkach? Przydupasem, dupkiem czy wypierdkiem mamuta?

      1. Przeczytaj to co napisałem ze zrozumieniem i nie napinaj się tak bo ci pęknie ostatnia szara komórka. Przysłowie “uderz w stół…” i tak dalej widać że działa doskonale bo odezwali się widocznie ci którzy wiedzą że odpierdalają popelinę chwaląc się orderami jak kutasem.

        1. @Jisaburo Ozawa – Dostajesz noobku wpierdol na randomie to się spinasz w komentarzach… Jesteś pomarańczką czy udało ci się do żółtego wuenu dobić statpadujac na piątych tierach?

  1. Usuwają z gry kolejną formę interakcji, przez co gra robi się coraz mniej multiplayer. Jeszcze trochę i usuną czat z sojusznikami, potem listę graczy (bo widać ile kto ma fragów), potem usuną również czat w garażu, klany, bitwy treningowe, bitwy rankingowe i wszystkie inne poza randomem. Każdą z tych funkcji, tak samo jak czat między drużynami i nicki graczy, można wykorzystać do komunikacji między graczami, a ta prowadzi do toksycznych zachowań. Jako, że nie ma sensu karać za takie zachowania (bo to kosztuje zasoby ludzkie, a więc i pieniądze), to lepiej usunąć możliwość ich tworzenia się.

    Albo można iść o krok dalej i usunąć wszystkich graczy, bo przyczyną toksycznych zachowań w stosunku do graczy są oczywiście inni gracze. Niech po włączeniu launchera pokazuje się tylko formularz, gdzie wpisuje się dane karty płatniczej, a zamiast przycisku bitwa niech pokazuje się zapętlony gameplay jakichś botów.

  2. Przecież to jasne jak słońce, że chodzi tylko i wyłącznie o boty WG,
    jedyne co im przeszkadzało to “publiczne” staty takiego bota.

    Draka z tego powodu byłaby spora (np. odejście pracownika WG z listą botów itd),
    co prawda WG nawet się nie szczypie z botami – publicznie je zapowiedziała na niższych tierach,
    ale na wyższych nie…

    Wydaje mi się, że oni sobie zdają sprawę, że Ci najcenniejsi gracze
    (i finansowo i gameplayowo) to niebiescy i fiolety to jasne jak słońce,
    w takim razie powstaje pytanie, dlaczego im tak bardzo zależy?
    No odpowiedź jest tylko jedna…

    Drogi na skróty zawsze kończą się w polu, tak będzie i tym razem,
    choć strzelam, że po prostu nie mają wyboru.

    Już kiedyś dawno temu pisałem tutaj, początkiem końca będzie 9 tier w sklepie premium,
    myślę, że to się zbliża dużymi krokami…

Dodaj komentarz