Dużo czasu spędziliśmy na analizach wyników testów pojazdów kołowych i tego, jak nimi gracie. Gdy to było niezbędne, natychmiast wprowadzaliśmy zmiany w konkretnych charakterystykach tych pojazdów (na przykład w ich prędkości maksymalnej). W trakcie testów zaobserwowaliśmy jedną rzecz: mechanika doładowania, dostępna we francuskich pojazdach kołowych, była rzadko wykorzystywana.
Dlaczego?
- Mechanika doładowania okazała się zbyt skomplikowana w użyciu. Czasami nie było jasne, kiedy te dodatkowe sekundy powinny być użyte, by w pełni skorzystać z jej możliwości. W przeciągu tych kilku chwil sytuacja na polu bitwy mogła się zmienić i wykorzystanie doładowania mogło już nie mieć sensu.
- Podczas uruchomionego doładowania było duże ryzyko utraty kontroli nad pojazdem. Było to szczególnie ważne na pochyłościach i w ograniczonej przestrzeni, gdzie ciężko przewidzieć, jak uruchomienie doładowania wpłynie na kontrolę nad pojazdem.
- Biorąc pod uwagę aktualne ustawienia, doładowanie nie daje znaczącej poprawy dynamiki pojazdów niższych poziomów.Gracze chętniej przełączali się w tryb szybki, dający podobny efekt przyspieszenia.
Wszystko to powodowało, że ta mechanika była rzadko używana przez graczy. Aby temu zaradzić, rozważaliśmy różne opcje. Niemniej jednak każda z nich (np. poprawa mechaniki doładowania lub skrócenie czasu jej działania) spowodowałoby pogorszenie innych charakterystyk technicznych pojazdów kołowych, lub negatywnie wpłynęło na ich zrównoważenie.
Decyzja
Po dokładnym przeanalizowaniu wszystkich „za” i „przeciw” podjęliśmy decyzję o wyłączeniu mechaniki doładowania dla francuskich pojazdów kołowych w trzeciej iteracji testu publicznego.
Naprawdę rozsądne argumenty, przekonali mnie //kappa