1.23.1: pierwszy test publiczny

Trwa okres świąteczny, ale my i tak pracujemy aktywnie nad najnowszą aktualizacją World of Tanks! Pojawią się w niej zupełnie nowe japońskie czołgi ciężkie – kolekcja sześciu wojowników z poziomów V–X.

Co istotne, wysokopoziomowe czołgi w tej gałęzi charakteryzują się innowacyjną mechaniką podwójnego celowania (którą nazywamy również chłodzeniem działa) i zawieszeniem hydropneumatycznym.

Możecie skorzystać również z nowej iteracji Natarcia z wprowadzonym ponownie sklepem w grze, w którym znajdziecie ekskluzywne przedmioty za obligacje. I wreszcie możecie odkrywać czwarty odcinek Linii frontu i ruszyć na jazdy testowe w bitwach losowych jedenastoma ponownie zbalansowanymi pojazdami niskich poziomów, które zapewnią Wam nowe, lepsze doświadczenia z rozgrywki. Ruszajmy na zwiady!

Pamiętajcie, że wszystkie elementy i funkcje testu publicznego są obecnie aktywnie rozwijane. Wszystkie wartości, nagrody, charakterystyki techniczne i inne ustawienia funkcji, które mają znaczenie w teście publicznym, nie są ostateczne i mogą nie odpowiadać tym, które znajdą się w wersji wprowadzonej na serwer główny.

Poznajcie sześciu nowych japońskich zawadiaków!

Nowe japońskie czołgi ciężkie będą różnić się znacznie od obecnych pojazdów z gałęzi prowadzącej do Type 5 Heavy. Wyglądają nowocześniej dzięki aerodynamicznym kształtom i nachylonemu pancerzowi. Co więcej, wysokopoziomowe czołgi tej gałęzi mają dwie innowacyjne mechaniki: całkowicie nowe podwójne celowanie (chłodzenie działa) i znane już zawieszenie hydropneumatyczne.

Badanie tych nowych zabijaków zaczyna się od Type 1 Chi-He z IV poziomu.

Nowa gałąź rozpoczyna się od Mitsu 108 z V poziomu, trójwieżowego czołgu inspirowanego radzieckim T-28, ale o ulepszonym pancerzu.

+5 zdjęć

Parametry Mitsu 108

PARAMETR WARTOŚĆ
Średnie uszkodzenia 300/300/400 PW
Średnia penetracja (na 100 m) 130/165/53 mm
Rodzaj pocisku PP/PP/OB
Czas przeładowania 13,8 s
Kąty opuszczenia/podniesienia lufy −10/20 stopni
Czas celowania 3 s
Rozrzut na 100 m 0,46 m
Średnie uszkodzenia na minutę 1304/1304/1739 PW
Punkty wytrzymałości 900 PW
Pancerz kadłuba 70/40/30 mm
Pancerz wieży 90/70/60 mm
Prędkość maksymalna do przodu/do tyłu 35/12 km/h

Przyjrzyjmy się pozostałym maszynom.

Poziom VI: Type 3 Ju-Nu

Ten czołg jest oparty na japońskiej wersji Tiger I i odpowiada wzmocnionej wersji Chi-To z solidniejszym pancerzem.

+5 zdjęć

Parametry Type 3 Ju-Nu

PARAMETR WARTOŚĆ
Średnie uszkodzenia 230/230/280 HP
Średnia penetracja (na 100 m) 150/218/44 mm
Rodzaj pocisku PP/APCR/OB
Czas przeładowania 7,3 s
Kąty opuszczenia/podniesienia lufy −10/20 stopni
Czas celowania 2,3 s
Rozrzut na 100 m 0,37 m
Średnie uszkodzenia na minutę 1890/1890/2301 PW
Punkty wytrzymałości 1050 PW
Pancerz kadłuba 130/50/40 mm
Pancerz wieży 160/60/40 mm
Prędkość maksymalna do przodu/do tyłu 35/12 km/h

Poziom VII: Type 4 Ju-To

Dalsza ewolucja projektu z bardziej nachylonym pancerzem i dodatkowymi osłonami. Ten pojazd ma doskonałe kąty opuszczenia/uniesienia lufy (−10/20 stopni) i dobre uszkodzenia na minutę standardową amunicją przeciwpancerną.

+5 zdjęć

Parametry Type 4 Ju-To

PARAMETR WARTOŚĆ
Średnie uszkodzenia 320/320/420 PW
Średnia penetracja (na 100 m) 195/230/53 mm
Rodzaj pocisku PP/APCR/OB
Czas przeładowania 10,7 s
Kąty opuszczenia/podniesienia lufy −10/20 stopni
Czas celowania 2,3 s
Rozrzut na 100 m 0,35 m
Średnie uszkodzenia na minutę 1794/1794/2355 PW
Punkty wytrzymałości 1350 PW
Pancerz kadłuba 85/40/40 mm
Pancerz wieży 200/70/45 mm
Prędkość maksymalna do przodu/do tyłu 35/12 km/h

Poziom VIII: Type 57

Type 57 to pierwszy pojazd w nowej gałęzi prezentujący charakterystyczny styl gry wynikający z innowacyjnej mechaniki chłodzenia działa, nazywanej też podwójnym celowaniem. Umożliwia ona strzelanie w dwóch trybach: standardowym i z ulepszoną celnością.

+5 zdjęć

Parametry Type 57

PARAMETR WARTOŚĆ
Średnie uszkodzenia 360/360/440 PW
Średnia penetracja (na 100 m) 225/246/53 mm
Rodzaj pocisku PP/APCR/OB
Czas przeładowania 11,4 s
Kąty opuszczenia/podniesienia lufy −12/20 stopni
Czas celowania 2,3 s
Rozrzut na 100 m przed schłodzeniem/po schłodzeniu działa 0,42/0,28 m
Średnie uszkodzenia na minutę 1895/1895/2316 PW
Punkty wytrzymałości 1500 PW
Pancerz kadłuba 100/70/30 mm
Pancerz wieży 300/120/30 mm
Prędkość maksymalna do przodu/do tyłu 35/12 km/h

Zobaczmy, jak działa funkcja chłodzenia działa.

Mechanika podwójnego celowania

Chłodzenie działa

  • Gdy Type 57 strzela, jego działo się nagrzewa.
  • Następnie zaczyna się schładzać. Jeśli poczekacie chwilę po przeładowaniu, celność się zwiększy dzięki efektowi chłodzenia.
  • Gdy działo całkowicie się schłodzi, jego rozrzut poprawi się do czasu oddania następnego strzału.

Aktywowanie ulepszonej celności

  • Gdy ulepszona celność jest aktywna, pojawia się drugi okrąg celowania.
  • Ten drugi okrąg określa celność strzału.

Proces celowania

  • Po pojawieniu się drugiego okręgu działo wymaga trochę czasu, by osiągnąć maksymalną możliwą celność.
  • Możecie jednak strzelić od razu po przeładowaniu bez czekania na ulepszone celowanie, jeśli będzie to konieczne.

Opcje taktyczne

Zależnie od sytuacji w bitwie ta funkcja umożliwia Wam:

  • uzyskanie większych uszkodzeń na minutę za cenę lekko obniżonej celności,
  • oddawanie strzałów nieco rzadziej, ale z wyższą celnością.

Poziom IX: Type 68

Pancerz tego pojazdu wymaga korzystania z nierówności terenu, ponieważ mizerna ochrona kadłuba nie jest w stanie skutecznie powstrzymywać ognia przeciwnika. Z kolei wieża wypełnia to zadanie całkiem dobrze.

Oprócz mechaniki chłodzenia działa Type 68 wyróżnia też zawieszenie hydropneumatyczne, które zwiększa kąty opuszczenia/uniesienia działa z dobrych (–8/20 stopni) do wyśmienitych (–12/24 stopni). Funkcja ta istotnie pomaga skorzystać z dobrze opancerzonej wieży przy stosowaniu ukrywających kadłub pozycji.

+5 zdjęć

Parametry Type 68

PARAMETR WARTOŚĆ
Średnie uszkodzenia 400/400/515 PW
Średnia penetracja (na 100 m) 250/311/60 mm
Rodzaj pocisku PP/APCR/OB
Czas przeładowania 10 s
Kąty opuszczenia/podniesienia lufy (pasywne/aktywne zawieszenie hydropneumatyczne) −8/20 stopni / −12/24 stopni
Czas celowania 2,2 s
Rozrzut na 100 m przed schłodzeniem/po schłodzeniu działa 0,42/0,28 m
Średnie uszkodzenia na minutę 2400/2400/3090 PW
Punkty wytrzymałości 1950 PW
Pancerz kadłuba 80/70/30 mm
Pancerz wieży 280/80/40 mm
Prędkość maksymalna do przodu/do tyłu 35/14 km/h

Poziom X: Type 71

Type 71 to zwieńczenie całej gałęzi, które łączy w sobie harmonijnie przednie opancerzenie i mobilność. Pojazd został zaprojektowany do grania z ukrytym kadłubem, które umożliwia pełne wykorzystanie pancerza jego wieży. Wyposażony jest również w zawieszenie hydropneumatyczne. Ta funkcja umożliwia poprawienie kątów opuszczenia i uniesienia działa, a także zapewnia dodatkową przewagę przy graniu na nierównościach terenu. Pamiętajcie jednak o niskiej prędkości jazdy do tyłu i wrażliwych bokach pojazdu.

+5 zdjęć

Parametry Type 71

PARAMETR WARTOŚĆ
Średnie uszkodzenia 400/400/515 PW
Średnia penetracja (na 100 m) 260/320/60 mm
Rodzaj pocisku PP/APCR/OB
Czas przeładowania 8,8 s
Kąty opuszczenia/podniesienia lufy (pasywne/aktywne zawieszenie hydropneumatyczne) −7/20 stopni / −12/25 stopni
Czas celowania 2 s
Rozrzut na 100 m przed schłodzeniem/po schłodzeniu działa 0,42/0,28 m
Średnie uszkodzenia na minutę 2727/2727/3511 PW
Punkty wytrzymałości 2200 PW
Pancerz kadłuba 120/70/40 mm
Pancerz wieży 270/140/50 mm
Prędkość maksymalna do przodu/do tyłu 35/14 km/h

Więcej informacji o japońskich czołgach ciężkich i o tym, jak nimi grać, znajdziecie niebawem w specjalnym artykule. W międzyczasie dołączcie do testu publicznego i podzielcie się z nami opiniami o tych pojazdach!

Linia frontu, odcinek 4.: Wypróbujcie system dynamicznych scenariuszy bitew!

Linia frontu będzie dostępna podczas testu publicznego 21 i 22 grudnia.

W odcinku 4. będziecie mogli spróbować bitew z systemem dynamicznych scenariuszy bitwy. Łączy on wszystkie trzy tryby wyboru i wykorzystania rezerw bojowych z wcześniejszych iteracji, zapewniając jeszcze więcej różnorodności taktycznej.

W nadchodzącym odcinku każda bitwa będzie zawierać scenariusz losowo wybrany z trzech następujących opcji rezerw bojowych:

  1. Bitwa standardowa: W tym trybie działają standardowe zasady Linii frontu.
  2. Wsparcie operacyjne: Ten scenariusz skraca czas przygotowania rezerw, co umożliwia ich częstsze użycie. Zwiększa to z kolei ogólną dynamikę walki i rozszerza możliwości taktyczne dostępne dla Was i Waszej drużyny.
  3. Zakręty losu: Po osiągnięciu określonych stopni będziecie wybierać między dwiema rezerwami bojowymi losowo wybranymi ze zróżnicowanej puli kategorii i typów pojazdów. Ta elastyczność pozwoli Wam lepiej dostosować się do sytuacji na polu bitwy, a nawet użyć kombinacji tych samych rezerw. Umieszczenie rezerw bojowych w miejscach przed bitwą zwiększa ich szansę na bycie dostępnymi do wyboru.

W scenariuszu Zakręty losu umieszczanie rezerw bojowych w miejscach przed bitwą jeszcze w garażu zwiększa ich szansę na bycie dostępnymi do wyboru. Kupowanie rezerw za punkty rezerw bojowych będzie zwiększało ich poziom w bitwie o 1, więc możecie mieć ich 4 poziomy.

Wszystkie trzy scenariusze bitew będą dostępne losowo w odcinku 4., dzięki czemu będziecie mogli wypróbować każdy z nich.

System dynamicznych scenariuszy bitew wzbogaci różnorodność Linii frontu i dostępnych wyborów taktycznych, dzięki czemu każde starcie będzie prawdziwie wyjątkowym doświadczeniem!

Nowa odsłona Natarcia: Nadchodzi Sezon Karmazynowego Pegaza!

Natarcie będzie dostępne podczas testu publicznego od 23 grudnia.

Wraz z wprowadzeniem aktualizacji 1.23.1 uruchomimy kolejne Natarcie, w ramach którego nastanie Sezon Karmazynowego Pegaza. Wasza podróż do nagród rocznych będzie trwać, więc przygotujcie na walkę z całych sił o prawdziwie ekskluzywne przedmioty, w tym:

  • zupełnie nowe style 2D w żywych kolorach;
  • specjalną wersję polskiego czołgu średniego X poziomu CS-63 w niesamowitym stylu 3D i ze specjalnymi członkami załogi.

Przed rozpoczęciem nowego sezonu przygotujcie się na kilka wartych uwagi zmian.

  • Powraca Sklep z ekskluzywnymi przedmiotami za obligacje! Wraz z początkiem tego sezonu ponownie otwiera podwoje Sklep z ekskluzywnymi przedmiotami za obligacje. Możecie wydać w nim obligacje, aby zdobyć snajperski chiński niszczyciel czołgów 114 SP2, rzadkie ulepszone wyposażenie (Zwiększona odporność na pociski) i inne atrakcyjne przedmioty.
  • Nowe mapy: W tej edycji przerabiamy Himmelsdorf, który ustąpi miejsca trzem nowym mapom: Zatoce małży, Studziankom i Posterunkowi. Wersje tych map w Natarciu będą się różnić od tych z bitew losowych, więc przygotujcie się na nieoczekiwane manewry taktyczne!
  • Nowe modyfikatory bitewne: Czeka Was jeszcze więcej emocji dzięki trzem nowym modyfikatorom bojowym, wprowadzonym w dodatku do istniejących dwóch. Odkryjcie je wszystkie poniżej.
PARAMETR MODYFIKATOR
NOWOŚĆ! Rozrzut na 100 m Zmniejszony o 0,15 m
NOWOŚĆ! Widoczność po zostaniu wykrytym Skrócona z 10 s do 3 s
NOWOŚĆ! Promień wykrycia bezpośredniego Zmniejszony z 50 m do 25 m
PW pojazdu Zwiększone o 25%
Czas przygotowania materiałów eksploatacyjnych Skrócony z 90 s do 45 s

Pamiętajcie, że te modyfikatory działają wyłącznie w Natarciu i nie mają wpływu na inne tryby gry. Będą automatycznie aktywne od pierwszej bitwy.

Dołączcie do testu publicznego i przygotujcie się na zwycięstwa w Sezonie Karmazynowego Pegaza!

Równoważenie niskopoziomowych pojazdów

W wersji 1.23.1 ponownie skupiamy się na równoważeniu pojazdów. Tym razem w świetle reflektorów znalazło się jedenaście maszyn niskich poziomów. Dostrojenie ich parametrów sprawi, że gra stanie się przystępniejsza i przyjemniejsza dla tych, którzy zaczynają swoją podróż z World of Tanks. Jednocześnie nasi weterani będą mogli odkrywać nowe elementy w zaktualizowanej rozgrywce. Zapoznajcie się z poniższą tabelą, aby zobaczyć, które pojazdy przechodzą obecnie zmiany.

Poziom II

IIM2 Light Tank

IIVickers Mk. E Type B

Poziom III

IIIValentine

IIIPz.Kpfw. III Ausf. E

IIIType 2597 Chi-Ha

IIIBT-5

IIIM3 Stuart

Poziom IV

IVM5 Stuart

IVMatilda

IVPz.Kpfw. III Ausf. J

IVJagdpanzer 38(t) Hetzer

Upraszczamy komunikację!

Aby zwiększyć wydajność World of Tanks i skupić się na nowych funkcjach, rezygnujemy z czatu ogólnego w grze. Dzięki temu będziemy mogli lepiej rozlokować zasoby i zapewnić stałą poprawę wrażeń z gry.

W zamian dołączcie do rozmowy na innych naszych platformach i w mediach społecznościowych:

Dziękujemy za Wasze zrozumienie i ciągłe wsparcie!

Jak wziąć udział w teście publicznym

Kto może wziąć udział

W teście publicznym nadchodzącej aktualizacji wziąć może każdy gracz World of Tanks!

Potrzebny jest Wargaming.net Game Center (WGC), klient najnowszego testu publicznego i aktywne konto World of Tanks.

Konta testu publicznego mają znacząco większe zasoby, by umożliwić wypróbowywanie zmian i funkcjonalności bez ograniczeń.

Wasze postępy na koncie serwera testu publicznego są zrównane z serwerem głównym i skopiowane przed rozpoczęciem testu. 12 grudnia o 21:59 (UTC) Wasze konto z serwera głównego zostało skopiowane na serwer testu publicznego i nie zawiera żadnych zmian, które zaszły na nim po tej dacie.

Pobierzcie i zainstalujcie klienta gry

INSTALATOR KLIENTA TESTU PUBLICZNEGO

  • Uruchomcie instalator klienta.
  • Wybierzcie inny folder dla instalacji niż ten, w którym znajdują się pliki związane ze standardową grą World of Tanks.
  • Wybierzcie nowo zainstalowanego klienta testu z rozwijanego menu w górnej części WGC.
  • Ruszajcie do bitwy i pamiętajcie, by podzielić się wrażeniami!

Więcej szczegółów o WGC znajdziecie w poświęconym Wargaming.net Game Center przewodniku.

Pierwszy raz w testach?

Zapoznajcie się z tym przydatnym przewodnikiem, w którym znajdziecie wszystkie szczegóły dotyczące testów publicznych, Piaskownicy i supertestów.

PRZEWODNIK PO TESTACH

Lista zmian (w j. angielskim)

Main Changes

New Branch of Japanese Heavy Tanks

Six new heavy tanks (from Tier V to Tier) have been added:

  • Tier V — Mitsu 108
  • Tier VI — Type 3 Ju-Nu
  • Tier VII  — Type 4 Ju-To
  • Tier VIII  — Type 57
  • Tier IX — Type 68
  • Tier Х — Type 71

Frontline

  • The dynamic battle scenario system has been introduced. Frontline battles will now use one of the following three battle scenarios at random:
    • Standard Battle: A scenario with standard Frontline rules.
    • Operational Support: A scenario with reduced Combat Reserve cooldown.
    • Twist of Fate: A scenario where players choose between sets of random Reserves with the opportunity to improve them to Level IV.
  • Combat Reserves now have four Levels again.
  • Zone markers on maps have been changed to help players see more clearly which zones have been captured and which remain dangerous.
  • Additional issues in the mode have also been fixed.

Onslaught

Main Changes:

  • The Season of the Crimson Pegasus has been added.
  • The Onslaught Shop has been added.
  • New modifiers have been added:
    • Dispersion at 100 m has been reduced by 0.15.
    • Time remaining visible has been decreased from 10 seconds to 3 seconds.
    • Proximity spotting radius has been decreased from 50 meters to 25 meters.

New content has been added for the Season of the Crimson Pegasus:

  • Progressive 2D Style: „Heavenly Horse (Crimson)”, including a new set of decals, emblems, inscriptions, and camouflage patterns.
  • Dog Tag Backgrounds: Iron, Bronze, Silver, Gold, Champion, and Legend.
  • Nickname Stripe: „By Zeus’s Will”.
  • Badges: „Bronte” and „Astrape”.
  • Medal: „Steed of the Gods”.
  • The following rental vehicles have been added: AMX M4 mle.54 7×7, CS-63 7×7, Controcarro 3 7×7.

Other Changes:

  • New maps have been added: Oyster Bay, Studzianki, and Outpost.
  • The locations of the Points of Interest on the Overlord and Ensk maps have been changed.
  • Some objects on the Overlord, Glacier, Ghost Town, Airfield, and Klondike maps have been changed.
  • The Himmelsdorf map has been temporarily removed from the roster for redevelopment.

General Chat

The general chat in the Garage has been disabled.

Changes to Technical Characteristics of Vehicles

U.S.S.R.

  • The following vehicle has been added for testing by Supertest players: Object 701

BT-2

  • Dispersion during movement and on hull traverse with the BT-2 suspension has been increased by 10%
  • Dispersion during movement and on hull traverse with the BT-5 suspension has been decreased by 20%

BT-5

  • Load capacity of the BT-5 suspension has been changed from 10.72 to 10.80 t
  • The 12LL radio has been replaced with the 10R radio and stored at the Depot
  • Number of shells in the magazine of the 37 mm automatic OKB-2 gun has been changed from 5 to 6
  • Penetration of the UBR-243P shell for the 45 mm 21-KMT gun has been changed from 90 to 109 mm
  • Penetration of the UBR-243 shell for the 45 mm 21-KMT gun has been changed from 55 to 67 mm
  • Dispersion during movement and on hull traverse with the BT-5 suspension has been decreased by 21%
  • Dispersion during movement and on hull traverse with the BT-5U suspension has been decreased by 23%
  • Dispersion of the 45 mm 21-KMT gun has been changed from 0.39 to 0.38 m
  • Dispersion of the 45 mm 21-KMT gun after firing a shot has been decreased by 14%
  • Aiming time of the 45 mm 21-KMT gun has been changed from 2.4 to 2 s
  • Reloading time of the 37 mm automatic OKB-2 gun in the BT-5 turret has been changed from 5.2 to 7 s
  • Aiming time of the 37 mm automatic OKB-2 gun in the BT-5 turret has been changed from 2.7 to 2 s
  • Dispersion of the 37 mm automatic OKB-2 gun in the BT-5 turret has been changed from 0.46 to 0.42 m
  • Dispersion of the 37 mm automatic OKB-2 gun in the BT-5 turret after firing a shot has been decreased by 62%
  • Reloading time of the 37 mm automatic OKB-2 gun in the BT-7 shielded turret has been changed from 5 to 6.5 s
  • Aiming time of the 37 mm automatic OKB-2 gun in the BT-7 shielded turret has been changed from 2.5 to 1.9 s
  • Dispersion of the 37 mm automatic OKB-2 gun in the BT-5 shielded turret has been changed from 0.45 to 0.4 m
  • Dispersion of the 37 mm automatic OKB-2 gun in the BT-5 shielded turret after firing a shot has been decreased by 57%

Germany

  • The following vehicle has been added for testing by Supertest players: BT-42

Jagdpanzer 38(t) Hetzer

  • Hull armoring has been worsened—thickness of the lower glacis plate has been decreased
  • Reloading time of the 10,5 cm Stu.H. 42 L/28 gun has been changed from 8.6 to 9.8 s
  • Aiming time of the 10,5 cm Stu.H. 42 L/28 gun has been changed from 1.7 to 2.3 s

Pz.Kpfw.⁠ ⁠III⁠ ⁠Ausf.⁠ ⁠J

  • The 3,7 cm Kw.K.⁠ ⁠36 L/46.5 and 2 cm Flak 38 guns have been replaced with the 5 cm Kw.K.⁠ ⁠38 L/42 gun and stored at the Depot
  • Load capacity of the Pz.Kpfw.⁠ ⁠III⁠ ⁠Ausf.⁠ ⁠J suspension has been changed from 19.25 to 19.85 t

Pz.Kpfw.⁠ ⁠III Ausf.⁠ ⁠E

  • The order of module research has been changed
  • The 2 cm Kw.K.⁠ ⁠38 and 2 cm Flak 38 guns have been replaced with the 3,7 cm Kw.K.⁠ ⁠36 L/46.5 gun and stored at the Depot
  • The FuG Spr. 1 radio has been replaced with the FuG 7 radio and stored at the Depot
  • Damage of the Pzgr 36 and Pzgr 40 shells for the 3,7 cm Kw.K.⁠ ⁠36 L/46.5 gun has been changed from 36 to 45 HP
  • Damage of the Sprgr 18 shell for the 3,7 cm Kw.K.⁠ ⁠36 L/46.5 gun has been changed from 42 to 60 HP
  • Penetration of the Pzgr 36 shell for the 3,7 cm Kw.K.⁠ ⁠36 L/46.5 gun has been changed from 40 to 52 mm
  • Penetration of the Pzgr 40 shell for the 3,7 cm Kw.K.⁠ ⁠36 L/46.5 gun has been changed from 74 to 80 mm
  • Dispersion of the 3,7 cm Kw.K.⁠ ⁠36 L/46.5 gun in the Pz.Kpfw.⁠ ⁠III Ausf. A turret has been changed from 0.46 to 0.43 m
  • Dispersion of the 3,7 cm Kw.K.⁠ ⁠36 L/46.5 gun in the Pz.Kpfw.⁠ ⁠III Ausf.⁠ ⁠E turret has been changed from 0.46 to 0.42 m
  • Dispersion of the 3,7 cm Kw.K.⁠ ⁠36 L/46.5 gun after firing a shot has been decreased by 25%
  • Load capacity of the Pz.Kpfw.⁠ ⁠III Ausf. D suspension has been changed from 15.45 to 16.80 t

Leichttraktor

  • The 3,7 cm Kw.K.⁠ ⁠36 L/46.5 gun has been replaced with the 3,7 cm Kw.K.⁠ ⁠36 L/46.5f gun (with the same characteristics) and stored at the Depot

Pz.Kpfw.⁠ ⁠II Luchs

  • Damage of the Pzgr 36 and Pzgr 40 shells for the 3,7 cm Kw.K.⁠ ⁠36 L/46.5 gun has been changed from 36 to 45 HP
  • Damage of the Sprgr 18 shell for the 3,7 cm Kw.K.⁠ ⁠36 L/46.5 gun has been changed from 42 to 60 HP
  • Penetration of the Pzgr 36 shell for the 3,7 cm Kw.K.⁠ ⁠36 L/46.5 gun has been changed from 40 to 52 mm
  • Penetration of the Pzgr 40 shell for the 3,7 cm Kw.K.⁠ ⁠36 L/46.5 gun has been changed from 74 to 80 mm

U.S.A.

M2 Light Tank

  • The order of module research has been changed

M3 Stuart

  • The order of module research has been changed
  • The SCR 506 radio has been replaced with the SCR 210 radio and stored at the Depot
  • The 20mm Hispano-Suiza gun has been replaced with the 37 mm Gun M5 and stored at to the Depot
  • Load capacity of the Stuart E1 suspension has been changed from 12.50 to 12.80 t
  • Dispersion during movement and on hull traverse with the Stuart E1 suspension has been increased by 25%
  • Dispersion during movement and on hull traverse with the Stuart E2 suspension has been decreased by 20%
  • Dispersion of the 37 mm Gun M5 in the D37812 turret has been changed from 0.46 to 0.43 m
  • Aiming time of the 37 mm Gun M5 in the D37812 turret has been changed from 2.1 to 1.9 s
  • Dispersion of the 37 mm Gun M5 in the D37812 turret after firing a shot has been decreased by 25%
  • Dispersion of the 37 mm Gun M5 during traverse of the D37812 turret has been decreased by 25%
  • Dispersion of the 37 mm Gun M5 during traverse of the D39273 turret has been decreased by 17%
  • Dispersion of the 37 mm Gun M5 in the D39273 turret has been changed from 0.46 to 0.42 m
  • Dispersion of the 20mm Hispano-Suiza gun in the D37812 turret has been changed from 0.5 to 0.46 m
  • Dispersion of the 20mm Hispano-Suiza gun in the D39273 turret has been changed from 0.5 to 0.45 m

M5 Stuart

  • Penetration of the AP M74 shell for the 37 mm Gun T16 has been changed from 56 to 65 mm
  • Penetration of the APC M51 shell for the 37 mm Gun T16 has been changed from 78 to 87 mm
  • Dispersion during movement and on hull traverse with the VVSS T16E3 suspension has been decreased by 28%
  • Dispersion during movement and on hull traverse with the VVSS T36E8 suspension has been decreased by 24%
  • Dispersion of the 37mm Gun M6 in the M5A1 turret has been changed from 0.42 to 0.4 m
  • Dispersion of the 37 mm Gun T16 in the M5A1 turret has been changed from 0.42 to 0.38 m
  • Dispersion of the 37 mm Gun T16 in the M5 turret has been changed from 0.42 to 0.4 m
  • Dispersion of the 37 mm Gun T16 after firing a shot has been decreased by 40%
  • Clips for the 37 mm Gun T16 have been removed
  • Time for loading between shots in the magazine of the 37 mm Gun T16 has been changed from 0.67 to 0.5 s

U.K.

  • The following vehicles have been added for testing by Supertest players: Nemesis, Charioteer Nomad

Valentine

  • Power of the AEC 190 engine has been changed from 131 to 145 h.p.
  • Power of the GMC 6004 6-71S engine has been changed from 138 to 155 h.p.
  • Hull armoring has been worsened
  • The WS No.⁠ ⁠19 Mk.⁠ ⁠I radio has been replaced with the WS No. 9 radio and stored at the Depot
  • Load capacity of the Valentine Mk.⁠ ⁠I suspension has been changed from 16.50 to 18.60 t
  • Research cost of the AEC 190 engine has been changed from 180 to 150 XP
  • Research cost of the GMC 6004 6-71S engine has been changed from 700 to 350 XP
  • Research cost of the GMC 6004 6-71A engine has been changed from 800 to 400 XP

Matilda

  • Armoring of the Matilda Mk.⁠ ⁠IIA and Matilda Mk.⁠ ⁠IIA* turrets has been worsened—thickness of the commander’s cupola has been decreased

Bishop

  • Power of the AEC 190 engine has been changed from 131 to 145 h.p.
  • Power of the GMC 6004 6-71S engine has been changed from 138 to 155 h.p.

Valentine AT

  • Power of the AEC 190 engine has been changed from 131 to 145 h.p.
  • Power of the GMC 6004 6-71S engine has been changed from 138 to 155 h.p.

China

Type 2597 Chi-Ha

  • The order of module research has been changed
  • The Type 3 Otsu radio has been replaced with the Type 96 Bo radio and stored at the Depot
  • Aiming time of the 57mm Gun Type 97 in the Type 97 turret has been changed from 2.3 to 1.9 s
  • Aiming time of the 57mm Gun Type 97 in the Type 97-Kai turret has been changed from 2.3 to 1.8 s
  • Dispersion of the 45 mm 20K gun in the Type 97 turret has been changed from 0.46 to 0.43 m
  • Dispersion of the 45 mm 20K gun in the Type 97-Kai turret has been changed from 0.46 to 0.42 m
  • Research cost of the Type 100 V-12 W engine has been changed from 700 to 350 XP
  • Research cost of the Type 100 V-12 A engine has been changed from 850 to 500 XP

VAE Type B

  • The order of module research has been changed

Japan

Type 97 Chi-Ha

  • Aiming time of the 5,7 cm Gun Type 97 in the Type 97 Chi-Ha turret has been changed from 2.3 to 1.9 s
  • Aiming time of the 5,7 cm Gun Type 97 in the Type 97 Chi-Ha Shinhoto turret has been changed from 2.3 to 1.8 s

Czechoslovakia

  • The following vehicle has been added for testing by Supertest players: TT-130M

ź: WoT

3.7 3 votes
Oceń wpis:
1 komentarz
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Tommy_Gun

Nerfy do pancerzy na pewno coś tam pomogą ale jest to kropla w morzu (no i nie ma info z tanksGG więc nie wiadomo czy to w ogóle jest istotny nerf). Gry na niskich tierach kiedyś były naprawdę spoko, ale obecnie to jest jakiś dramat. No i premek oczywiście nie ruszają, ale w sumie aż tak dużo ich nie losuje – gorzej z drzewkowymi / kolekcjonerkami. Jest jeszcze parę problematycznych czołgów jak np. T6 Medium które imho również powinny dostać nerfa, ale zmiany generalnie na plus. Nie rozumiem tylko czemu buffują dmg dla niskotierowych dział. Przecież kilka paczy temu buffowali… Czytaj więcej »