1.23.1: lista zmian

Pełna lista zmian najnowszej aktualizacji.

Główne zmiany

Nowa gałąź japońskich czołgów ciężkich

Dodano sześć nowych czołgów ciężkich (od poziomu V do X):

  • Poziom V – Mitsu 108
  • Poziom VI – Type 3 Ju-Nu
  • Poziom VII – Type 4 Ju-To
  • Poziom VIII – Type 57
  • Poziom IX – Type 68
  • Poziom Х – Type 71

Linia frontu

Wprowadzono dynamiczne scenariusze bitwy. Bitwy Linii frontu wykorzystują teraz losowo jeden z trzech scenariuszy bitwy:

  • Bitwa standardowa: scenariusz ze standardowymi zasadami Linii Frontu.
  • Wsparcie operacyjne: scenariusz ze skróconym czasem przygotowania rezerw bojowych.
  • Zakręty losu: scenariusz, w którym gracze wybierają pomiędzy zestawami losowych rezerw z możliwością ulepszenia ich do IV poziomu.

Znaczniki stref na mapach zmieniono tak, by gracze mogli łatwiej sprawdzić, które strefy zostały zdobyte i które są dalej niebezpieczne.

Naprawiono również inne problemy w tym trybie.

Natarcie

Dodano Sezon Karmazynowego Pegaza.

Dodano Sklep Natarcia.

Dodano nowe modyfikatory:

  • Rozrzut na 100 m został zmniejszony o 0,15.
  • Czas pozostawania widocznym zmniejszono z 10 do 3 sekund.
  • Promień bezpośredniego wykrycia zmniejszono z 50 do 25 metrów.

Dla Sezonu Karmazynowego Pegaza dodano nowe treści:

  • Progresywny styl 2D Niebiański koń (karmazynowy) z nowym zestawem naklejek, emblematów, napisów i schematów kamuflażu.
  • Tła nieśmiertelnika: żelazne, brązowe, srebrne, złote, mistrzowskie i legendarne.
  • Naszywka: „Z woli Zeusa”.
  • Odznaki: „Bronte” i „Astrape”.
  • Medal: „Rumak bogów”.
  • Dodano następujące pojazdy do wypożyczenia: AMX M4 mle.54 7×7, CS-63 7×7, Controcarro 3 7×7.

Inne zmiany:

  • Dodano nowe mapy: Zatoka małży, Studzianki i Posterunek.
  • Zmieniono położenie punktów docelowych na mapach Overlord i Ensk.
  • Niektóre obiekty na mapach Overlord, Lodowiec, Miasto duchów, Lotnisko i Klondike zostały zmienione.
  • Mapa Himmelsdorf została tymczasowo usunięta z zestawienia w celu wprowadzenia przeróbek.

Badanie modułów

Teraz, jeśli gracz ma dość PD bojowego, by zbadać moduł lub pojazd, na przycisku Zbadaj będzie wyświetlany specjalny znacznik.

Ustawienia gry dla nowych graczy

W ramach aktualizacji zmienione zostały pewne domyślne ustawienia dla niektórych nowych graczy.

Czat ogólny

Czat ogólny w garażu został wyłączony.

Zmiany charakterystyk technicznych pojazdów

ZSRR

Do testów dla graczy supertestu dodano następujący pojazd: Object 701

BT-2

  • Zwiększono rozrzut w czasie ruchu i przy obrocie kadłuba z zawieszeniem BT-2 o 10%
  • Zmniejszono rozrzut w czasie ruchu i przy obrocie kadłuba z zawieszeniem BT-5 o 20%

BT-5

  • Ładowność zawieszenia BT-5 zmieniono z 10 720 do 10 800 kg
  • Radio 12LL zostało zastąpione przez radio 10R, zdemontowane i przeniesione do magazynu
  • Liczba pocisków w magazynie automatycznego działa OKB-2 kal. 37 mm została zmieniona z 5 na 6
  • Penetracja pocisku UBR-243P dla działa kal. 45 mm 21-KMT została zmieniona z 90 na 109 mm
  • Penetracja pocisku UBR-243 dla działa kal. 45 mm 21-KMT została zmieniona z 55 na 67 mm
  • Zmniejszono rozrzut w czasie ruchu i przy obrocie kadłuba z zawieszeniem BT-5 o 21%
  • Zmniejszono rozrzut w czasie ruchu i przy obrocie kadłuba z zawieszeniem BT-5U o 23%
  • Rozrzut działa kal. 45 mm 21-KMT został zmieniony z 0,39 na 0,38 m
  • Rozrzut działa kal. 45 mm 21-KMT po oddaniu strzału został zmniejszony o 14%
  • Czas celowania działa kal. 45 mm 21-KMT został zmieniony z 2,4 na 2 s
  • Czas przeładowania automatycznego działa kal. 37 mm OKB-2 w wieży BT-5 został zmieniony z 5,2 na 7 s
  • Czas celowania automatycznego działa kal. 37 mm OKB-2 w wieży BT-5 został zmieniony z 2,7 na 2 s
  • Rozrzut automatycznego działa kal. 37 mm OKB-2 w wieży BT-5 został zmieniony z 0,46 na 0,42 m
  • Rozrzut automatycznego działa kal. 37 mm OKB-2 w wieży BT-5 po oddaniu strzału został zmniejszony o 62%
  • Czas przeładowania automatycznego działa kal. 37 mm OKB-2 w wieży BT-7 shielded został zmieniony z 5 na 6,5 s
  • Czas celowania automatycznego działa kal. 37 mm OKB-2 w wieży BT-7 shielded został zmieniony z 2,5 na 1,9 s
  • Rozrzut automatycznego działa kal. 37 mm OKB-2 w wieży BT-7 shielded został zmieniony z 0,45 na 0,4 m
  • Rozrzut automatycznego działa kal. 37 mm OKB-2 w wieży BT-7 shielded po oddaniu strzału został zmniejszony o 57%

Niemcy

Do testów dla graczy supertestu dodano następujący pojazd: BT-42

Do testów dla graczy supertestu dodano następujący pojazd: Tiger II (T)

Jagdpanzer 38(t) Hetzer

  • Opancerzenie kadłuba zostało pogorszone – grubość dolnej płyty glacis została zmniejszona
  • Czas przeładowania działa kal. 10,5 cm Stu.H. 42 L/28 został zmieniony z 8,6 na 9,8 s
  • Czas celowania działa kal. 10,5 cm Stu.H. 42 L/28 został zmieniony z 1,7 na 2,3 s

Pz.Kpfw.⁠ ⁠III⁠ ⁠Ausf.⁠ ⁠J

  • Działa 3,7 cm Kw.K. ⁠36 L/46.5 i 2 cm Flak 38 zostały zastąpione działem 5 cm Kw.K.⁠ ⁠38 L/42 i przeniesione do magazynu
  • Ładowność zawieszenia Pz.Kpfw.⁠ III⁠ Ausf. ⁠J została zmieniona z 19 250 na 19 850 kg

Pz.Kpfw.⁠ ⁠III Ausf.⁠ ⁠E

  • Zmieniła się kolejność badania modułów
  • Działa 2 cm Kw.K. ⁠38 i 2 cm Flak 38 zostały zastąpione działem 3,7 cm Kw.K.⁠ 38 L/46.5 i przeniesione do magazynu
  • Radio FuG Spr. 1 zostało zastąpione przez radio FuG 7 i przeniesione do magazynu
  • Uszkodzenia pocisków Pzgr 36 i Pzgr 40 dla działa 3,7 cm Kw.K.⁠ 36 L/46.5 zostały zmienione z 36 na 45 PW
  • Uszkodzenia pocisku Sprgr 18 dla działa 3,7 cm Kw.K.⁠ 36 L/46.5 zostały zmienione z 42 na 60 PW
  • Penetracja pocisku Pzgr 36 dla działa kal. 3,7 cm Kw.K.⁠ 36 L/46.5 została zmieniona z 40 na 52 mm
  • Penetracja pocisku Pzgr 40 dla działa kal. 3,7 cm Kw.K.⁠ 36 L/46.5 została zmieniona z 74 na 80 mm
  • Rozrzut działa kal. 3,7 cm Kw.K.⁠ 36 L/46.5 w wieży Pz.Kpfw.⁠ III Ausf. A został zmieniony z 0,46 na 0,43 m
  • Rozrzut działa kal. 3,7 cm Kw.K.⁠ 36 L/46.5 w wieży Pz.Kpfw.⁠ III Ausf. ⁠E został zmieniony z 0,46 na 0,42 m
  • Rozrzut działa kal. 3,7 cm Kw.K.⁠ 36 L/46.5 po oddaniu strzału został zmniejszony o 25%
  • Ładowność zawieszenia Pz.Kpfw. ⁠III Ausf. D została zmieniona z 15 450 na 16 800 kg

Leichttraktor

  • Działo 3,7 cm Kw.K.⁠ 36 L/46.5 zostało zastąpione działem 3,7 cm Kw.K.⁠ 36 L/46.5f (o tej samej charakterystyce) i przeniesione do magazynu

Pz.Kpfw.⁠ ⁠II Luchs

  • Uszkodzenia pocisków Pzgr 36 i Pzgr 40 dla działa 3,7 cm Kw.K.⁠ 36 L/46.5 zostały zmienione z 36 na 45 PW
  • Uszkodzenia pocisku Sprgr 18 dla działa 3,7 cm Kw.K.⁠ 36 L/46.5 zostały zmienione z 42 na 60 PW
  • Penetracja pocisku Pzgr 36 dla działa kal. 3,7 cm Kw.K.⁠ 36 L/46.5 została zmieniona z 40 na 52 mm
  • Penetracja pocisku Pzgr 40 dla działa kal. 3,7 cm Kw.K.⁠ 36 L/46.5 została zmieniona z 74 na 80 mm

USA

M2 Light Tank

  • Zmieniła się kolejność badania modułów

M3 Stuart

Zmieniła się kolejność badania modułów

Radio SCR 506 zostało zastąpione przez radio SCR 210 i przeniesione do magazynu

Działo kal. 20mm Hispano-Suiza zostało zastąpione działem kal. 37 mm Gun M5 i przeniesione do magazynu

Ładowność zawieszenia Stuart E1 zmieniono z 12 500 na 12 800 kg

  • Zwiększono rozrzut w czasie ruchu i przy obrocie kadłuba z zawieszeniem Stuart E1 o 25%
  • Zmniejszono rozrzut w czasie ruchu i przy obrocie kadłuba z zawieszeniem Stuart E2 o 20%
  • Rozrzut działa kal. 37 mm Gun M5 w wieży D37812 został zmieniony z 0,46 na 0,43 m
  • Czas celowania działa kal. 37 mm Gun M5 w wieży D37812 został zmieniony z 2,1 na 1,9 s
  • Rozrzut działa kal. 37 mm Gun M5 w wieży D37812 po oddaniu strzału został zmniejszony o 25%
  • Rozrzut działa kal. 37 mm Gun M5 podczas obrotu wieży D37812 został zmniejszony o 25%
  • Rozrzut działa kal. 37 mm Gun M5 podczas obrotu wieży D39273 został zmniejszony o 17%
  • Rozrzut działa kal. 37 mm Gun M5 in the D39273 został zmieniony z 0,46 na 0,42 m
  • Rozrzut działa kal. 20 mm Hispano-Suiza w wieży D37812 został zmieniony z 0,5 na 0,46 m
  • Rozrzut działa kal. 20 mm Hispano-Suiza w wieży D39273 został zmieniony z 0,5 na 0,45 m

M5 Stuart

  • Penetracja pocisku AP M74 dla działa kal. 37 mm Gun T16 została zmieniona z 56 na 65 mm
  • Penetracja pocisku APC M51 dla działa kal. 37 mm Gun T16 została zmieniona z 78 na 87 mm
  • Zmniejszono rozrzut w czasie ruchu i przy obrocie kadłuba z zawieszeniem VVSS T16E3 o 28%
  • Zmniejszono rozrzut w czasie ruchu i przy obrocie kadłuba z zawieszeniem VVSS T36E8 o 24%
  • Rozrzut działa kal. 37mm Gun M6 w wieży M5A1 został zmieniony z 0,42 na 0,4 m
  • Rozrzut działa kal. 37 mm Gun T16 w wieży M5A1 został zmieniony z 0,42 na 0,38 m
  • Rozrzut działa kal. 37 mm Gun T16 w wieży M5 został zmieniony z 0,42 na 0,4 m
  • Rozrzut działa kal. 37 mm Gun T16 po oddaniu strzału został zmniejszony o 40%
  • Magazynki dla działa kal. 37 mm Gun T16 zostały usunięte
  • Czas ładowania pomiędzy strzałami w magazynku działa kal. 37 mm Gun T16 został zmieniony z 0,67 na 0,5 s

Wielka Brytania

Do testów dla graczy supertestu dodano następujący pojazd: Nemesis

Do testów dla graczy supertestu dodano następujący pojazd: Charioteer Nomad

Valentine

  • Moc silnika AEC A190 została zmieniona z 131 na 145 KM
  • Moc silnika GMC 6004 6-71S została zmieniona z 138 na 155 KM
  • Pogorszono opancerzenie kadłuba
  • Radio WS No. ⁠19 Mk.⁠ ⁠I zostało zastąpione przez radio WS No. 9 i przeniesione do magazynu
  • Ładowność zawieszenia Valentine Mk.⁠ I została zmieniona z 16 500 na 18 600 kg
  • Koszt zbadania silnika AEC A190 został zmieniony z 180 na 150 PD
  • Koszt zbadania silnika GMC 6004 6-71S został zmieniony z 700 na 350 PD
  • Koszt zbadania silnika GMC 6004 6-71A został zmieniony z 800 na 400 PD

Matilda

  • Pogorszono opancerzenie wież Matilda Mk.⁠ IIA i Matilda Mk. ⁠IIA* — grubość kopuły dowódcy została zmniejszona

Bishop

  • Moc silnika AEC A190 została zmieniona z 131 na 145 KM
  • Moc silnika GMC 6004 6-71S została zmieniona z 138 na 155 KM

Valentine AT

  • Moc silnika AEC A190 została zmieniona z 131 na 145 KM
  • Moc silnika GMC 6004 6-71S została zmieniona z 138 na 155 KM

Chiny

Type 2597 Chi-Ha

  • Zmieniła się kolejność badania modułów
  • Radio Type 3 Otsu zostało zastąpione przez radio Type 96 Bo i przeniesione do magazynu
  • Czas celowania działa kal. 57mm Gun Type 97 w wieży Type 97 został zmieniony z 2,3 na 1,9 s
  • Czas celowania działa kal. 57mm Gun Type 97 w wieży Type 97-Kai został zmieniony z 2,3 na 1,8 s
  • Rozrzut działa kal. 45 mm 20K w wieży Type 97 został zmieniony z 0,46 na 0,43 m
  • Rozrzut działa kal. 45 mm 20K w wieży Type 97-Kai został zmieniony z 0,46 na 0,42 m
  • Koszt zbadania silnika Type 100 V-12 W został zmieniony z 700 na 350 PD
  • Koszt zbadania silnika Type 100 V-12 A został zmieniony z 850 na 500 PD

VAE Type B

  • Zmieniła się kolejność badania modułów

Japonia

Type 97 Chi-Ha

  • Czas celowania działa kal. 5,7 cm Gun Type 97 w wieży Type 97 Chi-Ha został zmieniony z 2,3 na 1,9 s
  • Czas celowania działa kal. 5,7 cm Gun Type 97 w wieży Type 97 Chi-Ha Shinhoto został zmieniony z 2,3 na 1,8 s

Czechosłowacja

Do testów dla graczy supertestu dodano następujący pojazd: TT-130M

Znane problemy

  • W pojazdach z automatem ładującym czas ładowania pomiędzy strzałami jest wyświetlany przy ostatnim pocisku w magazynku.
  • Przy oddalaniu, gdy opcja „Włącz kamerę dowódcy” jest włączona, sylwetka pojazdu częściowo zakrytego roślinnością jest zniekształcona, a następnie znika.
  • Kiedy załoga jest ogłuszona, możliwe jest użycie małej apteczki na niezranionym członku załogi.
  • W pewnych przypadkach ciąg zdarzeń w dzienniku może być nieprawidłowy.
  • W pewnych przypadkach powalone drzewa spadają poprzez teren.
  • Po udanym zakończeniu misji „Alianci-14” w operacji „Chimera”, po bitwie wyświetlana jest ikona nieudanej misji.
  • Na ekranie wyników bitwy brakuje wpisu o ukończeniu ostatniej misji w serii.
  • Brak powiadomienia głosowego przy zniszczeniu pojazdu przeciwnika.
  • Podczas przełączania w tryb snajperski przy wysokich ustawieniach grafiki i przybliżaniu na roślinność może spaść liczba klatek na sekundę (FPS).
  • Nad pojazdami zniszczonymi poza zasięgiem rysowania jest ciągle wyświetlana ikona wybuchu magazynu amunicji, kiedy takie pojazdy wejdą w promień rysowania gracza.
  • W czasie powtórek pojazdy nie wydają dźwięków silnika ani gąsienic.
  • Przy przenoszeniu celownika artyleryjskiego na pojazd przeciwnika umieszczony poza kołem rysowania gracza i po zniszczeniu tego pojazdu wyświetlana jest detonacja eksplozji magazynu amunicji.
  • Przy włączonym antyaliasingu w grafice standardowej sylwetka pojazdu gracza czasami robi się zielona.
  • Na mapach trybu Linia frontu możliwe jest wjechanie do struktur przy ich podstawach.

Naprawione błędy i dodane usprawnienia

  • Naprawiono problem niezamykającego się okna „Opuść bitwę” po naciśnięciu klawisza Enter.
  • Naprawiono problem niepoprawnie działających filtrów w dziale Misje.
  • Naprawiono problem, polegający na automatycznym obracaniu kadłuba szwedzkich niszczycieli czołgów z trybem ostrzału po zanurzeniu w wodzie.
  • Naprawiono problem niepoprawnego wyświetlania naklejek progresywnych na CS-63 przy zastosowanym stylu 3D Błyskawica.
  • Naprawiono problem, przy którym miejsce załoganta stawało się puste przy wymianie tego załoganta na nowo zrekrutowaną załogantkę.
  • Naprawiono problem, przy którym liczba dostępnych punktów rezerwy bojowej pozostawała bez zmian po zakupie rezerwy w trybie Linia frontu.
  • Naprawiono problem polegający na niewyświetlaniu się okna mapy po naciśnięciu klawisza M w trybie Linia frontu.
  • Naprawiono problem nieprawidłowego wyświetlania zdarzeń losowych przy przyspieszonym przewijaniu w tył/w przód powtórek bitwy losowej.
  • Naprawiono problem nieprawidłowego wyświetlania modeli komponentów pojazdów przy zbliżaniu/oddalaniu po zniszczeniu pojazdu Panhard EBR 105 ze stylem 3D Hot Rod i pojazdu Bat.-Châtillon Bourrasque ze stylem 3D 1998 ZZ 10.
  • Naprawiono problem dostępności interfejsów Linii frontu nawet wtedy, gdy wydarzenie nie było aktywne.
  • Naprawiono problem nieprawidłowego wyświetlania w powtórkach Linii frontu interfejsów rezerwy bojowej (celowników, liczników itp.).
  • Naprawiono problem znikającej przy oddalaniu anteny pojazdu Ju-Nu.
  • Naprawiono problem zablokowanego przycisku „Bitwa!” przy nieudanym przyjęciu zaproszenia do plutonu.
  • Naprawiono problem, w którym nagrody Inżynier-mechanik: USA i Inżynier-mechanik: ZSRR nie były przyznawane po spełnieniu odpowiednich warunków.
  • Naprawiono problem, w którym brytyjskie pojazdy kołowe nadal poruszały się po użyciu hamulca ręcznego.
  • Naprawiono problem, w którym szwedzkie niszczyciele czołgów w trybie ostrzału miały różne pozycje działa na kliencie i serwerze.
  • Naprawiono problem poruszających się po powierzchni mapy wież zniszczonych pojazdów.
  • Naprawiono problem niewyświetlającej się podpowiedzi w niektórych przypadkach, gdy kursor znajdował się nad ikoną modułu pojazdu na panelu uszkodzeń.
  • Wprowadzono zmiany w terenie i obiektach, w celu uniemożliwienia (między innymi) utykania i wjeżdżania pojazdów w obszary nie przeznaczone do gry na następujących mapach: Urwisko, Klondike, Lodowiec i Klasztor.
  • Naprawiono problem niewyświetlającego się na minimapie kołowego paska postępu odnowienia ładunku umiejętności taktycznej w trybie Natarcie.
  • Naprawiono problem niepoprawnego wyświetlania aktywacji mikrofonu na panelu drużyny.
  • Naprawiono błędy związane z interfejsem użytkownika.

ź: WoT

10 Odpowiedzi do “1.23.1: lista zmian

  1. Fajnie że coś tam chcą poprawić na niskich tierach, bo to co się tam wyprawia to woła o pomstę do nieba. I pewnie jest to zaledwie kropla w morzu, bo wiadomo – premek nie ruszą, ale miło że coś tam próbują. Dziwne tylko czemu nie ruszyli T6 Medium.
    Według mnie to powinni przywrócić masę czołgów z tych co obecnie są jako „pojazdy kolekcjonerskie” i dodać z powrotem do drzewek tak aby linie zaczynały się od 2 tieru a nie od 4. Wtedy więcej ludzi by grindowało i nie losowało by co chwila jakiegoś stat-padera. Bo właśnie wtedy zaczęły się problemy na niskich tierach – jak WG wywaliło masę niskotierowych maszyn i w efekcie usunęło grind z niskich tierów.

    1. Zgadzam się jak najbardziej, dodanie czołgów jako „kolekcjonerskie” to totalna głupota, tak naprawdę równoważne z usunięciem z gry, nie pamiętam kiedy widziałem jakikolwiek czołg z tamtego miejsca w bitwie. Sam dokupiłem część żeby dostać odznaki kolekcjonera i stoją bo szkoda sprzedać żeby w plecy z kredytami nie wyjść. Sherman Jumbo powinien być w drzewku a nie Easy 8, m.in. amx 30 i brenus normalnie powinny być w drzewku, czy t-62a. Brakuje mi starych drzewek gdzie można było „skakać” między innymi liniami tak jak z tigera P na ferdka(elefanta) albo w ruskim drzewku gdzie kv-13 to było przedłużenie 3 lini jak dobrze pamiętam. Aktualnie jak założyłem nowe konto dla brata, zauważyłem że nowy gracz praktycznie nie gra od 1 tieru tylko z automatu dostaje 6 tiery za darmo, więc po co tiery 1-4 ? Każdy też jest tak zafiksowany na punkcie wysokiego dmg na koncie i wszystkich ciągnie do X tierów które nie są najprzyjemniejsze do gry, mi osobiście najwięcej frajdy sprawiają 6 i 8 tiery… dobra kończe bo sie rozpisałem jak stara rura xDDD bawcie sie dobrze w gierce i nie bądźcie toxic bez powodu

      PS. chciałbym zobaczyć 11 i 12 tier i przejście w nowoczesne czołgi ale w jednej grze a nie skakać po 3 grach mam na myśli Armored warfare dla nowoczesnych wot dla starych i warthunder dla rozgrywki bliższej battlefieldowi niż wyżej wymienionymi

  2. nie mogę sie doczekać aż hetzera z drzewka znerfią do oporu i zrobią premke z niego xD super jagpz38t 105 za 20 lat „służby”

  3. A po co ten chat ogólny? Żeby czytać ciągłe wyzwiska, bluzgi i narzekania na zue wugie? Niech każdy z nas sobie odpowie kiedy świadomie z tego korzystał. Tam siedzą tylko trolle i boty > 50% WR, które nie mają gdzie upuścić swojej bezpodstawnej frustracji. No chyba, że dla takich osób pływanie w takim szambie to hobby i sposób na urozmaicenie życia, ale w to akurat nie wnikam.

    I nie, nie wyjeżdżaj mi tu z argumentem o wolności słowa, błagam XD

  4. – zaczyna dyskusję o czacie
    – „co mnie obchodzi jakiś czat”

    Typie, ty w ogóle czytasz co wypisujesz, czy jesteś maszyną do tworzenia losowych zdań?

  5. Jak mówiłem, generator losowych zdań. Jeszcze tylko nie zapomnij zwyzywać mnie od Żydów i pocisnąć mojej matce.

Wyłączono możliwość dodawania komentarzy.