T49 – konfiguracja

Co tutaj dużo pisać. Jeśli ktoś kocha KV-2, to jak nie kochać tego małego piździka.
Mobilność średnia jak na lighta, kamuflaż z tak potężnym działem również nie najlepszy, ale bomba w WT E-100 za 1.000 dmg wynagradza wszystko. Nie ważne gdzie celujemy, albowiem celujemy tak, aby trafić. Sidescrap, czy hulldown… Pfff, HE zadaje wszędzie dmg. Najczęściej są to shoty za 300-400 dmg, ale powiedzcie mi, którym lightem zadajemy takie obrażenia?


Musimy szczegółowo planować nasze ruchy na mapie jako, iż pancerza brak, a skupianie zajmuje prawie wieczność. Natomiast drugą połowę zajmuje ładowanie (19,41s). W zasadzie to nie gram nim jak typowym lightem. Gram nim jak mobilną wersją KV-2.
Dla porównania:
– celność: KV-2 0,432 vs T49 0,563
– czas skupiania: KV-2 2,9s vs T49 3,07s
Znajdujemy sobie krzaczek/miejscówkę w której spokojnie będziemy mogli skupić celownik. Czekamy i spotujemy przy okazji, korzystając z głównej zalety lightów – nie obowiązuje nas kara za ruch i nie tracimy kamuflażu. Znajdujemy cel, bomba i cofamy się w bezpieczne miejsce.

1. Załoga:

I etap
dowódca: żarówka, kamuflaż, naprawa
celowniczy: naprawa, kamuflaż, strzał z biodra
kierowca: naprawa, kamuflaż, hamowanie sprzęgłem
ładowniczy: kamuflaż, naprawa

Dobijamy do trzeciego perka i resetujemy.

II etap
dowódca: BiA, żarówka, rozeznanie w sytuacji, kamuflaż, naprawa, zwiad
celowniczy: BiA, strzał z biodra, kamuflaż, naprawa, zbrojmistrz
kierowca: BiA, czyścioszek, jazda terenowa, hamowanie sprzęgłem, naprawa, kamuflaż
ładowniczy: BiA, bezpieczne magazynowanie, desperat, naprawa, kamuflaż

BiA – zamiast wentylacji
żarówka – podstawowa informacja na polu walki
naprawa – zawsze się przyda, co nie?
kamuflaż – mimo potężnego działa, konieczność w klasie LT
czyścioszek – z racji braku gaśnicy
hamowanie sprzęgłem – parę dodatkowych stopni do obrotu zawsze się przyda
bezpieczne magazynowanie – dodatkowe HP do magazynu amunicji
zbrojmistrz – nic nie ma innego
desperat – z racji braku czegokolwiek innego sensownego, działającego od 100%

2. Wyposażenie:
– optyka/ulepszone celowanie
– dosyłacz
– stabilizator

Dlaczego optyka? Nadal jesteśmy lightem, nadal poruszamy się w krzakach bez wykrycia i mamy 450m aktywnego spota
Dosyłacz i stabilizator – przy 152mm, bez dwóch zdań konieczny.
Na początku miałem założoną siatkę, ale uwzględniając specyficzny styl walki T49 raczej na niewiele się takowa zda. Lepiej już mieć mniejsze kółko celowania, zrobić swoje i oddalić się w bezpieczne miejsce.

3. Amunicja:
Full HE

HEATy są bardzo sytuacyjne i lubią dingać. Lepiej ładować HE i zadawać dmg, bo losowania naprawdę są zaskakujące.
Bok M103 – 900 dmg
Lorraine – 1.100 dmg
WT E-100 – wieża uwielbia nasze pociski i łyka je za 1.000 dmg
Maus/E-100 – 200-350 dmg

4. Sprzęt eksploatacyjny:
– mała apteczka
– mały zestaw naprawczy
– duży zestaw naprawczy

W przeciągu kilkunastu bitew, zapalił się raz – nie ma paniki. Pakujemy standardowy zestaw „DoM1N’s approved”, czyli małą apteczkę, mały zestaw naprawczy i duży zestaw naprawczy.
Dużego używamy tylko i wyłącznie w podbramkowej sytuacji (np. drugi ammorack). Dodatkowo duży zestaw daje nam pasywny bonus do naprawy +10%.

5. Kamuflaż wizualny
Bez dwóch zdań, konieczny!

Light bez wizualnego kamuflażu to nie light, +5% do kamo.

Emblematy i inskrypcje: +50% do respektu na dzielni.

__________

Jeśli ktoś ma opanowanego KV-2 to tutaj też sobie poradzi. Myląca może być mobilność tego czołgu, bo czasami się zapominamy i gnamy na wariata po to by oddać strzał.
NOPE, jeśli RNG wam sprzyja to owszem traficie cel, ale w większości przypadków, albo zaoracie ziemię, albo zestrzelicie jakiegoś satelitę.
Podczas walk trzeba przystanąć przed oddaniem strzału, spokojnie skupić w ukryciu, wychylić ostrożnie korpus starając się zachować maksymalne skupienie, przy okazji ostrożnie wodząc celownikiem za celem i BOOM.
Najfajniejsze jest to, że jak już trafiamy to zawsze wchodzi dmg. Nieważne czy T32 robi hulldown, czy też Maus się kątuje. My i tak robimy swoje i to VIII tierem, VIII tierem LT!
Dmg w granicach 2-3k dmg można spokojnie wyciągnąć z jednej bitwy.
Co do wad, to oczywiście jest to działo przez które świecimy jak robaczek świętojański oraz reload. Możemy, ale nie musimy (jak już trafimy) odparować AMXa 13 90. Jeśli nie, to spokojnie może na nas opróżnić magazynek.
Co tu dużo gadać, identycznie jest w KV-2. Jak nie trafimy kogoś w bezpośrednim starciu to możemy już wychodzić do garażu.
__________

Zapraszam do dyskusji.

więcej propozycji konfiguracji pojazdów w FAQ i pod spodem:
Type 59 / WZ-120
T28/95
Bat.-Chatillon 155 58
Rhm

oraz
TAPETA NA PULPIT
T49 NA FILMIE

0 0 votes
Oceń wpis:
42 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
DED87

No taki bardziej mobilny TeDek. O dziwo łatwo eMkę jest wbić. Frajdę strzały za ponad 1000 dają niezła. Niestety często jest wkurzający. Zwłaszcza jak pudłujemy z 10 metrów;p Poprzednik jak dla mnie dużo fajniejszy jest 🙂

DonDavido

Łatwo eMke wbić bo mało ludzi go ma. T37 czy WB jeździ od groma, a T49 spotkałem póki co raz. Nawet T54 Lightcośtamcośtam jest więcej.

kyko1916

to dziwne bo ja t54 l nie spotkałem ani razu zaś t49 już kilkanaście razy

Siepacz

O co chodzi z tym resetem skilli? Ciągle czytam że dobijamy do 3 i potem resetujemy itp. Jaki jest sens wbijać coś a potem to resetować?

MagicznyCyborg

Taki, że jak wbijasz perki to dopóki nie wbijesz 100 to umka nie działa. Więc wbijasz umiejętności, które działają od 1 procenta, a gdy masz już nabite resetujesz je, wybierasz perk i ponownie wbijasz umiejętność. Tak więc masz bonus z perka, plus szkolona umiejętność z każdym procentem działa coraz lepiej.

serB

Nie ogarniam ❓

rzorek89

Na kazdy perk potrzeba duzo wiecej expa dla zalogi wiec po 3 perku warto robic reset dac np 1perk bia 2camo 3naprawe i dalej robic powoli se perki ktore juz nie sa az tak wazne

Servus

Ja tam preferuję nie resetować i ustawiać umiejętności tak, żeby nie żałować. Dlatego też w LT pierwsze idzie żarówka i camo, następnie BIA, a dopiero trzeci perk uzupełnia camo u dowódcy + naprawa lub perki związane z mobilnością i zasięgiem widzenia.
Dla mnie szkoda czasu na reset i utratę tych procentów, niby to niewiele, ale zawsze coś, a generalnie żeby wbić pierwsze 2 perki nie trzeba wiele grać, więc nie widzę sensu.

Każdy robi jak uważa, ale ja preferuję akurat taki sposób, co wielokrotnie już mi się opłaciło.

Drachenfels

Jezeli resetujesz to imho za golda. 10% na perku 2 i 3 to nie malo a shitload ekstra gier. 😀

1kcal

Resetować to jest sens tylko za golda. To nie jest 10% doświadczenia, a 10% skali. Reset za srebro zabiera 10% skali z wbitych perków. Jeśli resetuje się pierwszy to ponad te 10% kosztuje nas ponad 80k doświadczenia. Kiedy mamy dwa wbite, to jest się do tyłu 80k+ 160k, czyli ponad 240k doświadczenia. Jeśli był trzeci, to w plecy jest się jeszcze o 320k. Za srebro można sobie przeszkolić załogę na nowy typ pojazdu, bo to strata tylko 40k doświadczenia, ewentualnie można jakiś pierwszy perk zresetować. Te procenciki są wyjątkowo kosztowne w czasie gry. Stracony exp trzeba ponownie ugrać, a pierwszy… Czytaj więcej »

zenek1909

A mam taką prośbę, człowiek może nie ogarnia, jak ja. Ale oglądałem paru znanych lub mniej znanych youtube’rów, i w żadnym filmiku nikt nie pokazał jak się wykonuje taki reset za złoto lub za kredyty i jakie są kary z tym związane.
pozdrawiam.

Fireho

Otwierasz dane załoganta i obok perków będziesz miał taki przycisk z minusem.

rzorek89

Chyba nowa obowiązkowa zabawka, każdego kto lubi lighty 😉 Jedno mogłeś napisać – ilośc amunicji (troche mało może wozić)

(heheszki mode on)
DOMEN NOOB GOLD NA EXP111!!!! TAK OSZÓKIFAC!!
(/heheszki mode off)

Zly_

Dome3n straszny syf robi tym na stronkholdach. Wygląda to tak: jedzie w bandzie z dwoma AMX 13 90, wylatują na najsilniejszego tanka u przeciwników, domen wrzuca im AMXa pod gąsienice, przeciwnik rozbija się o niego, staje dęba i dostaje gonga w spód za 1500+ pożar i tak oto nie ma już jednego IS-3. Od oddanym strzale Dome3n driftuje wspomagając się siłą odrzutu i chowa się za kamieniem w ostatniej chwili unikając pocisków wystelonych zanim przez IS-3 i AMX 50 100 przeciwnika. Dom3n na luzie sobie przeładowuje bo wie, że pozostały przy życiu AMX 13 90 skutecznie odciągnie ich uwagę. I… Czytaj więcej »

rzorek89

Czekamy na dalsze opisy wraz z interpretacja obrazkowa w paincie 😀 :like: 🙂

Zly_

Interpretacji obrazkowej nie będzie bo nie umiem rysować. Nie wychodzi mi nawet narysowanie kwadratu z automatycznego narzędzia. Tak umiem rysować jak T-Rex fapać.
http://img.sadistic.pl/pics/sad-trex.jpg

Zly_

OK, ciąg dalszy: …ale Dom3n jest zawsze przygotowany na wszystko. Oto on, bierze rozbieg zza kamienia, nie zauważony przez retarda w IS-3, który próbuje ustrzelić AMX 13 90 na aitoaimie. Dom3n niewzruszony jedzie do wrogiego AMX 50 100. Dopada go za kamieniem, ale… co to? Nie strzela? Nie, ponieważ Dom3n dobrze wie, że AMX będzie ładował jeszcze 20 sekund i wie już, ża za chilę przyjedzie IS-3 na autoaimie. Wiecie już co się szykuje? Oto Dom3n rusza z pełną mocą, zrywa trawę gąsienicami, ziemie drży tak mocno, że wszystkie krety w promieniu 200 metrów opuściły swoje nory… automatyczne celowanie IS-3… Czytaj więcej »

Block3r

streść mi to i wrzuć na pastebin do jednej wiadomości to może uda się coś sklecić 💡

Zly_

Dom3n pojechał w T49 z dwoma AMX 13 90 i byli na dobrej drodze do zwycięstwa, ale reszta drużyny nie dała rady.

Block3r

oka 😛

SokPogromca

Widzę że materiał napisał ekspert gry tym czołgiem…. kilka dni na serwerze a już sami specjaliści. Jak dla mnie wybór tego sprzętu eksploatacyjnego i wyposażenia jest zły… bardzo zły,
O perkach już nie mówię, całkowity debilizm. camo na 5 perku a desperat i zbrojmistrz na 4? rly? kto ma takie załogi by mieć 5 perków.
Jak dla mnie idiotyczny wpis.

Zly_

Q_Q
Pewnie grasz nim o wiele dłużej niż jest dostępny i wentylację byś założył? 🙂

SokPogromca

Między innymi. Optyka? meh… z resztą bajerów wyjdziemy na to samo.
Dysyłacz? nie jest ważny. i tak ładujemy baaardzo długo. 2-3s nas nie zbawi.
Zamiast tego wrzucamy wentylacje, stabilizacje, i ulepszone naprowadzanie.

Z materiałów eksploatacyjnych to cola jak dla mnie byłaby podstawą w tym czołgu.
Czyli stawiamy na celność a nie na wszystko i nic jak Dom1n co w tak specyficznym czołgu jest po prostu głupie.

MiśPosuwak

co ty pierdzielisz 2 3 sekundy nas nie zbawią te sekundy mogą nam uratować życie

SokPogromca

jak ktoś podjedzie na taki dystans że zaczynają mieć znaczenie to znaczy że zjebałeś i że jesteś martwy;p

marioseda

tez mysle ze slaby wybor pod ten czolg

czouk

Ja mam RU 251 i jest zajebisty

Z tą bombą na wieży wygląda jak wielki kaczor ^^

piotrexxx20

A jak wygląda sytuacja z pierwszym działem ? Da się nim grać, czy koniecznie trzeba 152 mm ? Bo KV2 jest na tierze 6 i moze sobie pozwolić na to działo, T49 walczy z 10 tierem i jakieś dmg 100 hp co 20 sekund to trochę za mało

burkoslaw

Dla niektórych jest nawet lepsze niż ta 152. 152 to raczej zabawka będzie dla odstresowania i cud przez pierwsze 2 lub 3 tygodnie po wyjściu tego pojazdy jak dla mnie będzie robił miazgę po założeniu 90mm

Macus Flash

Z HE jako podstawową amunicją działo 90mm niewiele moim zdaniem zdziała. 102mm penetracji wystarczy na niewiele celów, a HEAT mające 250mm peny to już złota amunicja. Przy alfie 240 wątpię, aby dało się wyjść chociażby na zero.

3vilPanda

@SokPogromca nie znasz się widać 😉

SokPogromca

nie tylko ja.

M4ckr0

ja mam tylko pytanie do Ciebie DoM1N, bo zagrałem na nim tylko jedną bitwę na teście i nie jestem tego pewny. Czy tutaj pociski też lecą tak wolno jak na KV-2? Bo na teście wydawało mi się, że jakoś bardzo szybko docierają do celu mimo, iż to haubica… daj znać pls :).

giggsior

Są szybsze. 683 m/s w stosunku do 525 tych z KW-2.

M4ckr0

dzięki za odpowiedź…

czy3

A tutaj tapeta bez szpetnych napisów:
http://imgur.com/6p138Lb

RomanOrlik

masz jeszcze jakieś fajne tapety? ta jest super!

czy3

Przerabiam je na bieżąco, ale planuję zrobić stronę internetową z tymi moimi poprzerabianymi zdjęciami

tom_fed

moje 3 grosze:

wyposazenie takie jak sugeruje Dom1n (dosylacz, szybsze celowanie, oslonieta optyka)
eskploatacyjne: maly zestaw naprawczy, mala apteczka, cola

perki:
(1) dla wszystkich: kamo
(2)
D (reset): zarowka + kamo
C: kamo + strzal z biotra
K: kamo + miekka jazda
Ł: (reset) bezpeczne magazynowanie + kamo
(3) reset dla wszystkich
na pierwszy perk BiA, a potem jak 2

Yubers

Domin wybacz, ale uważam iż się mylisz co do optyki, to nie jest spoter, tylko mini KW2 więc najlepszy config to rammer, stabilajzer i skupiacz/wenta (zależne od preferencji). Skille to pierwszy BiA potem: żarówa, rozeznanie, zwiad; strzał z biodra, naprawa, camo; gładka jazda, naprawa, camo; adrenalina, naprawa, camo, dalej sobie możemy zresetować i podobierać bajery typu król bezdroży. Zrobiłem kilkadziesiąt bitew na testowym mając właśnie 4 perki i taka konfiguracja jest moim zdaniem optymalna – mamy boost do view range i maksymalne zmniejszenie kółka celowniczego. Co do eksploatacyjnych to jeździłem na bogato (cola, wacha i naprawczak) więc mógłbym zaakceptować 2… Czytaj więcej »

Macus Flash

Jest tu kilka błędów i twierdzeń, z którymi nie mogę się zgodzić. 1. Skąd wziąłeś wartości celności i czasu celowania? 2. Naprawa to podrzędny skill na T49. Na 100% naprawa trwa 5 sekund, a sytuacji, kiedy to wykorzystywałem z braku zestawu naprawczego, było bardzo mało. Podstawą jest camo, camo i jeszcze raz camo. Do tego oczywiście żarówa, perki zwiększające zasięg widzenia, snap shot oraz bezpieczne magazynowanie, ponieważ ten czołg ma bardzo słaby ammorack o czym nie wspomniałeś. 2a. Co do camo – T49 wcale nie ma słabego. Po prostu po strzale ze względu na kaliber działa traci bardzo dużo, ale… Czytaj więcej »