13 Responses to komputer do gier za 400PLN

  1. Wild_Butter pisze:

    To ciekawe ile sa warte te tostery na ktorych wot chodzi w 15 fps xD jesli wiecej niz ten to janusze biznesu heh

    • kibicsribic pisze:

      Mój 10-letni HP Pavilion na minimalnych ma problem, żeby wycisnąć 10 fps (nie gram na nim od paru lat), a na OLX są ogłoszenia z nim za prawie 1k XD

      • Piootr1981 pisze:

        Normalne, stare laptopy nie miały kart graficznych do gier, tylko do wyświetlania obrazu.

        • nie pisze:

          laptopy często mają procesor graficzny zintegrowany ze zwykłym
          normalny procesor ma kilka rdzeni, których najczęstszym zadaniem są obliczenia – przesuwanie rejestru
          procesor graficzny ma bardzo dużo rdzeni, których najczęstszym zadaniem jest przesuwanie punktów i liczenie koloru
          jak połączymy zwykły procesor z graficznym wyjdzie nam kupa z cukrem
          o ile kupa z cukrem daje radę w odpaleniu przeglądarki, tak z szybko zmieniającą się grafiką 3d ma „drobny problem”

          • Xenlin Xenlin pisze:

            O ile ogólny zarys tego co powiedziałeś jest OK o tyle z resztą odrobinę się ciężko zgodzić.
            GPU może robić całkowicie jako CPU – patrz karty GPGPU.
            W drugą stronę jest gorzej ale CPU także może przejąć „część obowiązków” od GPU i mi personalnie zdarzyło się w jednej dość wiekowej gierce FPS wymuszać takie obejście – działało (dzięki Intelowi piszącemu gówniane wersje oprogramowania pod swoje integrowane karty).

            Zintegrowane CPU z GPU dawniej po prostu było słabsze – nawet przy durnym WoT i jego topornym silniku trzeba załadować mapę, wyliczyć pixele, cienie, efekty cząsteczkowe, antyaliasing, który jest diabelnie pomięciożerny a stara architektura sprzed lat po prostu nie przewidywała tego. Dodatkowo rozdzielczość robi swoje – gdy ja miałem pierwszego peceta to standardem było 800×600, trochę później 1024×768 bo były to natywne rodziałki ówczesnych monitorów. Obecnie mamy 2k, 4k 8k a to generuje zdecydowanie większe obciążenia.

            Personalnie udało mi się lata temu odpalić LoLa na NETBOOKU mającym 10” matrycę, Intel Atoma 1,66GHz na pokładzie i 1GB RAMu – gra pomimo tego, że latała w marnych 20FPS i wczytywało mnie do gry 4 minuty to o dziwo po przeliczeniu sobie wszystkiego dawało radę rozegrać gierkę.

            To nie tak, że procki się starzeją – to oprogramowanie leci do przodu jak szalone zostawiając starą architekturę za plecami.

            • vrunner pisze:

              Po prostu architektura zaczęła być coraz bardziej otwarta. Ludziki zaczęli tworzyć customowe rozwiązania, pisarze sterowników nie nadążali. Fakt, był okres, że powstał wtedy jeden wielki dom publiczny w tym względzie i nie wszystko na wszystkim działało. Intel pod tym względem bił rekordy, wszystko skopane, a kurczowe trzymanie się specyfikacji bibliotek graficznych (w której często były błędy) dopełniało reszty.

              • Przem084 pisze:

                ale sami fachowcy … :D
                primo kiedys karty graficzne były zintegrowane z chipsetem plyty głównej mostek północny …
                teraz gpu jest instalowane w prockach razem z kontrolerem pamieci …
                zintegrowane karty grafiki czesc procesów mialy w postaci software tzn emulowane nawet bez T&L ta emulacja obarczała procesor główny cpu …
                a ten pc to smiech na sali 4 lata temu kupilem pc za 200 zł i na sd moge nawet osiagnać 90-120 fps easy … core2duo , ddr2 , gt9600 daje rade nawet z anty lesingiem …
                siedze w pc od procesorów i286 … gimby nie znaj-om :)

    • TheReivb TheReivb pisze:

      Kilka lat temu odpaliłem wota na leciwym jaż wtedy komputerku, ot taka zabawka do internetów.. jakiś 2rdzeniowy celeron z intergrą od intela.. Gra na minimalnych możliwa była tylko na arcie w widoku satelitarnym

  2. Piootr1981 pisze:

    Granie w WoT w SD ………. suuper wow :D .. za 400 zł to ja sprzedałem lapka Lenovo y580 który w HD na full osiągał 40-50 klatek.

    • fsdffsd fsfdf pisze:

      To tanio się go pozbyłeś, bo za takiego lapka krzyczą co najmniej 1200.
      Jak wot by korzystał z więcej niż jednego rdzenia to było by dużo lepiej, bo jeden rdzeń jest obciążony na 100% a reszta ma wolne.
      Ja złożyłem kompa do wota z 2-rdzeniowym e8500 podkręconym do 3.8ghz, 3gb ram i grafiką 1gb i na średnich mam 50-70FPS a wyszedł mnie około 200zł tylko trochę części kupiłem w stanie nieznanym.

    • kyko1916 kyko1916 pisze:

      to że ktoś sprzeda najnowsze Porshe za 10 tyś nie znaczy że nagle Passat wart tyle stracil na wartości do 2 tyś
      poprosu jak kolega zauważył zrobiłeś kiepski biznes (nie wiem po co się nim chwalisz )

  3. pikawka pikawka pisze:

    W te wakacje rozegrałem z 30 bitew na Kruger-Matzie KM1082 z 10-calowym ekranem. FPSy od 15 do 25, ale przy zagęszczeniu pojazdów w celowniku raczej 15-18, do tego przycinki 1-2 sekundowe raz na jakiś czas. Oczywiście musiałem użyć WoT-tweakera, powyłączać wszystkie bajery i skompresować tekstury na 97%. Grałem przeważnie artą i było całkiem zabawnie, wyniki w dmg adekwatne do fpsów. Koszt tabletu 2 lata temu około 600 zł (+ klawisze bluetooth).

    Procek: Atom Z3735F, Quad-Core 1,33GHz (max.1,83), RAM 2GB, grafika zintegrowana, WIN 10.

  4. Kupiłem pare dni temu tego to lapka ACER Aspire F5-573G-57AS Biały
    Wyświetlacz: 15.6″ (1920 x 1080 (Full HD))
    Procesor: Intel® Core™ i5-7200U
    Pamięć RAM: 8 GB DDR4
    Dysk HDD: 1 TB
    Grafika: NVIDIA GeForce 940MX 2GB GDDR5
    System operacyjny: Windows 10 Home
    w testach pisali ze ledwo udzwignie wota na srednich tym czasem na wysokich mam 90-100 fps z modami spada mi do 60 jestem bardzo zadowolony.

Dodaj komentarz