Ciągle poszukujemy dobrych scenariuszy, które moglibyśmy dodać do gry. Z pewnością pamiętacie tryb primaaprilisowy, w którym mogliście spacerować w kosmosie i sterować statkami kosmicznymi. Tym razem wprowadzamy tryb gry oparty na faktach z historii Ziemi. Będzie jednak równie odlotowy i tajemniczy jak poprzedni.

Mówimy o słynnej bitwie o Antarktykę z 1946 roku, znanej również jako Operacja Highjump, w której siły specjalne Stanów Zjednoczonych udały się na Antarktykę, by zniszczyć pozostałe bazy Czwartej Rzeszy i zająć nowy, wyjątkowy typ uzbrojenia – latający spodek. Jednak 3 marca 1947 roku eskadra została zaatakowana przez przeciwnika i zmuszona do odwrotu. Ekspedycja zakończyła się fiaskiem, ale 71 lat później macie szansę na rewanż: w tym trybie 12 okrętów stanie do walki z 12 latającymi spodkami.

Mapa
W grze istnieją już mapy ze śnieżnymi polami i lodowcami, dlatego do nowego scenariusza częściowo wykorzystaliśmy znaną Wam mapę Lodowe wyspy. Chociaż ukształtowanie terenu i góry lodowe zostały nieco zmienione, żeby zapewnić spodkom osłonę przed atakami okrętów.

Latające spodki
W niemieckich archiwach nasi badacze znaleźli rysunki serii latających spodków z innowacyjnymi, antygrawitacyjnymi silnikami elektromagnetycznymi. W 1935 roku Towarzystwo Thule szukało miejsca do przeprowadzenia testów nowego, potężnego uzbrojenia. Poligon Hauneburg w północno-zachodnich Niemczech dobrze się do tego nadawał. Projekt nazwany został „Urządzenie Hauneburg”, ale nazwę tą wkrótce skrócono do „Haunebu” ze względów bezpieczeństwa. Pierwsze Haunebu miały średnicę 25 metrów, posiadały ośmioosobową załogę i mogły osiągać prędkość nawet 4800 km/h, a ich czas operacyjny wynosił 18 godzin. Dokumenty mówią o budowie kilku prototypów, które później zniknęły w tajemniczych okolicznościach. Świadkowie twierdzą, że Towarzystwo Thule opuściło Niemcy w marcu 1945 roku przy użyciu „latających spodków”.


Lubicie operacje PvE i historię starożytnej Grecji? Jeśli tak, to mamy dla Was świetną wiadomość! W nadchodzącym wyzwaniu, nazwanym „Oblężenie Syrakuz”, zespół 12 graczy będzie starał się wspólnymi siłami przezwyciężyć wojskowe umocnienia nabrzeżne – Forty. Instalacje są uzbrojone w specjalne lustra paraboliczne, skupiające światło w wiązki potrafiące z łatwością przeciąć nieostrożny okręt.

Źródła historyczne
Starogreckie zapisy mówią, że w trakcie Oblężenia Syrakuz z rozkazu Archimedesa rzymska flota została spalona przez zestaw zakrzywionych luster i wypolerowanych tarcz. Wynalazek ten przeszedł do historii jako „Promień śmierci Archimedesa”. Wielu inżynierów próbowało od tamtego czasu zbudować ponownie taką broń. Jakież było nasze zaskoczenie, gdy pewnego dnia, podczas pracy w archiwum, natknęliśmy się na obliczenia projektowe pierwotnego „promienia śmierci”! Dzięki temu szczęśliwemu zbiegowi okoliczności nasi gracze będą mogli na własne oczy zobaczyć w grze ten unikalny wynalazek!

Dodaj komentarz