World of Warships: patch 0.8

Dasza przedstawia wersję 0.8.

Przeprojektowane lotniskowce: rozgrywka

Szczegółowe informacje znaleźć można w dedykowanej serii artykułów, w których objaśniamy nowy system sterowania i ataku samolotami, opowiadamy o specjalnym sprzęcie eksploatacyjnym, zmianach w drzewie technologicznym oraz innych aspektach gry. Czy chcecie zdobyć miano asów lotniczych? Czytajcie dalej, ten artykuł może Wam w tym pomóc. Najpierw krótki przegląd najważniejszych informacji.

Prosimy pamiętać, że w trakcie testu niemożliwe jest idealne zrównoważenie gry, ponieważ serwer testowy różni się znaczne od serwera głównego. Warunki gry są inne, statystyki niekompletne, a przeciwników często zastępują boty. W miesiącach, które nadejdą po wdrożeniu odświeżonych lotniskowców, zmianie mogą ulec wszystkie parametry samolotów, w tym również liczba i typ samolotów w kluczu. Będziemy bardzo wdzięczni za Wasze wsparcie w tym okresie!

Lotniskowce: Ujarzmijcie swoje samoloty

Zgodnie z nową koncepcją jednocześnie sterować można tylko jedną eskadrą, ale za to eskadra ta w trakcie lotu zaatakować może kilkukrotnie.

Poza tym w grze pojawi się nowy typ samolotów – samoloty szturmowe – uzbrojone w rakiety niekierowane. Bombowce torpedowe i nurkujące nadal pozostawać będą do Waszej dyspozycji.

Eskadry kontrolowane są klawiszami WASD oraz myszą.

Po wybraniu celu i przygotowaniu do ataku wciśnijcie lewy przycisk myszy. Spowoduje to, że od formacji odłączy się jeden klucz i przejdzie w tryb ataku. Gdy klucz będzie gotowy, ponownie wciśnijcie lewy przycisk myszy, żeby przystąpić do ataku.

Staraliśmy się zachować unikalne właściwości obrony przeciwlotniczej każdego okrętu. Teraz stanowiska uzbrojenia przeciwlotniczego podzielone są na trzy typy, uzależnione od zasięgu działania:

  • Krótkiego zasięgu (kaliber: do 25 mm włącznie),
  • średniego zasięgu (kaliber: do 85 mm włącznie),
  • dalekiego zasięgu (kaliber: ponad 85 mm).

Stanowiska obrony przeciwlotniczej zadają pewną stałą ilość uszkodzeń w czasie, jednemu wybranemu samolotowi w znajdującej w zasięgu eskadrze. Ponadto działa średniego i dalekiego zasięgu wystrzeliwują pociski, które eksplodują na drodze eskadry i zadają uszkodzenia wszystkim samolotom, które znajdą się w obrębie eksplozji.

Każda eskadra wyposażona będzie w szczególne rodzaje sprzętu eksploatacyjnego: „Myśliwce”, „Chłodzenie silnika” i „Naprawa”.

Sprzęt eksploatacyjny „Myśliwce” zastępuje „Myśliwiec katapultowany”, który wcześniej znaleźć można było na pokładach okrętów. Po aktywacji tego sprzętu do bitwy wkroczy eskadra myśliwców. Myśliwce te wzywane są przez inne samoloty i pojawią się po jakimś czasie w miejscu, w którym sprzęt został aktywowany, po czym zaczną patrolować okolicę. Jeśli sprzęt ten zostanie aktywowany przez okręt, myśliwce będą go eskortować. Jeśli w rejonie działania pojawią się wrogie samoloty, myśliwce zaatakują je automatycznie i zniszczą maksymalnie tylu przeciwników, ile samolotów liczy sama eskadra myśliwców.

Więcej informacji na temat nowego sposobu sterowania samolotami, trybów ataku, typów samolotów, mechanice ostrzału przeciwlotniczego oraz sprzętu eksploatacyjnego znaleźć można w osobnym artykule.

Lotniskowce: Odpicuj swój okręt

Wszystkie zmiany w rozgrywce mają również wpływ na takie aspekty gry jak mechanizm losowania drużyn, drzewo technologicznego, ekonomia, ulepszenia, umiejętności dowódców oraz wiele więcej.

  • Lotniskowce znajdować się będą tylko na parzystych poziomach drzewa technologicznego.
  • W jednej drużynie mogą znaleźć się maksymalnie trzy lotniskowce.

Teraz gracze otrzymają więcej opcji wyekwipowania swoich lotniskowców oraz więcej możliwości taktycznych w bitwie, ale dogłębne zrozumienie i opanowanie nowej mechaniki wymagać będzie stoczenia kilkudziesięciu bitew. Sterowanie eskadrami przy nowej mechanice obrony przeciwlotniczej to skomplikowana sprawa: trzeba umiejętnie manewrować, by unikać ostrzału, jednocześnie uważając na lotnictwo przeciwnika i przewidując działania wybranego celu.

Od 30 stycznia do 8 lutego gracze mogą za darmo przeszkalać swoich dowódców oraz resetować ich umiejętności. Wszystkie ulepszenia, które związane są z samolotami lub obroną przeciwlotniczą zostaną zdemontowane z Waszych okrętów, żebyście mogli je „odpicować” odpowiednio do nowej sytuacji.

Wszystkie informacje na ten temat znajdziecie w osobnym artykule.

Lotniskowce: Wybierzcie swój kraj

Lotniskowce japońskie posiadają szybkie samoloty szturmowe i bomby przeciwpancerne. Zmieniliśmy mechanikę bomb PP, żeby uczynić je bardziej interesującymi, choć nieco trudniejszymi w użyciu: trajektoria lotu i kąt, pod jakim spadną na cel, uzależnione będą od momentu spuszczenia ich przez samolot.


IV Hosho


VI Ryujo


VIII Shokaku


X Hakuryu

Lotniskowce amerykańskie posiadać będą wytrzymalsze samoloty, torpedy o krótszym dystansie uzbrajania i dwa rodzaje rakiet dla samolotów szturmowych.


IV Langley


VI Ranger


VIII Lexington


X Midway

Jeśli jednak nie podoba się Wam nowy sposób gry i chcielibyście zupełnie od nowa zbadać gałąź lotniskowców aż to X poziomu, to do 21 lutego możecie wymieniać wszystkie swoje możliwe do zbadania lotniskowce na kredyty i wolne PD oraz odsprzedać swoje lotniskowce premium za ich pełną równowartość w dublonach. Reguły wymiany ustalono w taki sposób, żeby gracze odnieśli maksymalne korzyści, a główna zasada, jaka nam przyświecała, była następująca: nie tracicie niczego, a nawet zyskujecie.

Więcej informacji na temat unikalnych właściwości różnych lotniskowców oraz reguł ich wymiany opisaliśmy w specjalnym artykule.


Bitwy rankingowe: sezon jedenasty

Jedenasty sezon bitew rankingowych będzie wyjątkowy: bitwy toczone będą okrętami IX poziomu w odmienionym trybie gry Wyścig zbrojeń. Dodaliśmy nowe premie i ulepszyliśmy logikę umieszczania doładowań, żeby zwiększyć realizm bitew morskich w tym trybie gry.

  • Format: 6 na 6;
  • krótszy czas trwania sezonu: jedynie 27 dni;
  • mniej stopni: w nowym sezonie dostępnych będzie jedynie 18 stopni;
  • mniej lig: liga 2, liga 1 oraz Ekstraklasa. Liga wilków morskich nie będzie już dostępna;
  • pomimo mniejszej liczby stopni ogólna wartość nagród nie zmieni się w stosunku do poprzednich sezonów;
  • nie zmieni się również ilość stali do zdobycia (5500).

Bitwa morska: starcie pomiędzy klanami

Wasze klany potrzebują ropy, żeby rozwijać swoje bazy morskie, prawda? Nie przegapcie zatem nowych, cotygodniowych zawodów o kryptonimie „Bitwa morska“!

Zawody podzielone będą na dwa etapy:

  • „Przygotowanie”: od poniedziałku do czwartku. Na tym etapie klan musi potwierdzić swoje uczestnictwo w wydarzeniu i wspólnym wysiłkiem wszystkich członków zdobyć taką ilość bazowych PD, która pozwoli zakwalifikować się do następnego etapu.
  • „Starcie”: od piątku do niedzieli. Na tym etapie klanu konkurują ze sobą, a głównym ich celem będzie przewyższenie adwersarzy pod względem liczby zdobytych gwiazdek. Gwiazdki przyznawane będą za zdobywanie bazowych PD okrętami różnych typów i krajów.

Zmiany w równowadze gry

Zmieniliśmy umiejętność Ekspert w kamuflażu: okręty wszystkich typów otrzymywać teraz będą 10% premię. Poprzednio wynosiła ona 16% dla lotniskowców, 14% dla pancerników, 12% dla krążowników i 10% dla niszczycieli.

Skutek zmian dla okrętów różnych typów:

  • Niszczyciele będą miały więcej czasu na przygotowanie manewru w sytuacji, gdy nieoczekiwanie znajdą się w pobliżu krążownika;
  • krążowniki nie będą się musiały aż tak bardzo obawiać pancerników ulepszonych pod względem kamuflażu;
  • dla pancerników umiejętność ta nie będzie już kluczowa, co pozwoli na większą elastyczność w doborze konfiguracji.

Dzięki tej zmianie nie będzie już dziwnych sytuacji, gdy okręty o dużych rozmiarach otrzymywały większą premię do kamuflażu niż małe jednostki.

Będziemy na bieżąco monitorować statystyki i podejmować działania, jeśli jakieś okręty okażą się zbyt potężne w wyniku zmian.

W aktualizacji 0.8.0 czas trwania pożarów na ciężkich krążownikach wzrośnie z 45 do 60 sekund. Zmiana ta obejmie wszystkie podobne do siebie okręty takie jak Kronshtadt, Stalingrad, Azuma i Alaska.

Doskonałe opancerzenie ciężkich krążowników dawało im nieadekwatnie dużą przeżywalność w długich bitwach. Gdy kapitanowie takich okrętów mądrze zajmowali pozycje, jedynym sposobem na ich uszkodzenie było wzniecenie pożaru. Wydłużając czas gaszenia pożarów wprowadzamy zatem większą równowagę pomiędzy nimi, a „standardowymi” krążownikami, ale zachowując przy tym ich wyróżniające cechy: duże uszkodzenia od pojedynczej salwy, dobre opancerzenie cytadeli i dużą pulę PW.


Wymienione poniżej okręty odstają pod względem statystyk od okrętów swojego poziomu i typu. Biorąc pod uwagę ich indywidualną charakterystykę, wprowadziliśmy kilka zmian w balansie, które zwiększają ich skuteczność.

Japoński pancernik Izumo, poziom IX:

  • Zwiększono parametr sigma z 1,8 do 2,0, aby zmniejszyć rozrzut pocisków wewnątrz elipsy rozrzutu.

Pancernik będzie skuteczniejszy w bitwie dzięki poprawie celności dział, co będzie rekompensować specyficzny układ baterii głównej.

Japoński pancernik Kii, poziom VIII:

  • Skrócono czas przeładowania dział baterii głównej z 31 do 30 sekund.
  • Zmieniliśmy następujące parametry uzbrojenia torpedowego:
    • Zwiększono jego zasięg z 6 do 10 km;
    • Zmniejszono prędkość torped z 63 do 62 węzłów;
    • Zwiększono uszkodzenia maksymalne z 14 600 do 17 233.

Dzięki tym zmianom Kii jako pancernik będzie mieć więcej okazji na wykorzystanie swoich wyrzutni torped, które przestaną być ostatnią deska ratunku. Dotychczas wykorzystanie wyrzutni torpedowych zmuszało graczy do odsłaniania burty okrętu w celu wystrzelenia torpedy, ze względu na ograniczenia kątów wyrzutni.

Japoński pancernik Nagato, poziom VII:

  • Skrócono czas przeładowania dział baterii głównej z 32 do 30 sekund.

Poprzez zredukowanie czasu przeładowania dział okrętu, pragniemy podkreślić rolę Nagato jako pancernika o dobrej manewrowości i solidnym pancerzu, lecz o niewielkiej liczbie celnych dział.

Amerykański pancernik Colorado, poziom VII:

  • Zwiększono parametr sigma z 1,9 do 2,0.

Nowa wartość parametru sigma podkreśli rolę pancernika jako wolnego okrętu o przyzwoitej manewrowości, dobrym opancerzeniu, lecz małej liczbie celnych dział.

Francuski pancernik Dunkerque, poziom VI:

  • Skrócono czas przeładowania dział baterii głównej z 28 do 26 sekund.

Skrócony czas przeładowania zrekompensuje mały kaliber dział baterii głównej Dunkerque, co wyrówna szanse okrętu w starciach z innymi pancernikami VI poziomu.

Brytyjski pancernik Hood, poziom VII:

  • Zwiększono parametr sigma z 1,8 do 1,9, aby poprawić skuteczność okrętu poprzez zmniejszenie rozrzutu pocisków wewnątrz elipsy rozrzutu.
  • Wydłużono opóźnienie aktywacji zapalnika pocisków PP z 0,015 do 0,033 sekundy.

Dzięki nowemu ustawieniu zapłonu, pociski przeciwpancerne częściej będą detonowane w cytadeli opancerzonego okrętu, lecz wzrośnie też szansa na przebicie na wylot słabiej opancerzonych celów.

Francuski niszczyciel Aigle, poziom VI:

  • Wydłużono zasięg torped z 7 do 8 km.

Zwiększenie zasięgu torped wydłuży okno czasowe, podczas którego ten francuski niszczyciel będzie mógł wystrzelić torpedy pozostając niewykrytym przez wroga. To rozwiązanie zapewni okrętowi więcej okazji na zaatakowanie pancerników.

Amerykański niszczyciel Mahan, poziom VII:

  • Skrócono czas przeładowania dział baterii głównej z 4 do 3,3 sekundy.

Mimo iż ten niszczyciel posiada jeden z najlepszych parametrów uszkodzeń na minutę na swoim poziomie, specyficzna balistyka dział często nie pozwala na rozwinięcie skrzydeł podczas starcia z innymi niszczycielami. Nowy parametr nie wpłynie na charakterystykę balistyki dział baterii głównej, lecz znacznie zwiększy jej skuteczność w bliskim starciu z wrogimi niszczycielami.

Amerykański niszczyciel Sims, poziom VII:

  • Zmieniono parametry standardowych torped:
    • Wydłużono zasięg z 5,5 do 7 km.
  • Zmieniono parametry alternatywnych torped:
    • Wydłużono zasięg z 9,2 do 10,5 km.
    • Zwiększono uszkodzenia maksymalne z 8500 do 9667.
    • Wydłużono czas przeładowania z 72 do 76 sekund.

Zmiany w charakterystyce standardowych i alternatywnych torped mają na celu podkreślenie różnicy pomiędzy dwoma stylami gry niszczycielem Sims:

  • „Ryzyko popłaca” – gra torpedami o krótkim zasięgu i dobrej prędkości, które zadają mnóstwo uszkodzeń.
  • Stosunkowo bezpieczna opcja z większą odległością od przeciwnika, lecz z mniej szkodliwymi i wolniejszymi torpedami.

Radzieckie niszczyciele Ogniewoj, poziom VIII i Udałoj, IX poziomu:

  • W dodatkowym miejscu zamontowano sprzęt eksploatacyjny „Grupa naprawcza”:
    • Liczba ładunków: 1 (Grupa naprawcza I) i 2 (Grupa naprawcza II).
    • Czas przeładowania: 120 (Grupa naprawcza I) i 80 (Grupa naprawcza II) sekund.
    • Czas trwania: 28 sekund.
    • Szybkość regeneracji PW: 0,5% PW na sekundę.

Radziecki niszczyciel Kijów, VIII poziomu:

  • Do miejsca z „Wytwornicą dymu” dodano sprzęt eksploatacyjny „Grupa naprawcza”:
    • Liczba ładunków: 2 (Grupa naprawcza I) i 3 (Grupa naprawcza II).
    • Czas przeładowania: 120 (Grupa naprawcza I) i 80 (Grupa naprawcza II) sekund.
    • Czas trwania: 28 sekund.
    • Szybkość regeneracji PW: 0,5% PW na sekundę.

Dodanie sprzętu eksploatacyjnego „Grupa naprawcza” pozwoli na skuteczniejsze pojedynki z wrogimi niszczycielami i w większym stopniu zracjonalizuje postęp do X poziomu.


Nowa i zmieniona zawartość

Brytyjski krążownik V poziomu Exeter będzie teraz testowany przez deweloperów, supertesterów i współtwórców społeczności.

Chiński Nowy Rok

W ramach obchodów Chińskiego Nowego Roku dodaliśmy nowe kontenery, kamuflaże i unikalnych dowódców.

Kontener Chiński Nowy Rok 2019 oraz kontener premium Chiński Nowy Rok 2019.


Kamuflaż Chiński Nowy Rok oraz specjalne stałe kamuflaże dla okrętów Anshan, Loyang, Huanghe i Irian.


Port Smok został zmieniony. Będzie teraz portem nocnym. Dodaliśmy też nowe efekty dźwiękowe.

Dowódcy

Dodaliśmy dwóch nowych unikalnych dowódców – Dà Róng oraz Quán Róng – każdy z ulepszonymi umiejętnościami.

Ekspert w wyburzaniu

  • +3% (standardowo: +2%) szansy na podpalenie celu przy trafieniu pociskami OB;
  • +2% szansy na podpalenie celu przy trafieniu rakietami;
  • +6% szansy na podpalenie celu przy trafieniu bombami OB.

Ekspert przeżywalności

  • +400 PW dla Twojego okrętu oraz +20 PW dla samolotów na każdy poziom okrętu (domyślnie: +350 i +15).

Dowódca Dà Róng będzie dostępny w charakterze nagrody za wypełnienie łańcucha misji bojowych, natomiast dowódcę Quán Róng można będzie kupić w Arsenale.

Musashi i Kronshtadt

Począwszy od aktualizacji 0.8.0 okręty IX poziomu Musashi i Kronshtadt nie będą możliwe do kupienia za wolne PD i nie będzie ich można kupić za węgiel w kliencie gry.

Okręty te stały się bardzo popularne na swoim poziomie i ponieważ chcemy uniknąć ich dominacji w bitwach IX poziomu oraz żeby zachować różnorodność drużyn, zdecydowaliśmy się uniemożliwić ich nabycie na bliżej nieokreślony czas.

Okręty te zostały już zastąpione przez francuski pancernik IX poziomu Jean Bart, a wkrótce wprowadzimy również ofertę na krążownik IX poziomu Alaska.


Arsenał

W Arsenale pojawiły się nowe zestawy z kontenerami Chiński Nowy Rok 2019 oraz innymi przedmiotami w grze. Aby otrzymać gwarantowane nagrody w postaci unikatowego dowódcy Quán Róng oraz okrętu premium VIII Irian, upewnijcie się, że kupiliście zestawy po kolei, jeden po drugim. Kto wie, być może ten krążownik premium wpadnie w Wasze ręce, zaraz po otwarciu jednego z kontenerów Chiński Nowy Rok, które znajdują się w tych zestawach.

Zestawy zawierają:

  • 15 kontenerów Chiński Nowy Rok 2019 – za 8888 dublonów
  • 9 kontenerów Chiński Nowy Rok 2019 i specjalny, trwały kamuflaż do okrętu premium Irian – za 8888 dublonów
  • 3 kontenery Chiński Nowy Rok 2019, unikatowy dowódca Quán Róng, okręt premium Irian i flaga pamiątkowa Irian – za 8888 dublonów

Aktualizacja operacji

W związku ze zmianami w rozgrywce lotniskowcami, następujące operacje zostały usunięte z rotacji:

  • Kwiat wiśni
  • Operacja Dynamo
  • Ostatnia granica
  • Ocalenie lotniskowca Raptor
  • Hermes

Część rozgrywki w tych operacjach była związana z lotniskowcami. Niestety na obecnym etapie boty nie zostały wystarczająco „wyszkolone”, aby sprostać nowemu procesowi rozgrywki. Trwają prace nad ich „ulepszeniem” i dołożymy wszelkich starań, aby te operacje wróciły do gry.


Inne zmiany i poprawki

  • Na ogólne życzenie ustawienia grafiki będą teraz zawierać opcję konfiguracji przeźroczystości mgły w bitwach. Domyślnie jest ona ustawiona na wartość minimalną. Tak więc gracze, którym odpowiada mgła w bitwach, nie będą musieli nic zmieniać. Jeśli jednak chcielibyście nieco bardziej przejrzystą mgłę w grze, przełączcie jej przeźroczystość na maksymalną. Mgła nie może jednak zostać całkowicie usunięta, ponieważ ten parametr istotnie wpływa na rozgrywki z graficznego punktu widzenia.
  • Naprawiono błąd, który natychmiastowo usuwał karę do wykrywalności nałożoną na okręt po wystrzeleniu z dział baterii głównej, jeśli cel nie znajdował się w polu widzenia. W aktualizacji 0.8.0 kara potrwa przez 20 sekund, bez względu na to, czy przeciwnik widział strzelający okręt, czy też nie.
  • Poprawiono interakcje cieni z efektami pożaru, zalań i dymu.
  • Opis cech okrętów elitarnych zostanie dodany do okna wskazówek w zakładce modułów.
  • Przeprojektowaliśmy geometrię pancerza krążownika Michaił Kutuzow. Dodano więcej szczegółów. Zmiana nie wpłynie na zachowanie okrętu w bitwie.
  • Wprowadzono małe poprawki w geometrii i teksturach następujących okrętów: Akizuki, Mahan, Asashio B, Atago B, Dreadnought, Bourgogne, Hood, Perth, West Virginia 41 oraz Vanguard.
  • Przeprojektowano model niszczyciela Kagero. Zbliżono go do rzeczywistego modelu okrętu licznymi zmianami w geometrii kadłuba i wież baterii głównej, a także gęstości dymu, formy nadbudówki oraz lokalizacji obrony przeciwlotniczej i nie tylko. Ta zmiana nie wpłynie na zachowanie okrętu w bitwie.
  • Kamuflaż „Urashima” został dopracowany na potrzeby nowego modelu niszczyciela Kagero w grze.
  • Naprawiono błąd, który powodował złe wyświetlanie okna używanego do zakupu konta premium w kliencie gry.
  • Osiągnięcia „Król przestworzy” i „Ekspert obrony przeciwlotniczej” nie będą dłużej wyświetlane w sekcji osiągnięć na profilach graczy, którzy nigdy ich nie zdobyli.
  • Naprawiono błąd, który czasem uniemożliwiał maksymalizację czatu klanu lub dywizjonu.
  • Naprawiono błąd, który powodował nakładanie się karuzeli okrętów na misje z kampanii „Waleczny Książę” na ekranach o rozdzielczości 1366 х 768 lub mniejszej.
  • Poprawiono wyświetlanie pancernika Hood w karuzeli.
  • Dokonano drobnych zmian w naszywce Legiony Czechosłowackie.
  • Lista nagród w Dostawach codziennych jest teraz automatycznie ustawiana na obecny dzień.
  • Poprawiono wyświetlanie tekstu serwisowego w opisie powodu braku możliwości wybrania bitew klanowych w oknie kampanii.
  • Naprawiono błędne wyświetlanie baneru misji bojowych podczas tworzenia dywizjonu.
  • Naprawiono problem z ekranem wyboru misji, który powodował rozciągnięcie nazwy operacji ponad limit zajmowanego obszaru.
  • Naprawiono błędną pracę kamery w porcie podczas przelotu nad modułami okrętu w Porcie Londyn.
  • Poprawiono wyświetlanie efektów graficznych. Nie będą dłużej ulegać zmianie, gdy gracz poruszy kamerę. Pomaga to na przykład uniknąć przerw w kilwaterze torpedy.
  • Dodano opcję ponownej konfiguracji parametrów zapisu powtórek. Możecie to zrobić poprzez edycję sekcji scriptsPreferences w pliku preferences.xml. Przyszłe aktualizacje nie wpłyną na Wasze nowe ustawienia. Aby zmienić ustawienia, zmieńcie następujące linijki:
    • maxReplaysToSave — liczba powtórek do zapisania: 0 – zapisuj wszystkie powtórki, N – zapisuj powtórki z ostatnich N bitew.
  • Naprawiono błąd, który powodował pomniejsze braki pamięci podczas bitwy.
0 0 votes
Oceń wpis:
1 komentarz
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
altair1970

Cytat: „Aby otrzymać gwarantowane nagrody w postaci unikatowego dowódcy Quán Róng oraz okrętu premium VIII Irian, upewnijcie się, że kupiliście zestawy po kolei, jeden po drugim. Kto wie, być może ten krążownik premium wpadnie w Wasze ręce, zaraz po otwarciu jednego z kontenerów Chiński Nowy Rok, które znajdują się w tych zestawach.”
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ?. Aby wygrać okręt oraz dowódcę (kapitana) trzeba zakupić wszystkie 3 zestawy jeden po drugim ?!. Przecież razem to wyniesie ponad 26k dublonów ?!. Byłby to najdroższy okręt w grze !!!. Oczywiście raczej to jest błąd w interpretacji.