Lepiej późno, niż wcale…
W końcu jedna z najbardziej popularnych i dochodowych gier MMO doczekała się po kilku latach (sic!) polityki przeciwdziałającej nielegalnym modom. Oppa WG style!
Pytanie tylko, czy nie za późno.


Dowódcy!

W tym roku ciężko pracowaliśmy, by uwzględnić Wasze opinie i ulepszyć najważniejsze aspekty gry. Jednym z największych problemów, o których mówiliście, była uczciwa gra i to, jak jest ona utrudniana przez różne mody i oprogramowanie z zewnętrznych źródeł, które dają niesprawiedliwą przewagę ich użytkownikom. Te modyfikacje niszczą zabawę tych wielu z Was, którzy gracie uczciwie.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy podjęliśmy skryte działania mające na celu przeciwdziałanie niektórym modyfikacjom umożliwiającym oszukiwanie. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że lista modów, których stosowanie uważamy za oszustwo, nigdy nie została jasno określona, ani nie podaliśmy uzasadnienia do takiej ich klasyfikacji. Nie byliśmy też wystarczająco konsekwentni, jeśli chodzi o wyciąganie konsekwencji w przypadku oszustw.

Dziś postanowiliśmy uporządkować te sprawy.
• Będziemy kontynuować prace nad technicznymi rozwiązaniami przeciwdziałającymi oszustwom. Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie możemy obiecać Wam gry w 100% wolnej od oszustw. Oszuści są sprytni i przeciwstawianie się im to niekończący się proces. Możemy Wam jednak obiecać, że nie przestaniemy walczyć o czystość współzawodnictwa i zmniejszenie liczby przypadków oszukiwania oraz że będziemy wyciągać konsekwencje względem tych, którzy nie grają fair.
• Określiliśmy jasno listę nielegalnych modów, którą Wam przedstawimy. Będziemy kontrolować nowe mody i aktualizować tę listę.
• Ustanowiliśmy również jednoznaczny system kar. Jest on taki sam dla wszystkich regionów i dotyczy każdego, kto zostanie przyłapany na korzystaniu z zabronionego oprogramowania.

Gracze, którzy zostaną złapani na używaniu zabronionych modów, za pierwszym razem otrzymają ostrzeżenie i zostaną zawieszeni na 7 dni. W przypadku ponownego przyłapania zostaną zablokowani na stałe. Przed ukaraniem gracza nasz zespół przyjrzy się sprawie, by sprawdzić, czy kara jest zasłużona. Prosimy Was, byście ufali ich osądowi. Nie są zobligowani do przedstawienia graczowi dowodów bądź wyjaśnienia, którego typu zabronionych modów używał, i nie zrobią tego, nawet gdy zostaną poproszeni.

Fairplay

Które modyfikacje podlegają karze?

Zdajemy sobie sprawę, że istnieje wiele modów, a niektóre z nich, stworzone przez społeczność, sami do niej dołączyliśmy. Mimo to niektóre mody i oprogramowanie działają niezgodnie z dobrze rozumianym interesem społeczności gry. Aby określić cechy kwalifikujące oprogramowanie innych twórców do naszej listy dobrych lub złych modów, podzieliliśmy je na różne kategorie:

1. Mody, które nie dają przewagi w grze, lecz pozwalają dostosować informacje wyświetlane graczowi. Są to mody w tradycyjnym znaczeniu i je lubimy.
2. Mody dające przewagę w grze, lecz taką, która w pozytywny sposób uzupełnia grę. Przez krótki czas będziemy je traktować jako dobre mody, a w przyszłości postaramy się umieścić je w kolejnych wersjach czystego klienta gry.
3. Mody dające w grze taką przewagę, która w naszej opinii ma zły wpływ na grę. Uważamy je za oszustwa i określamy od tej chwili jako nielegalne.

Poniżej podajemy modyfikacje, które należą do tej trzeciej kategorii. Gracze, którzy zostaną przyłapani na używaniu takich modyfikacji, zostaną ukarani.

• Mody ujawniające pozycję przeciwnika w sposób nieprzewidziany w czystym kliencie gry, przez oznaczanie w czasie rzeczywistym zniszczonych obiektów na mapie i minimapie, przez zmienianie sposobu wyświetlania torów pocisków smugowych lub wyliczanie i oznaczanie pozycji dział samobieżnych na podstawie smugaczy, jak również te, które utrzymują wyświetlanie dostrzeżonych pojazdów, nawet gdy się do nich nie celuje.
• Oprogramowanie ułatwiające blokowanie strzałów przeciwnika przez wskazywanie (np. laserem) dokładnego punktu celowania.
• Modyfikacje ostrzegające, gdy dostrzeżone pojazdy przeładowują, lub odliczające czas przeładowania w pojazdach przeciwnika.
• Automatyczne celowniki (tzw. „aimboty”) dające więcej możliwości niż „blokada celu” w czystym kliencie, w szczególności te, które celują w czułe punkty przeciwnika i/lub automatycznie wprowadzają poprawkę, umożliwiając oszukującemu skoncentrowanie uwagi na prowadzeniu czołgu.
• Oprogramowanie umożliwiające automatyczne użycie standardowych materiałów eksploatacyjnych.
• Mody pomagające wyszukiwać przeciwnika przez zmianę przezroczystości obiektów na mapie.
• Oprogramowanie umieszczające „duchy” pojazdów przeciwnika na polu walki w miejscu, gdzie były ostatnio dostrzeżone.
• Mody faktycznie zmieniające fizyczne właściwości, charakterystykę lub działanie dowolnego pojazdu bądź obiektu w grze, lub zmieniające zasady gry.

Ostatnia kategoria: podgląd opancerzenia w trakcie rozgrywki.

Uważamy, że ta funkcjonalność daje znaczącą przewagę. Ponieważ dotychczas nie traktowaliśmy tego jak oszustwa, chwilowo nie dodajemy jej do listy zabronionych modów. Zamiast tego opracowujemy własną wersję podglądu dostępnego w trakcie rozgrywki, który będzie posiadać funkcjonalność użyteczną w grze. Po jego wprowadzeniu wszelkie inne mody dające możliwość podglądu stref krytycznych w trakcie rozgrywki będą dodane do listy zabronionych modów.

Ta uwaga dotyczy wyłącznie podglądów w trakcie rozgrywki. Mody, które wielu z Was posiada, działające w garażu (a nie w trakcie samej rozgrywki), są świetne. Nie uważamy ich za oszustwo. Wręcz przeciwnie, naszym zdaniem podglądy dostępne w garażu to użyteczne narzędzie, umożliwiające nowym graczom rozwijanie wiedzy i uczące skuteczniejszej walki zarówno danym czołgiem, jak i przeciwko różnym innym pojazdom. Jedynie mody, które dostarczają dodatkowej informacji w trakcie rozgrywki, uważamy za niesprawiedliwe i obejmujemy naszą polityką fair play.

Rozpoczęliśmy tworzenie zdrowszego środowiska; będziemy kontrolować grę i rozwijać ten system, aby zapewnić w przyszłości wszystkim korzystanie z gry na równych zasadach. Liczymy na Wasze wsparcie tego przedsięwzięcia i czekamy na komentarze.

Potraktujmy grę serio i grajmy fair!

72 Responses to World of Tanks – polityka Fair Play

  1. Kurg79 Kurg79 napisał(a):

    „…Nie są zobligowani do przedstawienia graczowi dowodów bądź wyjaśnienia…”
    pr0 podejście
    zero „kwestii spornych”

  2. xdx xdx napisał(a):

    Już się rozpędziłem i wszystko odinstalowałem 😀

  3. feefw qwwerr napisał(a):

    Panie Prezesie!!! i jak tu teraz żyć! bez Tundry, przeładowania , i krzaczków…. buuuuuu

    ps.Rzartowałem, teraz przynajmniej wszyscy z modów będą mieli gówno ale za to po równo !!! 😀

  4. RizRox napisał(a):

    Kurg79 jak masz poinstalowane aimboty i inne g to tacy jak ty już szykujcie się na 7 dni urlopu. Po takim pięknym wpisie jutro powinien pojawić się kolejny z ilością zablokowanych kont za nielegalne modyfikacje.

  5. iwan napisał(a):

    o i zaczną statystyki spadać i kampienie się zacznie niby PRO graczy, zacznijcie to obserwować w klanach i mówię tu o pierwszej 100-tce. Już nie będą grać na pierwszej linii, tylko kampa przy artach.

  6. xdx xdx napisał(a):

    Uwiężę dopiero gdy dostane bana na tydzień 😀 a tak mogą mnie cmoknąć w zadek.

  7. mimayakashi mimayakashi napisał(a):

    Mam nadzieję że ten mod od wg do eventu najlepsi czołgiści był tak naprawdę programem sprawdzającym legalność zainstalowanych modów. To by było coś pięknego

    • radowy napisał(a):

      Nie potrzeba dodatkowego modu, który miałby sprawdzać legalność zainstalowanych innych modów. WG już to może – sam zainstalowałeś jeden wielki mod, który może praktycznie wszystko o twoim komputerze wysłać do WG – nazywa się World of Tanks.

    • Unterwalder napisał(a):

      Dzień po instalacji tego moda ktoś zmienił maila i hasło mojego konta w EA (chyba miałem tam jakiegoś starego Battlefielda) a z google gdzie było to samo głupie hasło dostałem informację o zablokowaniu próby logowania z Mińska. Pszypadek? czy za dużo XXX?

  8. Tommy_Gun napisał(a):

    Okej… lepiej późno niż wcale.
    http://worldoftanks.eu/pl/news/pc-browser/46/fair_play_policy/

    Jest oficjalne info także pojawia się kilka pytań:
    1. Mody nie dające przewagi – okej rozumiem iż chodzi tu o Skórki HD, czy też zmianę ikonek na HUD-dzie itd.
    2. Mody dające przewagę w grze, lecz taką, która w pozytywny sposób uzupełnia grę.
    Jak to rozumieć ? W jaki sposób ktoś posiadający przewagę nad innym wpływa pozytywnie na grę ? Jak się w moim teamie wylosuje to dzięki niemy wygram ? WTF. (Niewielką przewagę – ale na ESL były nawet za XVM bany).
    http://ritastatusreport.blogspot.com/2015/05/esl-bans-players-for-random-legal-mods.html
    3. Mody dające znaczną przewagę – Tundry aimboty itd.

    Zastanawia mnie tylko… czy WG nie rozumie iż 10 modów (z czego każdy dający „niewielką” przewagę) to już jednak daję dość SPORĄ przewagę ? ( w sumie).

    No i jeszcze to:
    „Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie możemy obiecać Wam gry w 100% wolnej od oszustw.”
    A w ilu % WG może obiecać grę wolną od oszustów ?

    Skoro 99% modów to cheaty to zamiast robić listy i zasady powinni wywalić możliwość modowania gry i wprowadzić sprawdzanie sum kontrolnych plików (anti-cheat). Wtedy włączenie gry z podmienionymi plikami było by prawie niemożliwe.

    WG samo sobie naważyło tego piwa. Teraz musi je wypić. A wystarczyło wcześniej pomyśleć i problemy by nie było (lub był by marginalny).

    btw. lepiej jak by WG zrobiło listę modów z podpunktu 2 – te które kiedyś tam dodadzą do gry.

  9. sgtSHAYMON napisał(a):

    Najbardziej będą mnie śmieszyć ci, którzy teraz zaczna tu wylewać swoje żale ..” Ale jak to? Ale czy ten i tamten mode jest fuuu, Mam w d…e Wg, WG to durnie” Coś jest na rzeczy :). Bedzie generalnie śmiesznie . Ci z czystym sumieniem mogą juz sobie szykowac popcorn 🙂 Czy to wyjdzie na dobre czy na złe będzie to i tak efekt potrząśnięcia szklaną kulą ze śniegiem 🙂 Aż nie mogę sie doczekać. No i żal mi kulegóf z CZ i SK bodaj najbardziej miłujących „ułatwienia” 🙂

  10. Paweł Pilski napisał(a):

    Za późno o 2-3 lata. Zbyt wielu ludzi odeszło i to takich potencjalnie najcenniejszych dla Wargaming. Wprowadzanie w ich miejsce botów jeszcze bardziej pogorszyło grywalność. Zresztą widać, że nawet Wargaming inaczej już do tego tytułu podchodzi. Patch raz na kilka miesięcy, a nie co miesiąc, jak w najlepszym okresie. Dla polskich graczy, najliczniejszej narodowości na EU, dodatkowym aspektem jest sposób podejścia do tematu polskiego drzewka, szczególnie w kontekście zapowiedzi ze stycznia.

  11. Kierowca_Bombowca Kierowca_Bombowca napisał(a):

    Nie uwierzę jak nie zobaczę 😛
    A na razie Brummbar na randomach WT robi robotę 😛
    Był event, były promocje 50% na wszystkie czołgi , to się kupiło i się odstresowywuje.
    Jak na razie WoT odszedł do lamusa na rzecz AW i WT 😛
    Dajcie info jak zaczną się bany w WoT, wtedy chętnie wrócę do tej zczitowanej gry, żeby ponapie……lać PRO Playerów, 7 dni po odbanowaniu. Ciekawe czy dalej będą tacy PRO !

    • Barkeeper Barkeeper napisał(a):

      Następny który dostawa wpiernicz na randomie i winę za swoje niepowodzenia zrzucał na ”czitujących pro playerów”? A wystarczyło się nauczyć grać…
      Poza tym najwięcej filmików na YT z czitami jakie mi ostatnio wpadły w oko pokazuje graczy słabych, zwykle żółtych. Tak czitują a jakoś ”pro” nie są.
      A jakbyś nie był tego świadomy to muszę cię uświadomić że tak WT jak i AW też zostały zalane czitami.
      Miłego odstresowywania się. 😛

      • Kierowca_Bombowca Kierowca_Bombowca napisał(a):

        26.000 bitew na swoim koncie i 7.000 na koncie córki czegoś tam mnie na uczyły 😉
        Nie mówię , że jestem PRO skilzorem, a wręcz przeciwnie – jestem bardzo przeciętnym graczem, tylko że nigdy nie miałem w WoT zainstalowanego żadnego moda 😛
        Więc podejrzewam, że gdyby przyszło mi grać przeciwko ludziom , którzy nie potrafią się bez modów obejść (no bo jak Panie Premierze grać bez „drzewek” i XVM-ów 😛 ), to pewnie by się okazało że są podobnymi przeciętniakami jak ja i może wcale bym nie odbiegał od nich poziomem 😛
        Pewnie masz rację – w WT na pewno, w AW pewnie też są czity, ale jak pięknie jest wyjechać Brumbarem na Tygrysa i rozwalić go jednym strzałem 😀
        I nic oprócz WT mi tego nie da 😛

        • Barkeeper Barkeeper napisał(a):

          Ammoracki wcale takie rzadkie nie są w Wocie. A poza tym jest JpzE100 i Godzilla. 😛
          I myślenie że ”jakby oni nie grali na modach to by nie mieli fioletowych statów lecz ledwo żółte tak jak ja” jest naprawdę głupie. Chcesz to pooglądaj streamy różnych dobrych graczy, wielu z nich gra bez żadnych modów a jednak trzymają wysoki poziom.
          Są czity które mogą podnieść odrobinę statystyki ale nie zrobią z pomarańczki gracza zielonego lub też z żółtego niebieskiego. Poza tym graczy naprawdę dobrych jest w Wocie zaledwie kilka- kilkanaście procent a strony z cziterskimi modami mają ogromną popularność. Wniosek z tego taki że czity są stosowane przez ogromną część społeczności Wota w tym przez graczy słabych. A jednak wcale poziom randoma nie rośnie. Kto ma skilla ten będzie grał dobrze czy to z modami czy też bez nich.
          Zresztą gdyby wyeliminować mody to wtedy najprawdopodobniej dobrzy gracze dopiero by mogli rozwinąć skrzydła nie przejmując się że jakiś noobek widząc na mapie złamany krzak będzie potrafił ocenić jak taki gracz chce zagrać.
          Zresztą tak było kiedyś kiedy to było na mapach sporo krzaków i nie było jeszcze takich czitów jak obecnie. Noobki były masowo rozstrzeliwane przez dobrych graczy którzy umieli wykorzystać system kamo dawany przez krzaki. I taki był płacz na randomie że WG zdecydowało się usunąć większość dobrych kamperskich miejscówek wycinając krzaki na większości map.

      • HountedDog HountedDog napisał(a):

        „Zalane czitami” ? Serio? To jest argument? Moze jeszcze ” możesz sobie zgooglować” , jak by wszystko co jest w sieci było prawdą. WOT ma potwierdzone mody przez tysiące graczy, bogatą historię banów za hacki na turniejach aż w końcu potwierdzenie od producenta gry. Do AW czy WOT nie dasz rady nic znaleźć i potwierdzić że działa, bo sama stronka zapłać 30 dolców a dostaniesz czita, nie dowodzi nic poza tym że wielu by chciało i są tacy co na tym robia kasę. To co chcę powiedzieć. Dodaj że to tylko twoja opinia, albo przestań siać pomówienia, gdy nie masz dowodów i służy jedynie kompensacji poczucia straty, że nadal inwestuje się w grę która chyli się ku upadkowi. Uświadomię Cię, że nie musisz grać w wot, jest to twoj wybór, kiedyś mogłeś go nie mieć, teraz są lepsze alternatywy. WG obudzi się dopiero jak ludzie zaczną odchodzić lawinowo. Sam odszedłem po 27 tysiącach bitew, nie wykluczam że wrócę, ale musieliby wiele zmienić. Ubolewam, iż Ci którzy zostali, sądzą, ze nie ma lepszej alternatywy. Tu pojawia sie często argument, ale grind od zera… a grasz dla przyjemności, czy dla posiadania 10 i chwalenia się swoimi nabytkami? Bo dla mnie to tylko smaczek. Moim zdaniem każdy powinien pograć we wszystkie trzy produkcje, nie wyrabiajac sobie opinii przed, ale po, i nie po 100 bitwach, ale 1000. Wtedy oczka się otwierają, że wot to nie jedyny wybór.

  12. Kryroj2 napisał(a):

    Według mnie najwięcej banów ( W co i tak narazie nie chce mi się wierzyć… ) będzie w przedziale czerwień-żółty. Argumentowanie się tym, że fioletowi i niebiescy jadą na warpackach to jest naprawdę, zajebiste wytłumaczenie tego, że ktoś tnie na aimbotach itp. Nie wspomnę o botach, które kompletnie rujnują randomy…

    • burkoslaw_ napisał(a):

      W klanach większość (a przynajmniej rozstawiający i dowódcy) posiadają mody na wyświetlanie zniszczonych elementów więc nie pisz że fiolety nie posiadają nielegalnych modów bo w wielu klanach te mody to obowiązkowa podstawa

    • xXxRollman92xXx napisał(a):

      Klan UNDED albo UND3D czy jakoś tak stosuje mody 6 rozstawiających i całe dowództwo krzaki niszczenie obiektów itp to jest podstawa u nich na rozmowie na TS. Czekam aż takie badziewie wyleci z tej gry bo grac się nie da. Czyli do czasu banów trzeba grać artą może do stycznia zrobię T92 a m12 już z 2ma perkami stoi i czeka 😀

  13. al napisał(a):

    Jak zablokują graczy z modami i boty to zostanie chyba tylko umysłowa kambodża z 50-300wn8 haha

  14. tomaszf1970 napisał(a):

    Jak wpływa na wynik bitwy mod • Oprogramowanie umożliwiające automatyczne użycie standardowych materiałów eksploatacyjnych.Który jest zagrożony ukaraniem

  15. Bochemix Bochemix napisał(a):

    Nareszcie! Czekałem na to 3 lata… :’)

  16. pestek napisał(a):

    juz widze tych prosow jak to wyciagali po 3k wn8 nagle spadaja na 2k albo nizej lol

  17. Tom napisał(a):

    co za bzdety- teraz zamiast do res_mod mody polecą do execa, przyklejając się do procesu gry….

    • burkoslaw_ napisał(a):

      Dalej wierzysz że rozwiążą to usunięciem res_mods? Naprawdę jesteś tak naiwny. WG od dawna wie jakie mody masz zainstalowane

      • Tommy_Gun napisał(a):

        Usunięcie res_mods (wyłączenie przez WG możliwości modowania gry) samo w sobie nie zlikwiduje chetów w 100%. Co najwyżej ograniczy czasowo ich ilość. Oprócz tego musieli by dodać mechanizm sprawdzania sum kontrolnych plików (tak żeby gra z podmienionymi plikami się nie włączyła).
        Wgranie moda było by wtedy dużo bardziej problematyczne bo najpierw musiał byś zhackować zabezpieczenie anti-cheat. A to już ne jest takie proste. Nie miało by to 100% skuteczność, ale nawet jakby miało skuteczność 80% to by było coś 😀

  18. Nauta_ Nauta_ napisał(a):

    WRESZCIE !!!!

    Fioletowe gold fujary będą musiały uczyć się grać na nowo…

    Po ostatniej implementacji modów do klienta gry, brakuje mi tylko jakiegoś info o poziomie przeciwnika – kolorowa gwiazdka przy czołgu, chociaż na podstawie oceny osobistej w grze, dla mnie info o tym przeciw komu gram to kluczowa informacja od której zależy to gdzie pojadę, jak pojadę i z kim pojadę, dziwne jest to że tego jeszcze w kliencie nie ma, cala reszta xvm’ema mi wisi.

    Lepiej późno niż wcale, ale te kilka długich lat oszustw mocno przetrzebiły dobrych graczy – często przecież to widać w samej grze, nie mówiąc już przecież o przypadkach młotów, które publikowały powtórki na pełnych czitach (sławetny WTauf vs e100 opisywany tutaj kilka miesięcy temu)

    Dodatkowym pomysłem powinien być tzw. pręgierz. Pamiętam ja byłem GO w ogame, to pręgierz sprawdzało się jeszcze przed logowaniem do gry 😉 – na pręgierzu oczywiście info o „poziomie” gracza, jego sojuszu i wysokości kary – pośmialibyśmy się głośno z procziterów. W ogame były przypadki banów z top10 – czyli kont budowanych latami, w wocie, topowcy klanowi jadą modami aż miło.
    (pisałem już kiedyś o znajomym z reala z G2G – śmiech na sali jak opowiadał co tam się dzieje apropo cziterskich modów)

    Ostatnia obawa to tzw. ukryty rating gracza, musi być jakiś parametr (wiadomo głównie siano, które gracz już zapłacił)
    którym WG określa/pozycjonuje sobie graczy (moja teoria mówi nawet o owym parametrze stosowanym podczas samej gry – lepsze MM, losowania, RNG itd) – oby tacy z topu nie byli uprzywilejowani, bo to jest działanie na krótką metę.

    Reasumując, tą grę trzeba oczyścić. Cierpliwość graczy płacących sporo za grę (np. ja) jest ograniczona, a jak wiadomo bez takich nie będzie gry.

    Powodzenia życzę – a wiem że community wg wczytuje się na tym blogu w komentarze 😉

    • lukasha11 napisał(a):

      Najgorszą rzeczą w tej grze jest xvm, przez ktorego granie randomów jako fiolet lub niebieski gracz traci sens. Gdy wyrzuci w przeciwnej drużynie artę w 80% wiem w kogo będzie strzelać. Moim zdaniem wraz z zablokowaniem czatu między drużynami powinni usunąć wyświetlanie nicków aby bitwa była przyjemniejsza. Uwieżcie mi, że z fioletowym kolorkiem wiążą sie pewne minusy 😉 Używanie lub nieużywanie modów to kwestia przyzwyczajenia . Używalem modów ale przestałem kiedy WG zapewniło mi to czego w głównej mierze najbardziej brakowało w czystym wocie, czyli większego zoom’u w trybie snajperskim i ostatnia pozycja wroga na minimapie wraz z zasiegiem widzenia i rysowania. Ja osobiście uważam, że xvm powoduje niepotrzebny stres. Wolę nie wiedzieć z kim gram i jakie umiejętności ktoś posiada 😉 Nikogo nie obrażając wyraziłem tylko swoją opinie i mój punkt widzenia jako tzw. unicum.

  19. kusy95 kusy95 napisał(a):

    Może, jak zbanowane osoby będą chciały grac dalej to zaczną kupować konta co oznacza wzrost ich cen.. może w końcu sprzedam swoje konto.

  20. kobrar123 napisał(a):

    Wiadomo jest coś na temat: WoTTweakerPlus lub Black Sky ? Myślicie że za takie coś też będą się czepiać ??

  21. TANK_MONKEY TANK_MONKEY napisał(a):

    Ciekawe jak im to wyjdzie . Pobanuja miernoty które nie maja pojęcia o chetach w tej grze. Juz i tak od dłuższego czasu można spotkać mody .exe . Włączyć można nawet jak jesteś juz w bitwie . Najlepszym przykładem jest to http://goxwot.blogspot.com/2015/09/910-darkteam-tundra-v23.html. Odpalamy w trakcie bitwy i cieszymy sie rosnącym WN
    Jedynie sztucznie wybielony wizerunek WG.Chwyt marketingowy
    No a tak na poważnie
    Co do proPlayer (min35k bitew Wn82800+), sa to ludzie którzy poznali mechanikę tej gry i wiedza jak ja wykorzystać , a co najważniejsze i to jest ich atutem , znają na pamięć wszystkie mapy wraz z miejscami w których mogą wykorzystać w 100% swój czołg .
    Wiec dajmy sobie spokój z tym chetowaniem pro.Wiem ze sa wyjątki ale to jak w każdej regule i znajda sie tacy pro z chetami.

    • Nauta_ Nauta_ napisał(a):

      Kobieca logika.

      Weź pro fioletka i zabierz mu złociszcze, zakład że wn8 spadnie o połowę?
      Odpowiedz mi na proste pytanie:

      Czy pamiętasz kiedy ostatni raz dostałeś strzała od fioleta nie ze złota?
      Bo ja w tym roku dostałem 1 strzał – 13 lutego dokładnie z T30.
      Słownie JEDEN nie złoty pocisk od fioleta.

      Na full goldzie 3k wn8 robie czytając książkę przy okazji.

      To trochę tak, jakbyś objeżdżał Forda Mondeo jadąc BMW M3
      i pitolił, żeś dobry kierowca, poznałeś mechanikę, znasz na pamięć drogę itd.

      Nie znoszę fioletów za full golda i granie zawsze pod siebie nie drużynę,
      wolę paść wcześniej, ale zrobić coś dla reszty – bo na tym polega gra,
      a nie kasować konta dla koloru (niczym pryszczaty gimbus).

      ilość golda na gre powinna być ograniczona – dodało by to smaku i taktyki,
      a i pancerze nabrały by sensu jakiegoś…

      • TANK_MONKEY TANK_MONKEY napisał(a):

        Pro czy jak wolisz fiolet uzywa golda bo
        1. Stac ich na to (twierdza ,CW)
        2 . Ma pewność ze Rng go nie wydyma
        3. Nawet na goldzie RNG cie dyma ale dla pewności użyjeme go
        4. Patrz wyżej

        Ale i tak wszystkie chety , mody i inne dziadostwa nie dorastają do piet jednemu najważniejszemu chetowi który ma we władaniu WG jeb…y RNG
        Mniemam ze jeździłeś jakimś magazynkiem z X
        Wiesz jaka to frajda gdy losuje ci najniższy Dmg a ostatnie pestki leco w kretowisko.
        W pewnym momencie spotykasz gościa w tym samym czołgu który sypie pestki z alfa DMG na poziomie HP twojego czołgu . Wtedy masz lekcje w ktorej sie uczysz wozić gold ma maksa

      • lukasha11 napisał(a):

        Wg mnie nie powinno być gold ammo i wszystko byłoby super. Z mojej perspektywy wygląda to tak, że unicum grając tego randoma spotykając e100 na drodze nie bedzie się pieprzyl i uzyje golda zeby nie tracic czasu a przy okazji wygrac bitwe dla siebie i dla calej drużyny. Bo np. nic nie denerwuje bardziej od widoku 5 graczy walczących z jednym opancerzonym, ktory trzyma flanke i dzięki głupocie tych 5 przegrywa się bitwe. W przypadku walenia w każdy czołg z golda zgodzę sie z tobą, że to nie pokazuje praktycznie nic jeśli chodzi o umiejętności.

      • dr_Klapsik dr_Klapsik napisał(a):

        „Na full goldzie 3k wn8 robie czytając książkę przy okazji.”

        😀 Dobre!

  22. Tommy_Gun napisał(a):

    WG skategoryzowało mody na:
    1 Legalne (nie dające przewagi)
    2 trochę legalne (dające przewagę)
    3 Nielegalne (dające większą przewagę)

    W jaki sposób kategoria 2 (dające przewagę) działa jak to oni napisali „dobrze” dla gamplay’u ? ? ?
    W jaki sposób ktoś kto ma przewagę w postaci moda nad kimś kto gra na domyślnym kliencie, wpływa na COKOLWIEK pozytywnie ?

    Prosta definicja Fair Play ( https://pl.wikipedia.org/wiki/Fair_play ) :
    „Fair play (z ang. czysta gra) – norma wartości w sporcie. Jest wyrazem postawy reprezentowanej na boisku, gdzie zwycięstwo nie jest celem, który należy osiągnąć za wszelką cenę. Postawa ta cechuje się przestrzeganiem przepisów gry i odrzuceniem korzyści wynikających z błędów sędziego oraz różnego rodzaju oszustw sportowych. ”

    Natomiast Fair Play według WG oznacza iż „niektóre” oszustwa są okej. WTF ? ? ?
    Czy oni tam nadal żyją w kołchozie ? Coś tu chyba nie gra… Zasady legalności / nie legalności modów nadal pozostają niejasne.
    Po co w ogóle to było ? Po co zamieścili tego newsa ? Na postrach ? Bo liczą że ci co do tej pory jechali na cheatch nagle przestaną ?

    Jedyny sposób żeby wszyscy grali na tych samych zasadach gry to zabrać ludziom możliwość ich naginania (modowanie gry) i do tego jakiś anti-cheat aby nawet z podmienionymi oryginalnymi plikami gra się nie włączała.

  23. paul123 napisał(a):

    Sranie w banie, nie będzie żadnych banów ( no może parę boot kont lub kont nieaktywnych) ilość graczy = kasa dla WG, która firma dobrowolnie pozbywa się klientów ?
    Po drugie musieli by tą akcje przeprowadzić równocześnie dla wszystkich graczy na serwerze, czyli w pewnym momencie przez 7 dni było by może 4 graczy na serwerze , bo wyobraźcie sobie, że ty po banie siedmiodniowym śmigasz na czystym kliencie ,a inny gracz jest jeszcze przed banem i miesza cię z błotem na aimbocie, tundrze i tych drzewkach na mapie , to będzie dopiero fair play.

    pozdro i się nie obawiajcie banów

    Edit : ta dyskusja jest bez sensu, to info od WG to zwykłe fake ..

  24. amigopn napisał(a):

    Wszyscy wpadają w zachwyt ale czy nie widzicie jednego? Teraz zamiast 3 art będzie 5 art na bitwę i tyle sobie pogramy.

  25. Jacek Stepien napisał(a):

    No i już znalezli obejście
    [ZJ] ANTI BAN SYSTEM 9.16
    – The general stabilization of the assembly.
    – Strengthening the protection of the entire line system antiban mods ZJ.

  26. TigerSmasherPl napisał(a):

    bardzo pozytywne, wreszcie wg coś z tym robi

  27. kyko1916 kyko1916 napisał(a):

    jako dawny fan modów ,raczej legalnych ,bo skórek ,celowników ,xvm itp stwierdzam że mody w znaczym stopniu zniszczyły tę grę ,a WG już dawno powinno totalnie zakazać używania wszelkich modów i ewetualnie wprowadzić niektóre samemu (co właściwie robią ) najlepsze a co najwazniejsze najuczciwsze wyście ,wtedy każdy gra tak jak umie a nie tak jakie ma mody
    xvm jest jednym z gorszych ,zrył nieodwracalnie psychikę graczy
    dlatego ja już od dość dawna wole WT czy nowość w postaci crossout ,pełen luz ,każdy zdaje się być równy ,co prawda czasem mam chwile głupoty i uruchamiam wota by zagrać 1-2 bitwy a potem alt+f4 ale już coraz rzadziej ,nie żałuje odstawienia Wot-a

  28. RadekSwak napisał(a):

    WOT Fair Play Policy

    Co to jest i po co powstało……

    Czy gracz nie stal się ofiarom wojny miedzy WARGAMING a twórcami modów?

    Przyjrzymy się temu bliżej. To moje hipotezy, które są tylko i wyłącznie przemyśleniami.

    Załóżmy, ze firma X sprzedaje miesięcznie 100 tysiącom użytkowników swoje mody za 4 Euro miesięcznie.

    Twórca kasuje bez podatków 400.000 Euro. Pisze bez podatków, gdyż programiści to obywatele byłych republik ZSRR. Ewentualnie ich firmy maja siedzibę np. na Cyprze ( raj podatkowy ). Płatności najczęściej dokonywane przez są poprzez PayPal.

    Kwota całkiem przyzwoita, tym bardziej ze wkład pracy nie wielki. Zarobki zza wschodnia granica to miesięcznie ok 300 Euro.

    Oczywiście ilość 100 tys. użytkowników jest mocno zaniżona. W jednym z poniższych wpisów HITWIN podaje liczbę 500.000 użytkowników ich modów.

    A nie jest to jedyny programista.

    Wydaje się wiec, ze Wargaming nie doszedł do porozumienia z programistami….Programiści nie chcieli płaci Wargaming haraczu?

    Wargaming zabronił używania „niektórych” modów. I trwa to od zaledwie 18 miesięcy.

    Dlaczego nie przeszkadzało to Wargaming przedtem? Co się wydarzyło, ze zaczęto ścigać „oszustów”?

    No i mamy co mamy. Czyli chaos, eliminowanie graczy przez przypadek, bajki o Banach itd.

    ZOBACZCIE JAK OSZUKUJE W WOT NA:

    https://plus.google.com/u/0/collection/IKCwRE

Dodaj komentarz