Odświeżone Fiordy oraz prototyp nowej mapy o nazwie kodowej Lillehammer.

Fiordy

Obecnie głównym zadaniem projektantów jest dopracowanie części centralnej i północnej oraz poprawa dystrybucji pojazdów i wyeliminowanie ich koncentracji w kwadracie K5.
• dodano nową ścieżkę w kierunku wodospadu (A5-A7)
• zachodnia drużyna otrzyma za to pozycje obronne (podobne do tych na F8) w kwadratach A5-A6; utrzymanie tej pozycji pozwoli na obronę jeśli drużyna nie zajęła górnej części mapy
W części centralnej dodano nowe przeszkody, które co prawda nie przysłonią pola bitwy za to umożliwią wyspotowanym pojazdom uniknięcia zniszczenia.
• linie C i D otrzymają dodatkowe pozycje; zabieg ten ma na celu podzielenie pole bitwy
• wzgórze na D6 zostanie zmienione, tak aby można było z niego prowadzić ostrzał i pasywnie spotować; będzie można także znacznie łatwiej unikać ostrzału

Zmiany te są efektem złożonych decyzji, które mają umożliwić graczom bardziej urozmaiconą rozgrywkę w tej części mapy, jak i możliwość ostrzału z daleka, czy też jego unikania. Projektanci chcą zachęcić graczy do większej aktywności zachowując jednocześnie część z przyzwyczajeń graczy z poprzedniej wersji mapy.
Ponadto w kwadracie B2 znajdzie się podobna pozycja co w J9.

F8 ULTRA 001

F7 ULTRA 001

F5 ULTRA 001

F4 ULTRA 001

F3 ULTRA 001

F2 ULTRA 001

Lillehammer

Prototyp otwartej mapy o wymiarach 1000×1000 w którym nie ma jasno określonych ścieżek, a scenariusz bitwy ma zależeć od różnic w ukształtowaniu terenu.
1. Spotkanie HT
Najodpowiedniejsza ku temu jest linia K, gdzie na kwadratach K4-K7 znajdziemy dobrze osłonięte tunele chroniące przed ostrzałem artyleryjskim, a także pozwalające na kątowanie pancerza
2. Mobilne HT i MT
Te pojazdy odnajdą się w górnej części mapy na liniach A i B, w szczególności na kwadratach 5 i 6.
3. Środek
LT mogą tutaj spotować wrogie jednostki, a zalany obszar może służyć do obserwacji klifu D5, D6. Ważna uwaga, prędkość na wodzie jest praktycznie taka sama jak na lądzie.
4. Pozycje TD
Niszczyciele na pewno polubią kwadraty J1, G3, E2 i D1 i symetrycznie dla drużyny przeciwnej.
5. Artyleria
Działa SPG muszą dość często zmieniać pozycję z racji tego, iż jest to otwarty teren i z łatwością mogą dać się wyspotować, a także dlatego aby prowadzić efektywny ostrzał.
6. Wczesne wykrywanie
Jako, że mapa jest otwarta to istnieje dość wysoka szansa na wczesne wyspotowanie i zniszczenie pojazdu – to nie bug, jest to zamierzone w ramach eksperymenty z mapą Lillehammer.

Lillehammer Mmap2

Lillehammer 03 ULTRA 001

Lillehammer 05 ULTRA 001

Lillehammer 06 ULTRA 001

Lillehammer 07 ULTRA 001

Lillehammer 10 ULTRA 001

Lillehammer 11 ULTRA 001

Lillehammer 14 ULTRA 001

Lillehammer 15 ULTRA 001

Lillehammer 16 ULTRA 001

Lillehammer 17 ULTRA 001

Lillehammer 18 ULTRA 001

Lillehammer 19 ULTRA 001

6 Responses to supertest: mapa Fiordy i Lillehammer

  1. esenpe napisał(a):

    Zmiana na mapie Fiordy na +, jej różnorodność nie została po zmianach na HD w pełni wykorzystywana przez graczy. Nowe mapy zawsze cieszą bo gra zaczyna być nudna i monotonna na ciągle tych samych mapach.

  2. Xzasxz napisał(a):

    K5 na mapie Fiordy z nieznanych powodów było, jest i będzie magnetyczne, niezależnie jak beznadziejnie durnym będzie atak tamtędy. Ostatnie zmiany praktycznie wyłączył z walki obszar C5-E6 w większości bitew, co jeszcze pogorszyło sytuację. Ataki przez B8-C7 iG3-G5. Zostały pozbawione większego sensu – obrońcy są mocno uprzywilejowani. Dodanie korytarzyka A5-A8 raczej niewiele wniesie. WG najwyraźniej nie ma pomysłu na tę mapę i strzelają zmianami na ślepo – a nuż się uda.
    Lillehammer to jakby trochę przerobiona Karelia – nic nowego nie wnosi.
    Tyle było ciekawcyh map, nad którymi mogliby popracować, a które i tak były lepsze niż te ostatnie nowości. Wolałbym poprawione: Dragon Ridge (tak, bezmózgi stanowiące tak conajmniej 80% graczy jej nie były w stanie ogarnąć, ale moin zdaniem świetna), Highway, Pearl River, Swamp aniżeli np Paris (będący gorszą wersją Ruinbergu), Province (nie wiem co za maniak ciągle przywraca tę mapę), czy Overlord (nudna i przewiwywalna aż do bólu – na ogół już najpóźniej po 2 minutach wiadomo kto wygra), albo Glacier, który IMO jest po prostu tragiczny (walka w jednym miejscu, reszta kampa). Usiłuję sobie przypomnieć naprawdę dobrą mapę wśród tych najmłodszych i jakoś wszystkie wyraźnie przegrywają z tymi starszymi.

  3. Patrycjusz S napisał(a):

    Lillehammer-> słyszałem że 2 strzału z JPZ E100 uszkadzają tamę, która po 5min zalewa całą okolicę ?

  4. witekjednarata napisał(a):

    Jak dla mnie Lillehammer kojarzy mi się tylko z jednym:
    https://www.youtube.com/watch?v=C9oGyydSX3Q

Dodaj komentarz