Stalowy Łowca: zasady

Od 26 sierpnia do 16 września, World of Tanks będzie areną dla nowego wydarzenia na wielką skalę – Stalowego łowcy. To jedno z najbardziej niezwykłych i niepowtarzalnych wydarzeń, które kiedykolwiek stworzyliśmy z mnóstwem nagród i nowiuteńką podstawową mechaniką rozgrywki. Jesteśmy pewni, że przypadnie Wam do gustu, więc czytajcie dalej by poznać szczegółowe informacje dotyczące tego wydarzenia!

Stalowy łowca

26 sierpnia 2019, 09:00 UTC – 16 września 2019, 02:00 UTC

W skrócie

W wydarzeniu Stalowy łowca, każdy czołgista walczy o swoje! Bitwy rozgrywać się będą na 20 (w trybie solo) lub 21 graczy (w trybie trzyosobowych plutonów). Waszym głównym celem jest przetrwanie za wszelka cenę przy jednoczesnym zbieraniu pojawiających się skarbów i unikanie stref zagrożenia w odpowiednim czasie. Na koniec bitwy na polu bitewnym powinien zostać tylko jeden dowódca lub jeden zwycięski pluton.

W wydarzeniu Stalowy łowca możecie również:

  • Ulepszyć swoje pojazdy w trakcie bitwy
  • Ograbiać zniszczone pojazdy
  • Zbierać zrzuty – najcenniejsze łupy w grze
  • Używać unikalnych bojowych materiałów eksploatacyjnych by wpłynąć na wynik bitwy
  • Wykrywać przeciwników z użyciem nowego systemu mechaniki widoczności/celowania
  • Wykrywać przeciwników i skarby wykorzystując nowiusieńką mechanikę – detekcję radiową
  • W tym trybie wdrożyliśmy całkowicie nowy system widoczności przy celowaniu – przeczytajcie o nim poniżej

Jak mogę zacząć grę?

1. Przejdź do garażu Stalowy łowca przez rozwijane menu po prawej od przycisku „Bitwa!”.

2. Użyj obiektu 3D w swoim garażu. Po jego kliknięciu zostaniesz przeniesiony do garażu Stalowego łowcy; wybierz czołg i kliknij przycisk „Bitwa!”

3. Stwórz specjalny pluton dla tego trybu. Zwerbuj pozostałych 2 z 3 graczy do plutonu, wybierz unikalny pojazd i ruszaj do boju!

26 sierpnia w garażu Stalowego łowcy znajdziecie 3 specjalne pojazdy do wyboru: po jednym z USA, Niemiec i ze Związku Radzieckiego. Nie będziecie mogli zamontować żadnego dodatkowego wyposażenia na tych czołgach. Nie istnieje również możliwość ich personalizacji. Wybierzcie jeden z czołgów i kliknijcie na przycisk „Bitwa!”, by rozpocząć Waszą ekscytującą bitewną podróż.

Grzechotnik Czerwony świt Ognisty miecz

Pojazdy specjalne, ulepszanie w trakcie bitwy

Każdy z trzech dostępnych czołgów może zostać ulepszony z poziomu I do poziomu VIII w samym środku bitwy. By zbadać Wasze czołgi musicie zdobyć bojowe PD poprzez grabienie skarbów i niszczenie/uszkadzanie przeciwników. Każdy z pojazdów posiada unikalne drzewo modułów.

 

Po zdobyciu wystarczającej liczby bitewnych PD, możecie ulepszyć swój czołg. Każdy poziom oferuje dwa moduły do wyboru. Zmieniają one charakterystyki oraz wygląd czołgu w trakcie bitwy. Pomimo swojej prostoty Drzewo technologiczne oferuje dobrze przemyślany wybór pomiędzy pojazdami o rożnych stylach rozgrywki, z każdym kolejnym zastosowanym ulepszeniem. Sprawdźcie sami.

Ulepszeniesteel
kliknięcie w obrazek odsyła na oficjalną stronę na której dostępny jest konfigurator

Wasz garaż wyświetla diagram elementów czołgów podatnych na uszkodzenia. Gdy przeciwnik zaatakuje któryś z nich, szansa na otrzymanie krytycznych uszkodzeń jest o wiele większa niż w przypadku otrzymania ich w bitwach losowych.

Załogi

Załoga przypisana jest do pojazdu i zablokowana, więc nie możesz wysłać jej do koszar, zwolnić lub zmienić rozmieszczenia atutów i umiejętności Załoga nie otrzymuje również PD załogi. Jej niezmienny zestaw atutów w każdej z maszyn wygląda następująco:

  • Szósty zmysł
  • Orle oko

Zranienie członków załogi nie jest możliwe – apteczka nie jest używana w tym trybie.

Rodzaje łupów

Aby zbadać Wasz pojazd, musicie również znaleźć skarby i specjalne stacjonarne punkty z łupami na mapie. Kiedy znajdziecie się już w tych miejscach, będziecie w stanie zebrać wszystkie łupy, które mogą zawierać bitewne PD, pociski oraz materiały eksploatacyjne.

Łącznie dostępne są 4 typy łupów:

Amunicja

Zawierają materiały eksploatacyjne i bitewne XP.

Materiały eksploatacyjne

Zawierają materiały eksploatacyjne i bitewne XP.

Trofea wojenne

Łup ze zniszczonych pojazdów zawierający wszystkie ich zasoby i bitewne PD Nieograbione Trofea wojenne będą oznaczone czerwonym dymem.

Zrzuty

Najcenniejszy łup trybu dostarczany drogą powietrzną, zawiera większe ilości cennych materiałów eksploatacyjnych i bojowych PD. Wielu graczy będzie chciało dorwać się do zrzutów, musicie dać z siebie wszystko by pokonać konkurencję. Co więcej, miejsca zrzutów będą widoczne dla wszystkich graczy na ich mini mapach.

Zniszczenie pojazdów przeciwnika również skutkuje pojawieniem się łupu w miejscu unicestwienia czołgu. Punkt z łupami powstały po zniszczeniu czołgu nieprzyjaciela zawiera:

  • Wszystkie materiały eksploatacyjne, które w chwili zniszczenia pojazdu przeciwnika były na jego wyposażeniu
  • Wszystkie pociski znajdujące się na wyposażeniu zniszczonego czołgu
  • Dużo bitewnych PD

Mechanika widoczności/celowania

System widoczności w trybie Stalowego łowcy jest nowością w World of Tanks, a oparty został na zasadzie stożka widzenia. Nieprzyjacielskie pojazdy będą widzialne tylko gdy pojawią się w Waszym sektorze widoczności przedstawionym na minimapie.

  • Kiedy przeciwnik znajduje się Waszym polu widzenia, wyświetlają się jego znacznik i PW
  • Przy celowaniu w przeciwnika wyświetlany jest również obrys modelu

Jednak jeśli przeciwnik znajduje się w odległości do 50 metrów automatycznie stanie się widoczny, jak to ma miejsce w standardowych trybach World of Tanks. Przy ulepszaniu czołgów, możecie również zwiększyć ich sektor widoczności.

Domyślnie wszyscy gracze będą posiadać atut Szósty zmysł, ale jego aktywacja nie jest równoznaczna z tym, że będziecie w stanie zauważyć nieprzyjaciela – ten musi znaleźć się dokładnie w Waszym stożku widzenia by stać się widzialnym.

Mapa i strefy zagrożenia

Bitwy rozegrają się na ogromnej mapie miejskiej o nazwie Strefa 404, która kurczy się w miarę upływu czasu, zostawiając coraz mniej przestrzeni na rozgrywkę i przetrwanie. Całkowity czas rozgrywki wynosi 15 minut. Przed bitwą możecie wybrać sektor mapy w którym się odrodzicie.

Mapa będzie również zawierać tak zwane strefy zagrożenia – niebezpieczne śmiercionośne miejsca. Gdy znajdziesz się w obrębie strefy, a zmieni ona kolor na pomarańczowy, będzie to oznaczało, że wkrótce zostanie zamknięta i musicie opuścić ją w mgnieniu oka. Po zamknięciu, strefa zagrożenia zmienia kolor na czerwony i pojawia się licznik. Po upłynięciu wyznaczonego czasu, Wasz czołg będzie miarowo uszkadzany, dopóki nie zostanie zniszczony.

Steelmapa
Detekcja radiowa. System ten pozwala Ci wykrywać pojazdy przeciwnika i wartościowe przedmioty na minimapie. Uwaga: używając detekcji, automatycznie zostajesz wyświetlony na minimapie i stajesz się widoczny dla wszystkich graczy w promieniu detekcji.

Mechanika detekcji radiowej i muzyka towarzysząca rozgrywce

Detekcja radiowa to wyjątkowa mechanika taktyczna wyświetlająca na minimapie stacjonarne punkty z łupami oraz czołgi przeciwnika. Aktywowana jest manualnie przy użyciu przycisku blokada kadłuba / przełączanie trybu (domyślnie przycisk „X”). Bądźcie jednak ostrożni; używanie detekcji radiowej w chwili aktywacji automatycznie ujawni Waszą obecna pozycję na minimapie wszystkim użytkownikom

Wasza pozycja nie jest aktualizowana na bieżąco i przeciwnicy widzą ją jedynie w momencie aktywacji. Zasięg Waszej detekcji radiowej zależy od wyjściowych charakterystyk i modułów wybranych podczas badań. Zatem używajcie detekcji radiowej z rozwagą i planujcie swoje działania z odpowiednim wyprzedzeniem!

Poczucie strachu przed nieznanym, niepewności i nieustannego zagrożenia jest potęgowane przez ścieżkę dźwiękową. Użyte w tym trybie utwory wzmacniają atmosferę szaleńczego pościgu, w którym przestaje być jasne kto jest zwierzyną, a kto łowcą. Pełne energii i momentalnie wpadające w ucho melodie zachęcają do pozostawania w ruchu i nie zatrzymywania się choćby na sekundę.

Materiały eksploatacyjne

W trybie Stalowy łowca dostępne są 4 unikalne rodzaje materiałów eksploatacyjnych:

Turbosprężarka

Tymczasowo zwiększa maksymalną prędkość i przyśpieszenie czołgu

Regeneracja

Stopniowo przywraca określoną liczbę PW

Śledzenie celu

Poprawia czas potrzebny na celowanie, stabilizację działa i inne parametry bojowe

Zestaw naprawczy

Naprawia wszystkie uszkodzone moduły, tak jak duże zestawy naprawcze w bitwach losowych.

Amunicja w Waszym czołgu na początku wydarzenia (dla pojazdów poziomu I) składa się z ośmiu pocisków, jednego Zestawu naprawczego, jednej Turbosprężarki i jednej Regeneracji.

Możliwości

Oprócz materiałów eksploatacyjnych można aktywować globalne możliwości, na które składają się:

     Strefa regeneracji

Tworzy tymczasową strefę, w której Wasz czołg i inne czołgi sojusznicze odnawiają PW

Nalot

Pozwala na atakowanie przeciwników bombami zrzucanymi z samolotu

Pułapka

Tworzy tymczasową strefę, w której czołgi przeciwnika są spowalniane

Zasłona dymna

Tworzy obłok dymu chowając Was przed nieprzyjacielem

System postępów

Postępy wydarzenia oparte są na systemie stopni. W sumie dostępnych jest 25 stopni. Osiągając ostateczny 25. stopień otrzymacie specjalne nagrody – medal oraz unikalną odznakę, obligacje i kredyty, style 2D i dni konta premium WoT.

 

  • W zależności od waszej efektywności w bitwach, możecie zdobyć lub utracić szewrony.
  • Liczba szewronów, którą możecie zdobyć lub utracić zależy od Waszej pozycji w pierwszej dwudziestce w przypadku trybu solo, lub pierwszej siódemce w przypadku trybu pluton. Liczba szewronów potrzebna do osiągnięcia różnych stopni jest zmienna.
  • Jeżeli będziecie nieskuteczni w bitwie i uplasujecie się na końcu listy, stracicie zdobyte szewrony. Jeżeli uplasujecie się w połowie listy, nie utracicie szewronów, ale też nie zdobędziecie nowych.
  • Otrzymanie wymaganej liczby szewronów da Wam stopnie.
  • Tak jak w przypadku szewronów, utracicie stopnie, jeśli Wasza skuteczność w bitwie będzie kiepska. Jednocześnie, stopnie 5., 15. i 25. są „stałe” – kiedy zostaną już osiągnięte, nie będziecie już w stanie spaść niżej w przypadku utracenia szewronów.

Za osiągnięcie każdego ze stopni otrzymacie m.in.:

  • Obligacje
  • Kredyty
  • Medale
  • Naklejkę
  • Odznaki
  • Dni konta WoT premium

Co więcej, osiągnięcie poziomów 15. i 25. zostanie nagrodzone dwoma unikalnymi stylami 2D:

Ponowne otrzymanie nagrody za uzyskanie osiągniętego już wcześniej stopnia nie jest możliwe.

Misje

Misja codzienna w trybie – musicie dostać się do czołówki 15 graczy w pierwszych 5 bitwach grając w trybie solo, lub pierwszej piątki w przypadku gry w plutonie. Zadanie może być wypełniane raz dziennie, a nagrodzone zostanie 105 000 kredytów.

Wybieram sie na łowy! Część 1
• Bądź wśród najlepszych 15 graczy, walcząc solo w trybie „Stalowy łowca”
• 4 razy na dzień
Nagroda:
• 20 000 kredytów, x1

Wybieram się na łowy! Część 2
• Bądź wśród najlepszych 15 graczy, walcząc solo w trybie „Stalowy łowca”
• Zdobądź x4
• Raz dziennie
Nagroda:
• 20 000 kredytów, x2

We’re Going Hunting!
• Bądź wśród najlepszych 5 graczy, walcząc w plutonie w trybie „Stalowy łowca”.
• 5 razy na dzień
Nagroda:
• 20 000 kredytów

Dowódcy! Zbierajcie amunicję i popracujcie nad konfiguracją pojazdów! Walczcie o powszechne panowanie i pokażcie, że Stalowi łowcy to właśnie Wy!

0 0 votes
Oceń wpis:
3 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
pikawka

Test nowej mechaniki wykrywania ?

nieder92

A takie pytanie, ktoś wie, czy da się zgłaszać graczy teamujących się w solo? Dzięki temu, że można grać tylko solo albo w 3-os. plutonie na solo niemal w każdym meczu spotykam graczy teamujących się parami…

Tankistax

Tryb niezły, ale chyba wcześniejsze pogłoski o czołgu do wygrania się okazały nieprawdą. Narazie nagrody prezentują się dość mizernie, malowanie, chyba 4 dni premki, jedynie jest trochę obligacji jak już się zsumuje wszystkie poziomy.