równoważenie MT, cz.VII

W aktualizacji 1.5.1 czołgi średnie z drzew technologicznych Japonii i Niemiec przeszły znaczące zmiany. Dzięki nim Leopard 1 i STB-1 dostały zupełnie nowe życie. Do boju!

Leopard 1: mobilny snajper

Od czasu wprowadzenia czołgu Leopard 1 do World of Tanks myśleliśmy o nim jako o snajperze dalekiego zasięgu, który potrafi się szybko dostosować do zmian w sytuacji bojowej i zapewnić wsparcie sojusznikom z dystansu. Ale dobry snajper potrzebuje odpowiedniego uzbrojenia, więc skupiliśmy się na jego usprawnieniu. W ciągu dwóch iteracji testów zamkniętych poprawiliśmy następujące charakterystyki tego czołgu:

  • Celność
  • Penetracja pancerza
  • Prędkość pocisku
  • Stabilizacja działa

Domyślnie strzela on pociskami przeciwpancernymi, co pozostanie w standardzie,  lecą one z prędkością równą 1480 m/s. Podczas testów doszliśmy do wniosku, że powinniśmy utrzymać pociski PP jako standard, gdyż lepiej pasują one do natury tego pojazdu zaprojektowanego w obecnej postaci do walki długodystansowej. Jak pisaliśmy wcześniej, pociski pełnokalibrowe z rdzeniem pozostaną jako pociski specjalne, ale ich penetracja pancerza zostanie poprawiona do 323 mm. Ich prędkość osiągnie 1613 m/s, co plasuje je wśród najszybszych pocisków w grze.

Rozrzut działa podczas ruchu i obrotu zawieszenia w tym pojeździe będzie wynosić 0,13, czyli około 24% mniej od aktualnej wartości. Ta zmiana wraz z bardzo krótkim czasem celowania (1,7 sekundy) pozwoli czołgowi Leopard 1 o wiele szybciej przygotować się do strzału.

Oprócz tego prędkość obrotu zawieszenia zostanie poprawiona do 50 stopni/s, a maksymalna prędkość jazdy wstecz zwiększy się do 23 km/godz.

Zmiany te  czynią z czołgu Leopard 1 bardzo mobilnego i śmiercionośnego snajpera.

Pojazdy poziomów VIII-IX z tej gałęzi będą podlegać podobnym zmianom. Zwiększymy również prędkość pocisków czołgu Leopard Prototyp A, jego penetrację pancerza i uszkodzenia alfa, ale zmniejszymy rozrzut działa podczas ruchu zawieszenia, poprawiając jednocześnie samą prędkość obrotu zawieszenia. Poprawimy również czas celowania i zwiększymy uszkodzenia zadawane na minutę. Zwiększymy także trochę moc silnika.

W Indien-Panzer poprawiliśmy rozrzut działa i czas celowania, jak również lekkie zwiększenie penetracji pancerza i zadawanych uszkodzeń. Będzie nim zatem łatwiej zadawać uszkodzenia.

Poprawiliśmy również następujące parametry czołgu średniego premium Panzer 58 Mutz oraz pojazdów wywodzących się z niego:

  • celność
  • prędkość pocisku
  • uszkodzenia na strzał (z 240 do 250 punktów)
  • pulę PW (do 1350 punktów)
  • zasięg widzenia (z 380 do 390 metrów)

STB-1: Uniwersalny pojazd wsparcia

Główną zmianą po testach w superteście dla czołgu STB-1 jest dodanie zawieszenia hydropneumatycznego. Dzięki tej nowej mechanice, STB-1 będzie mógł pochylić swój kadłub, zwiększając kąty nachylenia lufy. Zawieszenie hydropneumatyczne aktywuje się automatycznie – jest podobne do tego, które jest dostępne w szwedzkich czołgach średnich wysokich poziomów.

Jego ogólny kąt nachylenia działa zwiększy się do -12 stopni, czyli o dwa stopnie więcej od aktualnej wartości. Aby lepiej reprezentować nowy mechanizm, ta wartość będzie podzielona pomiędzy kadłub i działo w następujących proporcjach:

  • -6 stopni, kiedy kadłub jest nachylony
  • -6 stopni, kiedy działo jest nachylone.

Pozwoli to w maksymalnym stopniu wykorzystać teren w trakcie bitwy, umożliwiając czołgowi STB-1 trafianie przeciwnika spod ekstremalnych kątów i z niespodziewanych kierunków.

Inną ważną zmianą jest wzmocnienie jego pancerza wieży. Aby zwiększyć jego wydajność w walce w zwarciu, zamierzamy:

  • Usunąć słabe punkty w masce pancerza działa
  • Dodatkowo zwiększyć maskę ogólnej ochrony
  • Ogólnie poprawić pancerz wieży w jej przedniej strefie

Na koniec, STB-1 będzie zadawać mniej uszkodzeń na strzał, ale jego uszkodzenia na minutę zwiększą się jeszcze bardziej w porównaniu do pierwszej iteracji supertestu. Skrócimy czas przeładowania jego działa z 8 sekund do 7,1 sekundy, zwiększając jego wartości uszkodzeń na minutę do 3042 punktów, czyli drugiej najwyższej wartości wśród czołgów średnich X poziomu w naszej grze. Stabilizacja działa została już znacznie poprawiona w pierwszej rundzie testów, co w połączeniu z tymi zmianami umożliwi czołgowi STB-1 częstsze strzelanie i sprawi, że będzie on stanowił prawdziwe zagrożenie na polu bitwy. Aby utrzymać równowagę w efektywności bojowej, poprawa szybkostrzelności będzie zrekompensowana zmniejszeniem uszkodzeń alfa do 360 punktów.

Kilka słów o zmniejszeniu prędkości pocisków. W supertestach zazwyczaj zamieniamy pociski pełnokalibrowe z rdzeniem na pociski przeciwpancerne, co zmniejsza ogólną prędkość pocisków. Ale po pierwszej iteracji zdecydowaliśmy się zmniejszyć ją o mniej znaczącą wartość – z 1478 m/s na 1185 m/s. W ten sposób, oba rodzaje pocisków – standardowe i specjalne – stały się wolniejsze.

Jednakże po rozszerzeniu roli czołgu STB-1, pociski o wysokiej prędkości nie będą tak istotnym elementem dla tego pojazdu. Zamiast tego będzie on teraz wykorzystywać swoje nowe zawieszenie hydropneumatyczne, poprawiony pancerz wieży, zwiększone uszkodzenia na minutę i znacznie poprawioną stabilizację działa. Na koniec, pociski przeciwpancerne będą lepiej znormalizowane, co zwiększy szanse penetracji.

Oprócz zmian w STB-1, poprawiliśmy również jego poprzedników, pojazdy na poziomach VIII i IX. Type 61 otrzymał potężniejsze działo z poprawioną stabilizacją. Jego „topowe” działo do zbadania przeszło zmiany podobne jak w STB-1: zwiększyliśmy jego szybkostrzelność o ~ 18% i zmniejszyliśmy uszkodzenia na strzał. Jeśli chodzi o STA-1, jego szybkostrzelność również się zwiększyła (bez wpływu na uszkodzenia alfa), a sam czołg zyskał podobną poprawę w zakresie stabilizacji działa.

Razem z tymi pojazdami ulepszyliśmy też czołg premium STA-2. Jego pociski są teraz szybsze (prędkość standardowego pocisku przeciwpancernego wzrosła o 34%!), a czołg jest teraz bardziej mobilny.

Podsumowanie

Szczegółowe informacje na temat zmian charakterystyk powyższych pojazdów znajdziecie w opisie zmian aktualizacji. Jeśli macie pytania lub przemyślenia dotyczące zmian w zbalansowaniu, prosimy Was o dołączenie do dyskusji na forum. Dowódcy, z chęcią poznamy Wasze opinie!

0 0 votes
Oceń wpis:
9 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Machabe

Gdyby przedni pancerz wieży STB-1 odbijał ruskie heaty o penie 330/340 to może by to naprawdę wpłynęło na grywalność tego pojazdu.
Niestety niewykorzystamy tego fajnego dpm’u bo kwitnąc non stop z wystawioną wieżą wyłapiemy od ruskich goldową amunicją, którą STB będzie łykał jak młody pelikan.

Ten_warrior_

proponuję, dla kazdego czołgu dać po 1000mm pancerza na wiezy, wtedy wreszcie nastała by równość i sprawiedliwość. Jakby to się sprawdziło to mozna i dać te 1000mm na kadłuby, wtedy moze skończyłby się wieczny płacz o golda…

Kaczka Śmierci

DOKŁADNIE ale oto chodzi żeby w starciu 1na1 ta stalinowska myśl techniczna oczywiście wygrała ale to ruska gra to co sie dziwić może kiedyś nadejdą lepsze czasy

Machabe

Biorąc pod uwagę poprawione softstaty działa i inne statystyki pewnie obydwa czołgi (STB 1 i Leopard 1) będą bardziej popularne niz były….ale odbędzie się to kosztem innych medów ale raczej nie ruskich.

Ten_warrior_

nosz które to takie OP ruskie medy az tak cię pieką w dupkę ? słaby T-62A? przeciętny 140? Pewnie ten „OP” 430U, który jest słabszy od tak wielu czołgów, a moze 907, ale to nagroda, a według nowej polityki wUgiE „nagrody majom byc leprze od czougow z dszewek nie waszne czy ruski czy nie”…

patryk7522

Pytanie z innej beczki. Wiadomo kiedy będzie jakaś promka na czołgi X tieru?

Komandor Shepard

na Boże Narodzenie z pewnością będą 😀

pikawka

Swoją drogą ciekawe, czy na papierowe listy graczy WG w jakikolwiek sposób odpowiada ? Myślę, że prawdziwych listów dociera max promil w porównaniu z zalewem elektronicznego spamu, więc szansa na odpowiedź jest.
Oczywiście ja już teraz mogę odpowiedzieć : „Będzie jak będzie” 🙂 , czyli za kilka lat, więc szkoda kasy na znaczki pocztowe.