WG wyjaśnia nam zasadę działania mechanizmu losującego w formie obrazkowej.

UWAGA: w grafice tradycyjnie jest błąd, bo ktoś przetłumaczył „weight” dosłownie, jako „masę”. Jak wiemy przy MM uwzględniana jest „waga” pojazdu, czyli pośrednio jego wartość bojowa.

Spoiler

Tagged with →  

42 Responses to jak działa Matchmaker?

    • marcin pisze:

      Zgadzam się. Zaobserwowane sytuacje przeczą tym, które WG podaje na tej grafice. Balans gier jest często zaburzony nie tylko umiejętnościami graczy (pomodorki vs filoteowi) ale często też równowaga tierów i HP jest mocno zaburzona (nierzadko więcej niż o 10%).
      Ale na szczęście nie jest to regułą – nie dałoby się grać.
      W grze można spotkać graczy z WN8 1100 i WR 56% jak i WN8 1800 z WR50% więc nie do końca jest to „random”.
      I jeszcze jedno wolę przegrać bitwę po zaciętej walce z wynikiem 15:13 niż wygrać 15:0 (to wygląda jak egzekucja pod ścianą), stąd wolałbym, żeby MM dobierał graczy nie tylko po czołgach i WR, ale brał także pod uwagę umiejętności graczy.

  1. [-JA-] pisze:

    Co o tym sądzisz Tytanowy and Dom1n? Jakiś komentarz do sprawy (oprócz tego o bugu w tłumaczeniu)? Przecież w końcu na blogu można znaleźć różne tematy na temat teorii spiskowych, które dotyczą właśnie losowania MM.

    • Drachenfels pisze:

      Problem w tym ze teorie spiskowe opieraja sie na jednostkowych obserwacjach, czesto to slysze na ts’ie/chatcie. Ze np. czerwona arta zawsze trafia w centrum by zbalansowac graczy. Tylko ze problem polega na tym ze osoba to obserwujaca na ogol nie ma danych numerycznych, pare razy zobaczyl i przyjal ze tak jest. Natomiast zeby cos udowodnic trzeba by bylo zebrac dane z przynajmniej z kilkuset gier. I tu lezy pies pogrzebany.

      Ja np. mam ta teorie ze mechanizm generujacy liczby losowe w tankach jest slaby. I bardzo czesto generuje liczby losowe z tego samego zakresu, czyli po chlopsku jezeli serwer ma wygenerowac 12 liczb losowych od 1 do 100 to:
      a) pierwsze cztery beda w zakresie 1-25 np. 12 15 21 17
      b) drugie cztery beda w zakresie 50-70 np. 51 55 64 68
      c) ostatnie cztery w zakresie 80-100 np 80 90 82 88

      Dzieki temu jak silnik Ci splonie, to w nastepnym hiticie bardzo prawdopodobne ze ponownie sie podpali mimo ze 12.5% szans zaplonu. Albo jak raz zaliczysz penetracje to nastepny hit w to samo miejsce rowniez penetracja i etc. Ale zeby to udowodnic trzeba zebrac duzo danych statystycznych i wykazac taka korelacje. Wykonalna ale siermiezna robota.

      • Majbach pisze:

        Też mam wrażenie, że to bardziej kwestia nasze psychiki niż wałków w MM. Może i są jakieś, ale nie odczułem tego nigdy wyraźnie. Szklaną ścianę miałem jak walczyłem o WR 53%. Tylko, że doskonale wiedziałem, że chcę przekroczyć granicę. I co – nie szło. Po kilku dniach przekroczyłem ją ot tak.
        I to jest chyba główny mechanizm MM w kategorii spiskowej:)

        • marcin pisze:

          hehe.. ciekawe ja już kilka razy odbiłem się o d tej magicznej granicy 53% – myślałem, że to może zbieg okoliczności, ale widocznie są jeszcze jakieś inne przyczyny.

          • Ifollowyou pisze:

            Jedyna przyczyna to twój poziom gry. Ciężko zrozumieć ze po prostu czasem sięgniesz szczytu swoich możliwości? To jest przyczyna tego, że wam się wydaje ze MM oszukuje. Uważacie siebie za bogów. Nie dopuszczacie do siebie że to wasza wina że WR nie rośnie. Nie możesz przeskoczyć 53%? Znaczy ze na chwilę obecną tu masz swój limit. Który kiedyś prawdopodobnie przeskoczysz.

          • Jedrek95 pisze:

            zapomnieli dodać do mechanizmu to, że jeśli 1 z członków plutonu ma konto premium to losowanie jest lepsze(sprawdzone na serii ok 20 bitew, jak kumplowi premka sie skończyła to nagle seria pomidorowych/toptierowych drużyn), nie wiem jak z grą samemu, pewnie też z premką lepiej losuje, ale tego nie sprawdziłem, bo nie kupuję premium.
            A co do wr, to możecie zobaczyć mojego noobmetera (nick TigerSmasherPl), po ok 52,5% spada parabolą, wątpię , żebym rok temu grał lepiej niż teraz, ci z wr 57% grają tylko na kompaniach i w 3 osobowych plutonach chyba albo mają wtyki w wg

      • zx pisze:

        Niestety wszelkie teorie spiskowe, które słyszysz w 90% są prawidłowe. Potwierdzam po „próbie” grubo ponad 20K bitew. W WOT nie ma mechanizmu LOSUJĄCEGO, to mechanizm, który jest tylko narzędziem dla WG aby sterować przebiegiem rozgrywki w celu zwiększenia prawdopodobieństwa na wygraną jednej grupy, lub osiągów gracza. Nie ma złych i dobrych dni dla dział…to wszystko jest zaprogramowane i nie przypadkowe ani nie losowe.
        Spróbuj nabić „za szybko” dobry DMG, zaraz zaczną Ci padać moduły, celowniczy, załoga…za szybko wykryj wroga-„przebijesz go?”, wątpię. Strzelaj do pomidora na ogryzku..odbija po 3 strzału z dobrych dział, odbijają weakspoty. To nie do końca gra, tylko teatr z założonym scenariuszem.

        • killer950 pisze:

          większą uwagę przywiązujemy do tych sytuacji gdy coś jest dla nas nieprawidłowe/złe, wymieniasz sytuacje w których dzięki MM wróg uniknął zniszczenia a ile razy sam wywaliłeś gościowi ammo rack pierwszym strzałem albo wtedy gdy walczyłeś 1vs1 i nie miałeś szans na zwycięstwo? podpalenie wroga, zezłowowanie w ciągu pierwszych 30 sec gry, zdarza się tak samo często Tobie jak i drugiej stronie

          Raz ty się odbiajsz od pomidora a innym razem śmiejesz się z przeciwnika bo ciśniesz go na 10 hp a on raz za razem sie odbija

    • [-JA-] pisze:

      PS Nie jestem ani zwolennikiem, ani przeciwnikiem teorii spiskowych. Chciałem poznać tylko opinie na ten temat adminów tego bloga (w końcu taka była geneza powstawania różnych blogów – wyrażanie opinii autora na dany temat poruszony we wpisie).

      PPS Co się stało z możliwością edycji postów?

  2. Onet.pl pisze:

    AMX40 ma preferencyjny MM? Nie słyszałem. KWsiemki moich oponentów też nie. A nie, przepraszam. AMX40 jest tak zajebistym czołgiem, że dolną granicę ma podniesioną. Stronk tenk poprostu.

    • Drachenfels pisze:

      A widziales AMX40 grajacego przeciwko tier 7-8? Bo ja nie. A do nie dawna tier IV light byl wlasnie tak parowany.

      • Onet.pl pisze:

        Nie no, zasady MM rozumiem. Ironizuję tylko nad jego wartością bojową. Łapiesz sarkazm? Poza tym z kaczki taki light tank jak z koziej dupy trąba. Cytując elity naszego kraju: „c**j, dupa i kamieni kupa”

        ed. Niedawno? Panie, może nie gram od Bety ale pamiętam te urocze losowania i to było już raczej dawno.

    • galant pisze:

      AMX40 jest lekki czołgiem IV tieru, a nie losuje go jako normalnego lekkiego do np 7 tierów (przed 9.1 do 8 tierów) tylko ma losowanie jak np med IV czyli do maks 6 tierów tylko.

    • Majbach pisze:

      Wiem, że to mała próba, ale na prawie 40 gier jakie zagrałem AMX40, ponad 30 było na tiery minimum V, a zwykle VI… W pewnym sensie preferencyjny MM – dla przeciwników:)

    • şěŕ pisze:

      Stfu ifollowyou albo jesteś szpiegiem WG albo głupi nie wierzę że nigdy nie miałeś dnia w którym wydawałoby się ze wygrana jest niemożliwa,, ja mam takie dni regularnie np wczoraj 9 porażek z rzędu t32 w tym większość na top w drużynie przy czym t 32 ma w większości MM z 10 (nawet w dwóch bitwach z 10 miałem najwyższy dmg w teamie),,,, ale nawet jeśli MM jest 100% losowy to po kilkuset bitwach wr powinien być podobny np dla gracza dobrego 52-54 a dla kiepskiego 46-48 a więc czemu po 200 bitwach na moim jagtigerze mam 46% wr a na isu 59% choć na jagdtigerem mam lepsze osiągnięcia……………… ps w teorie spiskowe wierzą nie tylko pomidory nie umiące ale i teraz świetni gracze np voytech

      • zx pisze:

        Masz 100% racji. Tak to działa. Cała gra to jedno wielkie oszustwo i zorientowani wiedzą jak to działa. Jak masz przed sobą szklaną ścianę WR określną przez WG to cokolwiek byś nie zrobił-nie wygrasz. Cała gra jest sterowana odgórnie przez WG, to nie teoria spisku-to fakt. Piszę to jako dobry, zielony gracz. Jedno wielkie oszustwo-nic więcej. Jak od durnego pomidora ma się odbić, to się odbije ze trzy razy, aż cię trafi. Jak ma przeżyć to przeżyje, jak ty masz przegrać to przegrasz. Obj 140 mogę się zesrać (sry) i robić po 5K dmg na bitwę a zawsze będzie w plecy. WG wszystko ustala i to się czuje. RNG to tylko narzędzie, nie system losowości. Przed bitwą wiadomo kto wygra w 75%,

        • Waclawek pisze:

          Niektórzy naprawdę przesadzają z tymi teoriami spiskowymi. Po ki diabeł WG miałoby to robić? Przecież do tego potrzebny by był dosyć zaawansowany algorytm, a myślę że to by było za wiele zachodu, no i po co miałoby to być? Dla gnojenia lepszych graczy? Po co niby?Myślę, że lepiej odpocząć od tej gry, a nie snuć teorie spiskowe. To wyjdzie wam zdecydowanie lepiej dla zdrowia psychicznego.

        • jimi70 pisze:

          Masz rację z tym Obj 140 , od 2 miesięcy gram tym medem i non stop losują mnie z pomidorami, nie wiem co miałbym zrobić , nieraz robię po 3-4 K dmg a i tak przegrywam, nie należę do osób które wierzą w teorie spiskowe ale to co mam z tym medem to po prostu jakiś absurd, spadłęm już na 39 % WR a i tak chyba się tu nie zatrzymam podczas gdu innymi tankami np E-75 mam WR na poziomie 56%. Bitwa za bitwą xvm wskazuje mi 30 co najwyżej do 40% szans na zwycięstwo i takie serie mam np w 30-40 bitwach pod rząd. Nie wiem ale coś jest nie tak z losowaniami Obj 140 !!! Mam zamiar sprzedać ten czołg bo już mi ręce opadają.

  3. Drachenfels pisze:

    Google translator ot co. Pewnie tekst tlumaczy automat a potem korekta poprawia bledy. I taka masa sie umie wkrasc w infografike.

  4. _Polamane_OkO_ Momosus pisze:

    █░░█░█░▀▀█▀▀░█▀█ ░ █▀█
    █░░█░█░░░█░░░█▀▄ ░█▀▀█
    ▀▀▀▀░▀▀▀░▀░░░▀░ ▀░▀░░▀
    ░█▀▀ ░█▀█ ░█ ░█▀▀
    ░█▀▀ ░█▀▀ ░█ ░█
    ░▀▀▀ ░▀ ░░░▀ ░▀▀▀
    ░░░░░░░░░░░████
    ░░░░░░░░░░░█░░█
    ░░░░░░░░░░█░░░█
    ░░░░░░░░░█░░░░█
    ██████▄▄█░░░░░░███▄
    ▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░█
    ▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░█
    ▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░█
    ▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░█
    ▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░█
    ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓

  5. f123 pisze:

    dobrze wiedziec ze tam cos takiego jak matchmaking wgl istnieje ^_^

  6. iBlackLagoon pisze:

    E tam szkoda, że większość z was nie grała od dnia premiery, tam dopiero był MM i jakoś nie było QQ
    CBT i OBT nie wspomnę bo to „testy”.

  7. zly_ pisze:

    UWAGA: w grafice tradycyjnie jest błąd, bo ktoś przetłumaczył „weight” dosłownie, jako „masę”.

    Nie dosłownie tylko błędnie. Dosłownie byłoby właśnie „waga” lub „ciężar”.

  8. Burkoslaw pisze:

    Już rozpoczyna się płacz fanów teorii spiskowych

  9. iowa74 iowa74 pisze:

    Te małpy z WG zapomniały dodać że „waga” w MM ma też wpływ na czestość losowań +2. Np KW-4 i T32, oba HT tier8, ale KW częściej trafia na batle tier10 i 11 niż T32, bo ma większą wagę MM.
    Inny przykład Churchil1 i KW-1. Kto częściej trafia na „7”-ki ? Kawuszka, bo ma wyższą wagę MM.
    Jeżeli chodzi o pojazdy różnych klas to najwyższą wage w MM mają arty. I nie, LT/spotery nie mają wyższej wagi tylko widełki batle tier wyżej ustawione, a to różnica.

    • şěŕ pisze:

      Grałeś ty kiedyś t32!!!!!!!! ”!! ???????? On ma najbardziej zjebany MM z 8 może przez tą swoją wierze,, co druga bitwa z 10 ogólnie fajny czołg ale gdybym o tym wiedział to bym go nie kupił choć do drużynowek dobry

  10. koko pisze:

    Mm dla medow. ht. Td. O jeden i juz było by lepiej

  11. ini1 pisze:

    hehe

    wczoraj miałem fajne bitwy, non stop losowania do teamów z 30-40% win

    i jedna epicka bitwa gdzie MM wylosował drużyny w których różnica hp miedzy drużynami wynosiła ~2k hp, i niestety, dla drużyny przeciwnej

    jak ktoś ciekawy to wkleiłem fotkę na forum wot, do działy jak działa MM 2.0

    a co do szklanego sufitu, ja miałem „już” ~52.90 a w chwili obecnej mam 22.75 i spada, a żeby było ciekawiej wn8 mam ponad 1800 i rośnie :{

    ech

    kocham randomy solo :{

  12. kakas pisze:

    moim zdaniem zmiana mechanizmu +2 : -2 na +1: -1 naprawiło by wszystko do tego porządny sprzęt do przydzielania a nie kalkulator i było by dobrze

Dodaj komentarz