Bitwy Rankingowe: sezon 2019

INFO: Object 777 V II, sowiecki specjalny tier IX, prawdopodobnie nie będzie nagrodą ani za Linie Frontu, ani za Bitwy Rankingowe.

Rozgrzewajcie silniki pojazdów X poziomów – nowy sezon bitew rankingowych jest tuż za rogiem i przynosi kilka nowych niespodzianek!

W tym sezonie główne elementy rozgrywki w bitwach rankingowych zostały znacznie poprawione. Dzięki Waszym opiniom poprawiliśmy mechanikę stopni i system postępów, dzięki czemu są teraz bardziej sprawiedliwe i przejrzyste oraz dają więcej radości. Ale jedno pozostaje bez zmian – wciąż możecie zdobyć mnóstwo nagród i dodatkowych zdobyczy, w tym unikalny pojazd IX poziomu!

Podejmijcie wyzwanie, naładujcie działa i rozpocznijcie swoją bojową podróż przez jeden z najbardziej ekscytujących trybów w World of Tanks!

Czas trwania sezonu

Daty sezonu 20 maja 2019 o 10:00 CEST – 10 czerwca 2019 o 10:00 CEST

Dni tygodnia: 14:00 CEST do 02:00 CEST
Weekendy: 10:00 CEST do 02:00 CEST

ZASADY

Poprawiony system postępów

W 2019 roku odbędą się trzy sezony bitew rankingowych z mnóstwem nagród i innych bonusów. Aby maksymalnie zwiększyć Wasze wrażenia z pola bitwy, zmieniliśmy całą mechanikę stopni i podzieliliśmy ją na 4 dywizje.

Każda dywizja składa się z 15 stopni. Wspinaczka po nich postępuje liniowo od 4. do 1. dywizji i nie możecie spaść ze swojej dywizji do niższej. Po ukończeniu jednej dywizji zostaniecie przydzieleni do jednej z trzech lig w zależności od swojej efektywności.

  • Najlepszych 20% graczy znajdzie się w złotej lidze – najbardziej ambitnej!
  • Następnych 30% graczy będzie grać w srebrnej lidze
  • Pozostałych 50% graczy zostanie przydzielonych do brązowej ligi

Ważne: Po osiągnięciu lig gracze mogą być przydzielani do bitew niezależnie od ligi, w której się znaleźli. Przykładowo gracz z brązowej ligi ma szanse na trafienie do bitwy przeciwko graczowi ze złotej ligi.

W tym sezonie zmniejszyliśmy liczbę szewronów, które trzeba zebrać pomiędzy stopniami, więc bitwy rankingowe są teraz przystępniejsze, ale wciąż wymagające.

Przyspieszcie swoje postępy!

Chcecie jeszcze szybciej awansować przez stopnie? Żaden problem! Aby przyspieszyć Wasze postępy, wprowadzamy nową mechanikę – bitwy bonusowe. Jest to odpowiednik codziennego mnożnika za pierwsze zwycięstwo dnia, automatycznie podwajający liczbę szewronów (dwa zamiast jednego, cztery zamiast dwóch). Jeśli nie otrzymaliście szewronu po bitwie, mechanika bitwy bonusowej nie zostanie zastosowana.

Kiedy przenosicie się z jednej dywizji do kolejnej, zostanie Wam przyznana pewna liczba bitew bonusowych. Ich liczba zależy od Waszych wyników i od Waszej efektywności w bitwach.

Doświadczenie roli: Uchwycenie istoty bitew rankingowych

Wiele Waszych opinii na temat bitew rankingowych dotyczyło przydziału doświadczenia za bitwy, a my podjęliśmy kroki w celu poprawienia tego. W nowym sezonie odkładamy na półkę mechanikę, która przyznaje doświadczenie zależnie od Waszych działań w bitwie. Ta mechanika zostanie zastąpiona przez nowy system doświadczenia roli, który nagradza graczy za odpowiednie wypełnianie roli swojego pojazdu w zależności od jego klasy.

Zobaczmy, jak ten system będzie działał na przykładach czołgów ciężkich i średnich.

  • Ciężkie czołgi krótkiego dystansu (Maus, IS-7 czy WZ-111 model 5A) mogą zdobyć bonus do doświadczenia, blokując i zadając uszkodzenia z odległości poniżej 300 metrów.
  • Czołgi średnie (M48A5 Patton, E 50 Ausf. M) dostaną premie za zadawanie uszkodzeń pojazdom w swoim zasięgu widzenia i blokowanie uszkodzeń.
UWAGA: Gra według swojej roli i zdobywanie doświadczenia roli są ważne, ale zawsze pamiętajcie, że jesteście częścią drużyny i powinniście dążyć do zwycięstwa!

Wyłączenie uszkodzeń od sojuszników

Aby pomóc Wam skupić się w grze, wyłączamy uszkodzenia i zniszczenia powodowane przez ostrzał i taranowanie przez sojuszników. Artyleria wciąż może ogłuszyć pojazdy ze swojej drużyny, za co będzie ukarana odjęciem doświadczenia.

Nagrody sezonu

A teraz najbardziej kuszący temat – Wasze nagrody za dobrą efektywność w walce! Macie okazję zdobyć:

  • Kredyty,
  • Obligacje,
  • Złoto
  • Unikalne style
  • Dodatkowe nagrody

W zależności od Waszych wyników we wszystkich trzech sezonach możecie otrzymać ostateczną nagrodę: unikalny pojazd IX poziomu. Jego nazwa, kraj, klasa i charakterystyki są na razie tajne i zostaną ogłoszone później, więc oczekujcie dalszych informacji!

UWAGA: Tajny pojazd-nagroda za bitwy rankingowe jest całkiem innym pojazdem od nagrody dostępnej na Linii frontu, więc nie przegapcie żadnego z nich!

Wykażcie swoją wartość w serii sezonów, dotrzyjcie do wyjątkowego pojazdu IX poziomu i zdobądźcie po drodze mnóstwo cennych prezentów! W tym roku bitwy rankingowe przyniosą jeszcze więcej radości niż kiedykolwiek, więc przygotujcie się na rozpoczęcie swojej pancernej podróży!


ZASADY

Definicje

Sezon: okres, w którym dostępne są bitwy rankingowe. Zasady i nagrody mogą się zmieniać pomiędzy sezonami.

Liga: podział liderów sezonu biorący pod uwagę ich efektywność w bitwach. Są trzy ligi: złota, srebrna i brązowa. W tych ligach są dostępne bitwy bonusowe.

Dywizja: trzy kolejne etapy awansów w stopniach od 0 do 15; po osiągnięciu ostatniego stopnia gracz jest przenoszony do kolejnej dywizji, w której postępy zaczynają się od nowa. W dywizjach są dostępne bitwy bonusowe.

Kwalifikacja: pierwszy etap postępów obejmujący 15 stopni; w kwalifikacji nie są dostępne bitwy bonusowe.

Stopień: element postępów w ramach sezonu. Stopnie są wspólne dla całego konta i nie zależą od pojazdów, w których zostały zdobyte.

Szewron: element postępów określający „dystans” do kolejnego stopnia. W zależności od wyników bitwy gracz może zdobyć, utracić lub zyskać szewron. Liczba szewronów pomiędzy stopniami może być różna.

Bitwa bonusowa: mechanika automatycznie podwajająca liczbę szewronów zdobytych w bitwie, w której gracz zdobył szewrony (kiedy zdobyto 1 lub 2 szewrony). Jest dostępna raz dziennie dla każdego pojazdu dopuszczonego do bitew rankingowych. Są dodawane po ukończeniu każdej dywizji i po ukończeniu kwalifikacji. Liczba bitew bonusowych zależy od efektywności gracza w dywizji.

Stopień, którego nie można utracić: stopień, którego gracz nie może utracić po straceniu szewronu.

Ochrona stopnia: funkcjonalność pozwalająca zachować określony stopień nawet w przypadku utraty szewronu (ochrona ma przypisaną wytrzymałość).

Liderzy sezonu: klasyfikacja graczy uczestniczących w bitwach rankingowych; miejsce zależy od efektywności w bitwach i innych parametrów statystycznych. Aby znaleźć się wśród liderów sezonu, gracz musi ukończyć kwalifikację i dywizje aktualnego sezonu.

Sprinter: gracz, który dostał się do ligi jako jeden z pierwszych 100 graczy.

Zawieszenie broni: określony czas każdego dnia, kiedy tryb bitew rankingowych nie jest dostępny na aktualnym serwerze.

Prime Time: określony czas każdego dnia, kiedy tryb bitew rankingowych jest dostępny do rozgrywek na danym serwerze.

Ogólna efektywność:stosunek liczby zdobytych szewronów do łącznej liczby bitew rankingowych rozegranych w sezonie. Ten parametr określa miejsce gracza wśród liderów sezonu.

Efektywność w dywizji to stosunek liczby szewronów zdobytych w dywizji do liczby rozegranych w niej bitew. Decyduje o liczbie bitew bonusowych w następnej dywizji lub w ligach.

Kalendarz bitew rankingowych: wyświetla czas Prime Time i okresy etapów na serwerach.

Doświadczenie bazowe: doświadczenie zdobywane w bitwie bez uwzględnienia konta premium ani rezerw klanowych i osobistych. Jest wyświetlane w zakładce Wyników drużyny w wynikach bitwy.

Doświadczenie roli: dodatkowe doświadczenie dodawane za wykonanie w bitwach rankingowych pewnych działań związanych z rolą (wykrywanie, asysta w uszkodzeniach, blokowanie i zadawanie uszkodzeń itp.). Doświadczenie roli jest częścią doświadczenia bazowego.

Jak wziąć udział

Nowy sezon bitew rankingowych będzie dostępny od 20 maja o 10:00 (CEST).

Aby wziąć udział w trybie, trzeba posiadać dowolny pojazd X poziomu.

Aby móc przełączyć się w tryb bitew rankingowych, musi on być zaznaczony w menu wyboru trybu bitwy w garażu.

Bitwy rankingowe są dostępne tylko podczas Prime Time na określonych serwerach. Prime Time może się zmieniać w trakcie sezonu.

  • Dni tygodnia: 14:00-02:00 CEST
  • Weekendy: 10:00-02:00 CEST

Format i czas trwania

Format

  • Bitwy rankingowe są rozgrywane w sezonach.
  • Bitwy rankingowe są rozgrywane w formacie 15×15 (bitwa standardowa).
  • Czas trwania bitwy wynosi 15 minut.
  • Warunki zwycięstwa: zniszczyć wszystkie pojazdy przeciwnika lub zdobyć jego bazę.
  • Mapy: Klasztor, Lotnisko, Urwisko, El Haluf, Zatoka rybacka, Autostrada, Himmelsdorf, Karelia, Lakeville, Dębina, Malinowka, Linia Mannherheima, Przełęcz, Murowanka, Prochoorowka, Redshire, Ruinberg, Piaszczysta rzeka, Cichy Brzeg, Linia Zygfryda, Step, Westfield.
  • Plutony nie są dostępne w tym trybie.

Sezon

  • Czas trwania sezonu to 21 dni.
  • Tryb jest dostępny od 20 maja o 10:00 (CEST) do 10 czerwca o 10:00 (CEST).
  • Dokładny terminarz dostępności trybu można znaleźć w kliencie WoT.

Szewrony

  • Miejsca I–III w drużynie wygranej zapewnią 2 szewrony.
  • Miejsca IV–X w drużynie wygranej i I miejsce w drużynie przegranej zapewnią 1 szewron.
  • Miejsca XI–XV w drużynie wygranej i miejsca II–V w drużynie przegranej zachowują szewron.
  • Miejsca VI–XV w drużynie przegranej tracą szewron.
  • Remis jest uznawany za porażkę obu drużyn.
  • Jeśli kilku graczy zdobyło taką samą ilość doświadczenia, wszyscy zdobędą/zachowają szewron. Ta sama sytuacja ma miejsce, jeśli kilku graczy zdobędzie taką samą ilość doświadczenia i dzieli pierwsze miejsce.

Dywizje i stopnie

W każdej dywizji jest 15 stopni.

Liczba szewronów potrzebnych do osiągnięcia kolejnego stopnia przedstawia się następująco:

Ochrona stopnia

  • Jeśli gracz ma ochronę dla aktualnego stopnia, zachowuje stopień nawet po utracie szewronu.
  • Wytrzymałość ochrony jest zmniejszana, jeśli gracz utraci szewron.
  • Jeśli gracz zdobędzie szewron, ochrona jest w pełni przywracana.
  • Na 10. stopniu ochrona zostanie zupełnie zniszczona po 2 bitwach, w których gracz powinien utracić stopień.
  • Na 13. stopniu ochrona zostanie zupełnie zniszczona po 1 bitwie, w której gracz powinien utracić stopień.

Ligi

Gracze będą przydzielani do lig w zależności od ich efektywności w momencie ukończenia kwalifikacji i wszystkich dywizji:

  • Złota liga: najlepszych 20% graczy.
  • Srebrna liga: kolejnych 30% graczy.
  • Brązowa liga: kolejnych 50% graczy.

Będąc w lidze, gracze będą nadal zdobywali szewrony, co będzie miało wpływ na ich ogólną efektywność i miejsce w klasyfikacji liderów sezonu.

System losujący

System losujący stara się zebrać drużyny złożone z graczy mających ten sam stopień w każdej konkretnej dywizjij. Jeśli tych warunków nie da się spełnić, próg stopnia zostanie rozszerzony.

Drużyny mają lustrzany skład pod względem stopni.

Podczas doboru drużyn system losujący nie bierze pod uwagę przynależności gracza do określonej ligi.

Jeśli system losujący nie jest w stanie zebrać drużyn w ciągu5minut, bitwa nie zostanie utworzona, a gracze zostaną odesłani do garażu.

Liderzy sezonu

Pozycja gracza w klasyfikacji liderów sezonu zależy od jego ogólnej efektywności.

Jeśli kilku graczy ma taką samą efektywność, porównywane są kolejno inne parametry:

  • średnie doświadczenie,
  • średnie uszkodzenia.

Jeśli wszystkie te parametry są równe, wszyscy gracze dostaną się do ligi odpowiadającej najwyższemu wspólnemu miejscu.

Klasyfikacja liderów sezonu zaczyna być dostępna w kliencie gry i na portalu po rozpoczęciu sezonu.

Klasyfikacja liderów sezonu jest aktualizowana co 15 minut.

Nagrody

Nagrody sezonu

Nagrody roczne

Poziom dostępu do nagród rocznych jest określany na podstawie liczby żetonów stopni zdobytych w sezonach w danym roku.

Żetony stopni otrzymuje się za ukończenie każdej dywizji i za dostanie się do lig. Żeton stopnia jest dodawany na koniec sezonu.

W ten sposób gracz może zdobyć w sezonie do pięciu żetonów stopni.

Naruszenie zasad gry i kary

W bitwach rankingowych są stosowane zasady dotyczące bitew losowych. Wszystkie kary są nakładane zgodnie z Zasadami gry i Umową licencyjną. Jeśli gracz naruszy Zasady Gry lub Umowę licencyjną użytkownika końcowego, zostanie wykluczony z klasyfikacji podczas sezonu, po zakończeniu sezonu lub przed otrzymaniem nagród sezonu.

Ponieważ przerobiliśmy system sojuszniczego ostrzału w bitwach rankingowych, ogłuszenie sojusznika w tym trybie jest równoważne z zadaniem uszkodzeń sojuszniczym pojazdom. W takim wypadku graczowi, który ogłuszył swojego sojusznika, grozi kara lub zawieszenie (zgodnie z zasadami gry za powodowanie uszkodzeń w swojej drużynie).

Wszystkie kary i restrykcje za uszkodzenia i zniszczenia zadane własnej drużynie są nakładane przez system automatycznie, bez potrzeby interwencji ze strony pracowników Wsparcia Gracza. Uwaga: system bierze pod uwagę wszystkie możliwe okoliczności towarzyszące naruszeniu zasad, zarówno te łagodzące, jak i obciążające. Restrykcje nałożone przez system nie mogą być przedmiotem reklamacji.

0 0 votes
Oceń wpis:
5 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Wastar

od 14 do 2? chca zeby wiecej grali ludzie to bedzie trudno :/

Czolg E100

Czołg nagroda pewnie jest gównem, dlatego go nie pokazują i nie wiadomo czy warto się starać

Czy to na prawdę musi być IX ani to na twierdze i cw ani linie frontu – tylko na randomy do robienia załogi

Sinecode

I na tym polega cały myk. Jedziesz się tłuc po mordzie garściami goldowej amunicji (kto grał rankingówki ten wie czym śmierdzą), a koniec końców masz nagrodę z której jedyny użytek to randomy. I tu jest kolejny myk, bo jeśli to będzie G to gracze będą wkurzeni, ale równie dobrze może to być kolejny przegięty czołg od kacapów, i wtedy wszyscy będą bóldupić że to jeździ i irytuje wszystkich.

Jisaburo Ozawa

W całym WoT powinny być kwalifikacje graczy aby gracz słaby grał tylko ze słabym a mocny z mocnym. Jak słaby się podciągnie to pogra ze sredniakami, itp. Obecnie ta gra nie jest przyjemną rozrywką tylko użeralnią z debilami bez mózgu.