Cały czas się zastanawiałem czy warto wyłożyć ponad 100PLN na wirtualne dobro gry, która tak bardzo potrafi mnie wkurzyć.
Jednakże w końcu znalazłem swoja wymówkę i swoje postępowanie uzasadniłem tym, że gra w sumie i tak sprawia mi wiele frajdy, a cena czołgu premium VIII tieru jest jakby równoznaczna z zakupem oryginalnej, pudełkowej wersji jakiejkolwiek innej gry. Tym bardziej, że zawsze chciałem poczuć się jak kierowca Type 59 szarżujący na bezbronne PzIV.
Tak więc Typ zniknął ze sklepu, potem pojawił się podczas jakiejś promocji na wyprzedaży, podczas której go nie kupiłem. Plując sobie w brodę, obiecałem sobie, że jak jeszcze raz się pojawi będzie mój. W końcu został rzucony do sklepu premium (jak się okazało) ostatni raz – cena ~120PLN + gold i chyba racje?! Nie pamiętam dokładnie. Wiem, że akurat było promo na przeszkolenie załogi to od razu miśków wyszkoliłem na 100% i tak stałem się posiadaczem Type 59.
Moja pierwsza premka VIII tieru w garażu i jak się okazało był to strzał w dziesiątkę. Nie chcę nikogo tutaj namawiać na zakup tak wysokiej premki, ale gra zmieniła się znacznie i skończył się problem z notorycznym brakiem srebra.
Teraz załoganci mają 5400 bitew, 6ty perk wbity na 65% i pierdyliadry zarobionego srebra.

Poradnik w sumie można podciągnąć pod każdego meda, czy to T-54, T-44, T34-3 itp.

1. Załoga:

ETAP I
I perk: żarówka, naprawa x2, bezpieczne magazynowanie
II perk: naprawa, camo, hamowanie sprzęgłem, camo
RESET

ETAP II
I perk: BiA
II perk: żarówka, snajper, hamowanie sprzęgłem, bezpieczne magazynowanie
III perk: naprawa x2, jazda terenowa, camo
IV perk: camo x2, gładka jazda, naprawa
RESET

ETAP III
III perk: zwiad, strzał z biodra, gładka jazda, rozeznanie w sytuacji
IV perk: naprawa x2, jazda terenowa, camo
V perk: camo, camo, kontrolowane uderzenie, naprawa
RESET

ETAP IV
I perk: BiA
II perk: żarówka, snajper, czyścioszek, rozeznanie w sytuacji
III perk: zwiad, strzał z biodra, kontrolowane uderzenie, bezpieczne magazynowanie
IV perk: orle oko, wyznaczony cel, hamowanie sprzęgłem, desperat
V perk: naprawa, naprawa, gładka jazda, camo
VI perk: camo, camo, jazda terenowa, naprawa

W pierwszej kolejności szkolimy te umiejętności, które działają od razu (oprócz szóstego zmysłu) i które dadzą nam najwięcej podstawowych korzyści. Przy 5tym perku zastanawiamy się gdzie upchnąć takie bajery jak czyścioszek, orle oko, czy wyznaczony cel.

2. Wyposażenie:

– optyka
– dosyłacz
– stabilizator

Dosyłacz bez komentarza.
Stabilizator, bo zmniejsza kółko celownika. Nie wpływa na tempo jego skupiania, ale redukcja pola strzału o 25% daję naprawdę sporo.
Optyka – wiele razy już pisałem, że zasięg widzenia jest w tej grze jednym z jej najważniejszych elementów. Bazowy zasięg 380m + 5% z umiejętności + 10% z optyki (w przypadku Type 59: +10% z racji żywnościowych) daje naprawdę mocną mieszankę. ~472m zasięgu widzenia, całkiem nieźle nieprawdaż?
Ten sam zestaw, oprócz racji, na WZ-120 daje nam ~463m.

Racja, 445m to maksymalny zasięg z którego można wyspotować przeciwnika, ale ten zapas który mamy ponad tą liczbę wpływa na redukcję współczynnika kamuflażu u przeciwnika.

3. Amunicja:

Type 59 – 24 / 10 / 0
Z racji małej pojemności magazynu amunicji nie wożę HE. 24 sreberka + 10 złotych pestek.

WZ-120 – 30 / 6 / 4
Większy magazyn amunicji, toteż warto zawsze wozić HE czy to na zbijanie capa, czy też na WaffenFappery.
Bonusowo 6 złotych pestek na twardzieli lub na niekorzystny dla nas RNG ^^

4. Sprzęt eksploatacyjny:

Type 59
– mała apteczka
– mały zestaw naprawczy
– racje żywnościowe (+10% do umiejętności załogi, kupowane na wyprzedażach, lekko przeterminowane)

WZ-120
– mała apteczka
– mały zestaw naprawczy
– duży zestaw naprawczy

Rzaaaadko cokolwiek mi się pali, toteż przeważnie jeżdżę na takim zestawie. Pamiętajcie, że nie musicie zużywać dużego zestawu w bitwie, a daje on +10% pasywnego bonusu do szybkości naprawy modułów! Gaśnica przyda się Wam raz na 50 bitew. Z dużego zestawu (pasywnie) będziecie korzystać co bitwę. Profit?
Poza tym ile razy ktoś robił „fuuuuuu” kiedy drugi raz padał mu magazyn amunicji? Z dużym zestawem dostajecie drugą szansę na naprawę.

5. Kamuflaż wizualny

Bez dwóch zdań, konieczny!

__________

Medy to najbardziej uniwersalne pojazdy w bitwach. Nadające się zarówno do bezpośredniego ataku, jak i flankowania, czy też scoutowania.
Mieszanka doskonałego zasięgu widzenia wraz z umiejętnościami kamuflażu daję wam niesamowitą przewagę z której, aż grzech nie korzystać. Toteż grając medami musicie zgrabnie poruszać się po mapie myśląc gdzie możecie teraz zbić trochę dmg, a gdzie musicie przyczaić się w krzaku, żeby spotować nadciągającego przeciwnika. Nic na siłę, pośpiech w tej grze jest zgubny.
Powyższy zestaw wyciska naprawdę siódme poty z waszej maszyny.
Poza tym polecam WZ-120 z działem 122mm. Takie T-54, ale z większym…

Co do Type 59 – może i odebrali mu buff przyśpieszenia. Heh, zresztą pierwszą moją myślą w 1 bitwie było „damn, ale muł!”. Może i znerfili, może i MM jest teraz mniej korzystny (a raczej bardziej sprawiedliwy, bo nie trafiamy już na IV i V tiery), ale nadal jest to jeden z najlepszych fun tanków w grze, który sprawia wiele frajdy a przede wszystkim pozwala na bezstresową grę. W końcu to premium ;)

Nie ogarniam ludzi którzy na niego narzekają. Po prostu charakterystyka tego czołgu jest nie dla Was, albowiem nadal ten czołg może sporo namieszać w grze.
Jeśli T-54, czy WZ-120 gra Wam się dobrze to tym bardziej powinniście „karać noobów” w Type 59.

Na koniec polecam zajrzeć do FAQa, który jest widoczny na belce menu. Znajdziecie tam pozostałe konfiguracje i garść innych rad.

22 Responses to Type 59 / WZ-120 – konfiguracja

  1. Anonim pisze:

    WZ-120 bardzo fajny czołg.

  2. mmx pisze:

    Masz inny czołg premium VIII tieru?

    • Szafix pisze:

      Mam typka (wygrany kilka miesięcy temu w konkursie) i FCMa (kupiony w większości za golda z tego samego konkursu). Dlaczego FCM? Bo lubię medy i chciałem prem meda, a pershing takowym nie jest.

      Jak wypadają w porównaniu? Poniekąd podobnie. FCM lepiej się rozpędza i szybciej jezdzi. Ma znacznie lepsze działo, penetrację pomijam bo mamy golda, ale czas skupiania jest niepomiernie lepszy. Celownik nie rozjeżdża się tak przy obrocie wieżą i w ruchu. FCM przebija tez typka mocno polem widzenia, 400 metrów z optyką mam na nim i świetnie się nim spotuje. Jedyne co można zrobić pancerzem to sideskrapować – wielkie gąsienice uwielbiają pochłaniać DMG i brać za zero.

      Typek jest trochę multisty ale szczerze to nieznacznie bardziej. Jego pancerz jest magiczny – wieża jest z dinginium zrobiona, kadlub też odbija jak szalony. FCM ma 200 HP więcej ale przeżywalność jest nieporównywalna. Dodatkowo typek ma kosmiczne ruskie kamo, jak stoisz w krzaku i masz 4×100% camo na zalodze to z powyżej 50 metrów nic Cię nie wykryje.

      Podsumowanie? FCM to ciężar z pancerzem i mobilnością meda i lepszym działkiem. Tyek to med z mobilnością ciut lepszą od ciężkiego i pancerzem ciężkiego. I z kapryśnym działem, przez którego czas skupiania wyłapiesz niejedną pestkę. Jakbym miał wybór… wziąłybm typa przez lepszą uniwersalność. Jakbym nie miał, a chciał meda – brałbym FCMa w ciemno bez zastanowienia.

  3. Coke pisze:

    Wszystko pięknie ładnie ale brak gaśnicy na chińczyku powinien być karany chłostą. :P Co ciekawe czystość i porządek wiele nie dają bo to nie silnik się lubi jarać tylko zbiorniki z paliwem. Bitwa na jakimkolwiek chinolu bez co najmniej uszkodzonych zbiorników bitwą straconą ;) Ofc ammorack to standard, ale wbity safe stowage zmniejsza ryzyko wybuchu do minimum a i amunicja nie uszkadza się po kilka razy na bitwę. (Na 2700bitew na chińczykach 2x ammo padło mi może w 30 jak nie mniej)
    Podobnie z optyką. Ja zawsze wsadzam wentylację, bo wolę 2.5% do WSZYSTKICH współczynników aniżeli 10% tylko do jednego choćby nie wiem jak ważnego. A w szczególności na chinolach gdzie każdy ułamek ułamka sekundy mniej reloadu, i czasu skupiania działa (wz-120 z 122mm gnatem pozdrawia) jest na wagę złota.
    Ogólnie co do reszty nie mam zastrzeżeń i się z tym zgadzam. No i zazdroszczę Typa 59 i tej załogi ;_; Szkoda, że t-34-3 który miał być jego ‚nastepcą’ jest takim gównem.

    aha, żeby nie było że kłamię etc:
    http://www.noobmeter.com/player/eu/_Stiffler/511562456

  4. Ulldie pisze:

    Zgadzam się z twórcą wątku, iż racje bojowe dają bardzo dużo na tym czołgu.
    Mimo wszystko zamiast optyki wolę wentę.
    5% do ogółu perków > 10% do zasięgu widzenia.

    Co do padającego ammo na Typie 59…
    Nie wiem jak wam, ale mi ammo pada bardzo rzadko…
    A jeszcze rzadziej mi się ten czołg pali.

    @up T34-3 wykoks czołg… muszę nakręcić jakiś filmik jak się tym gra.

    Pozdrawiam

  5. Michal0z pisze:

    Podoba się mi ilość wożonego złota – bo złoto NIE jest podstawowym uzbrojeniem. I wiadomo, że powyżej 100m na złocie na łeb na szyję spada zdolność penetracji, także pozdrawiam serdecznie entuzjastów pełnego magazynu złota i sypania nim z 400+ metrów :)

  6. qaz pisze:

    i dlatego najwyższy czas znefić to dziadostwo,albo szybki,zwrotny i działo dla jaj,do obrony przed ptakami albo działo w miarę dobre jak na takie maleństwo i ta zwrotność,prędkość znerfiona do max.Nie ma takich pojazdów, a już na pewno nie było 50 lat temu,a tu wychodzi że to jakiś batman na gąsienicach,tylko się obawiam że te kacapy nie na widzą art i td i dlatego jakiś sektor jest premiowany,no i jeszcze dochodzi niby grywalność co według twórców jest priorytetem.

  7. Witek094 pisze:

    No, gratuluje 6 perków. W pełni zgadzam się co do wyposażenia i amunicji – sam mam identyczne ustawienia na Typku. Czy dobrze widzę że masz 3x naprawę i 3x kamuflaż? Jeśli tak to wydaje mi się że to nie jest najlepszy pomysł – wg. mnie lepiej odpuścić sobie czyścioszka i kontrolowane uderzenie a dać 4x naprawę i 4x camo. Dostajesz wtedy prawie 2s krótszy czas naprawy + dużo większy kamuflaż co przekłada się na większą przeżywalność, co za tym idzie więcej kredytów :) Narazie mam 80% piątego perka, załoga szkoli się zarówno w typku i t-34-2, więc mam nadzieję szybko wbić szósty perk. Co do gaśnicy się nie wypowiem, zrezygnowałem z niej tylko na E50m, które na ponad 500 bitew zapaliło się tylko raz. Gram zbyt agresywnie żeby na MT nie wozić gaśnicy.

  8. Gloup pisze:

    3 x reset umiejetności za golda, kto bogatemu zabroni.

Dodaj komentarz